1

رئیسی: باید ورزش برند رضوی شکل بگیرد/‌خادمی ورزشی ‌‌مورد توجه آستان قدس رضوی است

  • کد خبر : 214585
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در کشور مجموعه تربیت بدنی و ورزش و جوانان داریم و باید همگرایی شکل بگیرد و آستان قدس نیز آماده این همگرایی است، مقوله خادمی ورزشی نیز باید مورد توجه آستان قدس رضوی قرار گیرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی امشب در مراسم رسمی افتتاحیه ورزشگاه امام رضا(ع) اظهار داشت: افتتاح این مجموعه را در ایام ولادت حضرت زهرا(س) به فال نیک می‌گیریم، باید به روح مطهر تولیت فقید آیت الله طبسی درود بفرستیم و همه کسانی که تلاش کردند تا این مجموعه ماندگار ایجاد شود.

به گزارش افق نیوز، تولیت آستان قدس رضوی گفت: تربیت در اصطلاح یک تعریف و تبیینی دارد، انسان خودساخته کسی است که جسم را توانمند می‌کند تا روحش تعالی پیدا کند، هم توانمندی جسم و آماده کردن جسم برای ارتقای تعالی روح را در نظر دارد.

آیت الله رئیسی گفت: اگرچه عنوان روح در کنار بدن نیامده اما منظور از تربیت بدنی فراهم کردن زمینه تربیت روحی است و این مورد تاکید است، مسئولان و دست اندرکاران باید به نحوی برنامه ریزی کنند تا این اتفاق شکل بگیرد و تمام آحاد جامعه هم در توانمندی جسم و هم توانمندی روح گام بردارند و این برنامه ریزی نیازمند آن است که بدانیم برای موجودی برنامه ریزی می‌کنیم که دارای مجموعه‌ای از تمایلات است و قرار است زمینه ساز تجلی تمایلات عالی شویم.

وی افزود: این حرکت و اقدام در مجموعه کشور آهنگی باید داشته باشد که با مسائل تربیتی همخوانی داشته باشد و در آستان قدس یک اقتضای خاص دارد یعنی خروجی ورزشگاه امام رضا(ع) باید مناسب باشد زیرا این یک قید تزئینی و تشریفاتی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: طبیعتا ما به نظرمان می‌رسد که باید در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی باید تحولی با این نگاه شکل بگیرد یعنی اگر قرار است آستان قدس رضوی مرجعیت علمی باشد نیازمند است در ورزش نیز یک کار علمی و اخلاقی و فرهنگی و حرفه‌ای داشته باشیم.

آیت الله رئیسی افزود: شکل مکانیکی ورزش قابل توجه است اما آنچه اقتضای این کار است این است که اقدامی نوین انجام شود در ارتباط با همکانی کردن ورزش باید موسسه تربیت بدنی آستان قدس نقش داشته باشد. مردم مشهد به عنوان مجاور و مردم استان و سپس ایران اسلامی و نهایتاً دیپلماسی ورزشی در سطح بین‌الملل باید فعال باشد.

وی گفت: آستان قدس رضوی باید از این دیپلماسی ورزشی استفاده کند و البته نیاز به برنامه ریزی دارد، در دنیا بسیاری از مناسبات از طریق ورزش رقم می‌خورد و کاری به درست یا غلط بودن آن نداریم و باید از این پدیده استفاد کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی باید برای خیل زائران برنامه داشته باشد گفت: آقایی در آن طرف دنیا مدال می‌آورد و تقدیم آستان قدس می‌کند و این ارتباط بسیار معنادار است، در ظرف مدت کوتاهی که خدمت دوستان هستم مراجعات مکرری از ناحیه افتخارآفرینان شده است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: این بسیار ذی قیمت است، این ظرفیت را باید حتماً مورد عنایت قرار دهیم. حتماً شناسایی و جذب نیز در دستور کار باشد. باید از مناطق محروم استعدادیابی کنیم کما اینکه جاهایی که این دوستان میدان پیدا کردند زمینه خوبی برایشان فراهم شده است.

وی ادامه داد: تربیت نفوس مستعده باید در دستور کار قرار بگیرد، مسئله بعدی تربیت مربی است، تمام نگاهمان نباید تربیت ورزشکار باشد و مجموعه تربیت بدنی آستان قدس باید تبدیل به مجموعه تربیت مربیان نیز بشود. باید از مشهد تولید مربی کنیم، تولید استاد دانشگاه و فرهیخته باشد که به اقصی نقاط عالم می‌توانند اثرگذار باشند و باید ورزش برند رضوی شکل بگیرد. بنیاد پژوهش‌های آستان قدس باید بخشی را به پژوهش ورزش اختصاص دهد. ورزش حرفه‌ای را قبول داریم اما ورزشی که بتواند نمونه و برند شود برای دیگر مراکز باید از اینجا کلید بخورد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در برخی از اساسنامه‌ها که نگاه می‌کنم شاهد هستم نگاه آیت الله طبسی عمیق بوده است، باید از اینجا حرکت کنیم و ورزش محلات را مورد توجه قرار دهیم، نقش ورزش در بهبود سلامت و سبک زندگی باید مورد توجه باشد. همگانی کردن ورزش باید مورد توجه باشد.

وی گفت: در کشور مجموعه تربیت بدنی و ورزش و جوانان داریم و باید همگرایی شکل بگیرد و آستان قدس نیز آماده این همگرایی است، مقوله خادمی ورزشی نیز باید مورد توجه آستان قدس رضوی قرار گیرد.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214585

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر