1

دوپینگ ورزش کشور را تهدید می کند

  • کد خبر : 214304
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت:‌ خطر دوپینگ حیات ورزش کشور را تهدید می کند و هیئت های پزشکی ورزشی باید به این مسئله با جدیت رسیدگی کنند.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت:‌ خطر دوپینگ حیات ورزش کشور را تهدید می کند و هیئت های پزشکی ورزشی باید به این مسئله با جدیت رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بنی‌ جمالی ظهر امروز شنبه در مجمع انتخاب رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان خوزستان در اداره ‌کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد:‌ بحث بیمه ورزشکاران در مسابقات ورزشی با توجه به بروز آسیب های ورزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است و در خصوص دنبال کردن آن جدی هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات و مسائل جامعه ورزش در همه جای دنیا مسئله دوپینگ است که ورزش را آلوده و روح پهلوانی را نیز از ورزش خالی کرده است.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی کشور با بیان اینکه شیوه های دوپینگ در دنیا روز به روز عوض می شود و مواد جدیدی به عنوان مواد نیروزا مطرح می شوند، تصریح کرد: خطر دوپینگ حیات ورزش کشور را تهدید می کند و هیئت های پزشکی ورزشی باید به این مسئله با جدیت رسیدگی کنند.

بنی جمالی عنوان کرد: دوپینگ و استفاده از مواد نیروزا به معضلی جدی برای ما تبدیل شده است در حالی که بسیاری از ورزشکارانی که از مواد نیروزا استفاده می کنند به هیچ عنوان با خطرات و عوارض جانبی این مواد آشنا نیستند و سلامت خود را به راحتی قربانی می کنند.

وی با تأکید بر اینکه با برخورد جدی با متخلفان و ورزشکاران دوپینگی، دوپینگ را از ورزش کشور ریشه کن می کنیم، ادامه داد: بسیاری از مواد نیروزا به صورت قاچاق از مبادی غیر رسمی وارد کشور می شود و مصرف آنها خطر مرگ را به دنبال دارد.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی کشور با اشاره به ضرورت بحث تمرکززدایی و واگذای اختیارات بیشتر به هیئت های استانی گفت: باید اختیارات بیشتری به هیئت های استانی داده شود و در سال جدید در این مسیر حرکت خواهیم کرد و اختیارات بیشتری به هیئت های پزشکی ورزشی استان ها واگذار خواهیم کرد.

بنی جمالی اضافه کرد: هیئت های پزشکی ورزشی استانی باید به تجهیزات روز تشخیصی مجهز شوند تا نمونه های دوپینگ بیشتری کشف شود.

وی با بیان اینکه هیئت ها به عنوان بازوان اجرایی فدراسیون محسوب می شوند،گفت: در توان و مقدورات اختیارات را به هیئت های استانی واگذار کردیم وبودجه استان ها را بیشتر از تهران دیده ایم.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی کشور با اشاره به  اینکه یک ساله شدن کارت بیمه ورزشی را هم داشتیم که کمک بسیار موثری به ورزشکاران است، افزود برای دسترسی راحت‌تر ورزشکاران به کارت بیمه ورزشی، امکان صدور کارت آنلاین را فراهم کردیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214304

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر