2

۱۱۲ سال با چلسی/ ماندگار ترین تصاویر آبی ها از آغاز تا امروز

  • کد خبر : 214192
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶

تیم فوتبال چلسی ۱۱۲ ساله شد.

112 سال با چلسی/ ماندگار ترین تصاویر آبی ها از آغاز تا امروز

به گزارش افق نیوز، شاگردان آنتونیو کونته در لیگ برتر صدرنشین هستند و در تلاشند که برای ششمین بار قهرمان لیگ شوند. اما داستان چلسی، داستانی است ۱۱۲ ساله که لحظاتی ماندگار از آن را مرور می کنیم.

داستان اوج گیری چلسی با این دو مرد آغاز شد. رومن آبراموویچ مرد ثروتمند روسی و ژوزه مورینیو مربی پرتغالی که در سال ۲۰۰۴ به جمع آبی ها اضافه شد. پس از ۹۹ سال چلسی یک مدعی جدی در فوتبال جزیره شد.

رومن آبراموویچ

برگی از تاریخچه اولین نسل چلسی. این تیم در سال ۱۹۰۵ تاسیس شد و مطابق این نوشته، قیمت بلیت اولین دیدار دوستانه این تیم مقابل لیورپول تنها یک پنی بود. دیداری که به اولین برد تاریخ چلسی منتهی شد؛ ۴ بر صفر

لیورپول

۸۲۹۰۵ تماشاگر در استادیوم استمفورد بریج. ورزشگاهی که در سال ۱۹۲۲ افتتاح شد و تا ۱۲ اکتبر ۱۹۳۵ هرگز چنین جمعیتی را در خود جای نداده بود.

استمفورد بریج

اولین دربی لندن بین آرسنال و چلسی در فصل ۰۸-۱۹۰۷ برگزار شد و از آن زمان تاکنون این نبرد ۱۸۸ بار انجام شده است. تصویر مربوط به جدال لیونل اسمیت( چپ) بازیکن آرسنال و بابی کمپبل وینگر چلسی است.

لیونل اسمیت

در روز ۱۳ نوامبر ۱۹۴۵ برای تماشای دیدار دوستانه تیم های چلسی و دینامو مسکو ۱۰۰ هزار نفر به استادیوم استمفورد بریج آمدند. عددی که در تاریخ این استادیوم تکرار نشد.

دینامو مسکو

تیمی که در فصل ۵۵-۵۴ تاریخساز شد. چلسی در این فصل ۲۰ برد، ۱۲ مساوی و ۱۰ شکست کسب کرد و با ۸۱ گل زده و ۵۷ گل خورده بالاتر از ولوورهمپتون و پورتسموث قهرمان جزیره شد.

ولوورهمپتون

روی توماس فرانک بنتلی متولد ۱۷ می ۱۹۲۴ بود و طی سالهای ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۶ پیراهن چلسی را به تن کرد. او در هفت فصل متوالی بهترین گلزن چلسی بود و درفصل ۵۵-۵۴ با ۲۱ گل زده یکی از عوامل قهرمانی لیگ بود. آمار او در چلسی ۳۲۴  بازی و ۱۲۸ گل بود. او هنوز هم بهترین گلزن باشگاه است.

فرانک بنتلی

پوستری تبلیغاتی برای مسابقه فینال جام اتحادیه( لیگ کاپ کنونی). در این فینال تیم چلسی در دیدار رفت در خانه مقابل مدافع عنوان قهرمانی( لستر) بازی می کند و آن گاه در روز ۵ آوریل به خانه لستر می رود. در مجموع این دو مسابقه چلسی با یک برد(۳-۲) و تساوی (۰-۰) قهرمان فصل ۶۵-۶۴ شد.

فینال جام اتحادیه

نمایی از استادیوم ومبلی در روز ۱۱ آوریل ۱۹۷۰٫ در این روز ۱۰۰ هزار نفر به استادیوم ومبلی آمده بودند تا شاهد فینال جام حذفی بین لیدز و چلسی باشند.

استادیوم ومبلی

گری اسپراک دروازه بان ولزی لیدز، توپ مهاجمان چلسی را مهار می کند. این بازی در دقیقه ۸۴ به سود لیدز شد اما دو دقیقه بعد یان هاتچینسون بازی را ۲ بر ۲ کرد تا کار به دیدار تکراری کشیده شود.

گری اسپراک

۲۹ آوریل ۱۹۷۰ و دیدار تکراری فینال جام حذفی که در اولدترافورد برگزار شد. در این بازی هم چلسی تا دقیقه ۷۸ از حریف عقب بود اما پیتر اوزگود( شماره ۹) کار را به تساوی کشاند؛ چلسی سرانجام در وقت اضافی به گل دوم هم رسید.

پیتر اوزگود

کاپ

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214192

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر