1

بیش از ۵۰۰هزار نفر در انتخابات شوراها ثبت نام می کنند/ از پیشنهادات شورای نگهبان استفاده می کنیم

  • کد خبر : 214402
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا گفت: بیش از ۵۰۰هزار نفر به منظور حضور در انتخابات شورای شهر و روستا در سراسر کشور ثبت نام می کنند.

 

انتخابات

محمد محمودی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره رویکرد هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستاها پیرامون تایید صلاحیت نامزدهای متقاضی در این انتخابات اظهار کرد: هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای مجلس روز گذشته جلسه ای را با مدیران ارشد شورای نگهبان برگزار کرد.

وی افزود: در این نشست راه کارهایی به منظور نحوه تایید صلاحیت های نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا صورت گرفت که ما در انتخابات پیشه رو قطعا از آن استفاده خواهیم کرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا تصریح کرد: ما به منظور بررسی دقیق صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا دستور العمل و آموزش های خود را برای هیئت های نظارت افزایش داده ایم تا دقت های لازم در این راستا اتخاذ شود.

محمودی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در انتخابات شوراها از سوی مردم تعیین خواهند شد تصریح کرد: حجم متقاضیان حضور در انتخابات شوراها بسیار زیاد است و متوسط به اعضای هر یک نفر ۵ نفر در سراسر کشور برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا کاندید می شوند که این اعداد وارقام را اگر جمع بزنیم به بیش از ۵۰۰هزار نفر می رسد که عدد قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: در بعضی از شهرهای کشور در انتخابات شوراهای شهر و روستا برای یک انتخابات شورا که ۹ نفر یا بیشتر است ۱۲۰ نفر کاندید می شوند یعنی ۱۰برابر روندی که کار ما را نیز با مشکلاتی روبرو می کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا اظهار کرد: ما در صدد هستیم با اتخاذ یک راهکار قانونی از ورود برخی از افراد به انتخابات شورای شهر و روستا خودداری کنیم و آنها را متوجه کنیم که صلاحیت حضور در این انتخابات را ندارند مثل بحث گرفتن عدم سوء پیشینه که در حال حاضر در دستور کار هیئت قرار گرفته است.

محمودی اظهار کرد: بنده بر این باورم که روند تایید صلاحیت ها در انتخابات شورای شهر و روستا بسیار سخت است و اگر دوستان هم نگرانی و دلسوزی پیرامون این انتخابات دارند به دلیل عملکرد رخ داده در سنوات قبل است چون ما در گذشته مشاهده کرده ایم که متاسفانه دقت خوبی در ورود برخی از افراد به انتخابات شورای شهر و روستا صورت نگرفته است البته به این نکته نیز باید اشاره کنم که در مجموع در سال گذشته از تعداد اعضای شورای شهر و روستا در سراسر کشور تنها ۲۰ نفر سلب و یا کمتر عضویت شدند که این امر به نسبت حضور ۱۲۰ نفر رقم قابل توجهی نیست.

وی درباره برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیک تاکید کرد: قرار شده است طبق رایزنی های ما انتخابات شورای شهر و روستا در بخشی از کشور به صورت الکترونیک برگزار شود که هنوز مکان اصلی این حوزه ها مشخص نشده است ولی قطعا ما دوست داریم که بخشی از انتخابات شوراها به صورت الکترونیک برگزارشود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا با اشاره به اینکه امکان منتفی شدن برگزاری الکترونیک انتخابات شوراهای شهر و روستا وجود ندارد گفت: ممکن است که حوزه های اخذ رای به صورت الکترونیک کاهش پیدا کند ولی امکان منتفی شدن این موضوع وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214402

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر