1

منتظران واقعی کسانی هستند که از کار مردم گره‌گشایی می‌کنند/ تا سه ماه آینده خطوط مترو به ۳۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 214185
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷

شهردار تهران گفت: منتظران واقعی کسانی هستند که از کار مردم گره‌گشایی کنند

به گزارش افق نیوز، عصر امروز محمدباقر قالیباف در آیین افتتاح ایوان انتظار میدان ولی‌عصر(عج) اظهار داشت: بسترهای لازم برای حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ شهرمان به‌منظور اداره بهتر این مکان فراهم می‌شود تا به محلی مناسب و یک پاتوق فرهنگی در شأن نام این میدان تبدیل شود.

وی گفت: همه باید دست به‌دست هم بدهیم تا بتوانیم حقیقت فرهنگ انتظار را در اینجا معرفی کنیم و مشخص شود انتظار واقعی چگونه است.

شهردار تهران افزود: امروز منتظران واقعی کسانی هستند که بتوانند از کار مردم گره‌گشایی کرده و برای رشد و تعالی شهروندان بسترسازی کنند.

قالیباف بیان داشت:‌ اگر به اطراف این کشور در منطقه خاورمیانه نگاه کنیم شاهد هستیم برقراری امنیت در کشور به برکت مجاهدت شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی است.

وی گفت: با وجود همه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی اگر امروز در این کشور در آرامش زندگی می‌کنیم این امنیت و سلامت را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، به همین جهت همیشه باید یاد آنها باشیم و در چنین مراکزی این فرهنگ را تبلیغ کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری تأکید کرد: در این سال‌ها پروژه‌های عمرانی متعددی در حوزه مسائل فرهنگی‌ ـ اجتماعی و اوقات غنی‌شده شهروندان با اولویت جنوب شهر تهران دنبال شده است.

قالیباف افزود: در مراسم افتتاحیه ایستگاه متروی میدان انقلاب نیز اشاره کردم که امروز مترو به تنهایی یک کار عمرانی و خدماتی نیست بلکه ایستگاه‌ها و مراکز مترو خصوصاً ایستگاه‌های تقاطعی یک سازه اجتماعی و یک محیط فرهنگی ـ تربیتی و انس و الفت را بین مردم برقرار می‌کند.

وی بیان داشت: انتقاد هدیه‌ای است که می‌توان به هر مدیر و مسئولی داد اما فرق انتقاد و بی‌انصافی به این مسئله برمی‌گردد که این حرف با چه قصد و نیتی زده می‌شود. ما حتماً‌ نمی‌توانیم نیت‌خوانی کنیم و امیدواریم همه آنهایی که این حرف‌ها را می‌گویند با نیت خیر باشد، اما گاهی اوقات از مرز انتقاد عبور می‌شود و بی‌انصافی اتفاق می‌افتد. با این وجود همان بی‌انصافی‌ها هم باید برای ما قابل تحمل باشد، هرچند که قابل قبول نباشد.

قالیباف ادامه داد: اگر قصد و نیت انسان در هر کاری که انجام می‌دهد رضایت خدا باشد، تبلور رضایت خداوند در رضایت مردم است. از این‌رو اگر بتوانیم به مردم خدمت کرده و رضایت مردم را کسب کنیم، این بخش از بی‌انصافی‌ها هم برای ما قابل تحمل می‌شود و از کنار آنها عبور می‌کنیم.

شهردار تهران اظهار کرد: مردم در این شهر رفت‌وآمد می‌کنند و می‌بینند در طول ۲۵ سال با همه همت‌ها، همکاری‌ها، تلاش‌ها و همراهی‌هایی که صورت گرفته مجموعاً ۷۰ کیلومتر مترو ساخته شده است، اما امروز در طول یک دوره ۱۰ ساله با همه مشکلات عدم پشتیبانی و حمایت حداقلی خطوط متروی تهران در آستانه ۲۰۰ کیلومتری قرار دارد و در کمتر از ۳ ماه آینده طول خطوط متروی تهران به ۳۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: مردم در شهر قدم می‌زنند و آبادانی‌ها را می‌بینند، البته حتماً در این شهر اشکالاتی هم وجود دارد، اما اوج غصه آنجاست که بعضاً کارهایی که در دوره خودشان انجام شده است، به زمان فعلی منتسب می‌کنند.

قالیباف افزود: ما نمی‌خواهیم دنبال پاسخ این حرف‌ها برویم. چراکه در این‌صورت دائم باید حرف‌هایی بزنیم که خلق مردم را تنگ می‌کند، مردم هم می‌گویند در این شرایط سخت اقتصادی مسئولان به‌جای اینکه کار کنند در چند و چون این حرف‌ها هستند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214185

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر