2

موضع‌گیری در خصوص حقوق‌های نجومی می‌تواند به انتخابات خدشه وارد کند

  • کد خبر : 214446
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

محمدامین رضازاده گفت: خدشه در اعتماد مردم می‌تواند باعث دلسردی مردم شود تا در انتخابات حضور پیدا نکنند .

نجومی

افق نیوز، محمدامین رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قرچک گفت: به پاس شکرگزاری از دستاوردهای شهدا که اوج پاداش خداوند به یک انسان می‌دهد، شهادت است که نصیب این افراد شده است

وی خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام دستاوردی است که بسیاری از بزرگان و آحاد مختلف مردم برای دستیابی به آنها تلاش بسیار زیادی کردند و در همین راه نیز شهدا و جانبازانی نیز داشته‌ایم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه شرایط ۳۸ سال قبل این بود که هر کشور یا باید زیر نظر قدرت غرب می‌بود یا زیر نظر قدرت شرق، ولی این نظام به پشتیبانی هیچ‌کدام از این‌ها شکل گرفت، افزود: اینکه ما با کمک خدا و زحمات بسیاری از عزیزان این کشور به یک انقلاب اسلامی دست پیدا کردیم جای شکرانه و قدردانی دارد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقداماتی انجام شد که باید به شکست منجر می‌شد ولی با رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی کشور به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رضازاده اظهار داشت: اگر قدر این نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندانیم طبیعی است که این نعمت‌ها را از دست می‌دهیم و این وعده بزرگان است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته و آغاز فعالیت‌های دولت یازدهم شرایط جدیدی بر کشور حاکم شده است و بعد از تجربه ۳۵ ساله نظام، مردم و مسؤولان سیستم مدیریت جدید را تجربه کردند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: نیاز زمان انتخابات سال ۹۲ این بود که رئیس‌جمهوری سرکار بیاید تا بتواند آرامش و وحدتی در کشور ایجاد کند و از همه ظرفیت‌های کشور نیز استفاده کند و آقای روحانی با همین شعار روی کار آمد.

وی ضمن بیان اینکه دولت با سیاست برد ـ برد در سیاست خارجی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای اداره کشور کار را شروع کرد، گفت: در یک مذاکرات طولانی که در تاریخ مذاکرات و دیپلماسی دنیا کم‌نظیر است، با گردانندگان دنیا با گفتمان منطقی پشت میز مذاکره نشست و توانست حق همه دولت‌ها و شهدا جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کند و در مجامع بین‌المللی به رسمیت بشناسد در حالی‌که به خاطر همین مقدار فعالیتی که در این حوزه هسته‌ای داشتیم تحریم شده بودیم.

رضازاده اظهار داشت: دولت توانست چندین قطعنامه مصوبه سازمان‌های بین‌المللی مختلف علیه ما صادر شده بود را از بین ببرد و ایران را از شیعه هراسی و ایران هراسی نجات دهد.

وی ضمن بیان اینکه در مذاکرات فقط بحث هسته‌ای را دنبال کرده‌ایم گفت: ما از شرایط گذشته رهایی پیدا کرده و در شرایطی قرار گرفته‌ایم که اگر رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌گوید من قطعنامه را اجرا نمی‌کنم همه دنیا علیه او متحد می‌شوند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: اگر ما هم بگوییم این توافق را اجرا نمی‌کنیم در برابر افکار عمومی جهان قرار می‌گیریم و اگر طرف مقابل هم این کلام را بگوید در همین شرایط قرار می‌گیرد.

رضازاده با بیان اینکه برجام یک موفقیت بزرگی برای کشور بود، اظهار داشت: اگر دولت جدید آمریکا بخواهد علیه ایران در موضوع هسته‌ای کاری بکند با سنای خودش هم مشکل پیدا خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه هیچ حزبی اعلام نکرد که با برجام مخالف است افزود: در زمینه‌های مهمی مانند برجام همه نهادهای نظام و امنیتی کشور، مقام معظم رهبری و تمام دستگاه‌ها پشت دولت بودند تا این مطلب به سرانجام برسد و اختلاف‌نظرها شخصی بود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بیان کرد: باید اعلام کنیم در منطقه کشوری هستیم که نه‌تنها اختلاف جدی در منطقه نداریم و از سوی دیگر اتحاد بسیار خوبی نیز داریم و کمترین تهدید را در کشور داریم.

رضازاده اظهار داشت: کارگزاران دولت به‌عنوان مجریان متعهد دولت در زمان انتخابات هستند که باید بگویند چه کارهایی انجام داده‌اند و اگر مشکلی بود نیز آن را بیان کند و از سوی دیگر انتقاد نیز نعمت‌ها است که به‌واسطه نظام و قانونی اساسی به وجود آمده است و باید قدر آن را نیز دانست.

وی پس از بیان اینکه باید در قضاوت‌ها و اظهارنظرها انصاف را رعایت کنیم گفت: مردم از همه قوا و نهادهای حاکمیتی توقع دارند به همین دلیل می‌توانند اشکالات و انتقاداتی باشد می‌توانند بیان کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: به‌تبع ثبات امنیتی در حوزه اقتصاد ثباتی به وجود آمده است و قیمت‌ها ثابت مانده و تورم نیز کاهش پیدا کرده است البته این مطلب به آن معنی نیست که مردم مشکلاتی ندارند بلکه مشکلات باید به مرور برطرف شود ولی امنیت سرمایه‌گذاری و همچنین کنترل و ثبات قیمت‌ها در این دولت به وجود آمده است.

وی افزود: در انتخابات گذشته همگان در انتخابات شرکت کرده‌اند و برای کسی منعی ایجاد نشد و جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب حضور مؤثر داشتند و از سوی دیگر نیز جریان تخریب وجود نداشت.

رضازاده با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یک مجلس معتدلی است و به نیاز کشور به وجود آمده است گفت: ثبات سیاسی نیز داریم و می‌خواهیم فضا را برای انتخابات پیش رو آماده کنیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: وحدت خوبی در قرچک وجود دارد که این رمز موفقیت و پیروزی است که ای‌ کاش در همه کشور مسؤولان با هم همدل می‌بودند و کارها را به پیش می‌بردند.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مسائلی در زمینه برگزاری انتخابات بیان کرده‌اند که باید همانند گذشته این موضوع در نظر گرفته شود که یکی از آن‌ها دوری از اختلافات است.

رضازاده افزود: انتخابات سالم یعنی انتخابات قانونی و قانونمند، یعنی اینکه کارگزاران دولت هم جانبدارانه اقدام نکنند و مردم‌باور کنند که مسئولین دولتی همه بسترها را فراهم کرده‌اند تا مردم آزادانه انتخاب کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: بزرگترین نقطه قوت ما همین انتخابات است و شکرانه آن نیز این است که انتخابات باشکوهی را به نمایش بگذاریم.

وی ضمن بیان اینکه پیش‌بینی‌شده است که در این دوره از انتخابات بیش از ۶۲ درصد در انتخابات حضور پیدا کنند گفت: خدشه در اعتماد مردم می‌تواند باعث دلسردی مردم شود تا در انتخابات حضور پیدا نکنند و یکی از این خدشه وارد کردن‌ها موضع‌گیری در خصوص حقوق‌های نجومی است.

رضازاده گفت: آنقدر فضا مسموم شده است که عموم مردم به مسؤولان نگاه دیگری دارند و فکر می‌کنند که همه مسؤولان در حال گرفتن حقوق‌های نجومی هستند و عموم مردم گرسنه مانده‌اند.

وی با بیان اینکه چرا باید افکار عمومی و اعتماد مردم به خاطر اینکه با دولت یا مسؤولی مشکل‌ داریم را مخدوش کنیم، گفت: سیاه نمایی اوضاع اقتصادی کشور نیز یکی دیگر از مسائلی است که می‌تواند حضور در انتخابات را کم‌رنگ کند، باید با همه واقعیت‌ها این مشکلات را به مردم بگوییم و فعالیت‌هایی که انجام شده است را نیز بگوییم تا خود مردم تصمیم‌گیری کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بیان کرد: بعضاً درگیری‌ها و تنش‌ها می‌تواند به ضرر نظام تمام شود و دولت نیز با این درگیری‌ها مخالف است.

رضازاده افزود: هر چیزی که دوقطبی ایجاد کند تا مردم کشور را به برجامی و غیر آن، حقوق نجومی بگیر و نگیر، فقیر و غنی تقسیم کند، باعث تقسیم رای دهنده‌ها و مردم می‌شود که نباید به این شکل باشد.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214446

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر