1

اظهارات نتانیاهو درباره دیدار با نماینده ترامپ/ گرین بلات با عباس دیدار کرد

  • کد خبر : 214620
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۳۴

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دیدار اخیرش با فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا مثبت بوده است.

-2112876647.jpg

به گزارش افق نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دیدار دوشنبه شب وی با جیسون گرین بلات، فرستاده ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مثبت بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نتانیاهو تصریح کرد: مذاکرات صورت گرفته با فرستاده ترامپ خوب و عمیق بود و فضای مثبتی داشت.

نتانیاهو خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت که ما بر سر تمامی مسائل توافق کردیم. ما در میانه گفت‌وگوهای دوجانبه و کاملا واضح هستیم و روزنامه‌ها هنوز در جریان محتوای مذاکرات قرار نگرفته‌اند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با جیسون گرین بلات، شهرک‌سازی در اراضی اشغالی و راه‌های احیای روند مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق برگزاری اجلاسی منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داد.

جیسون گرین بلات شامگاه دوشنبه با بنیامین نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار در چارچوب تلاش‌ها برای احیای روند مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین صورت پذیرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش‌تر دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، فرستاده دونالد ترامپ به منطقه خاورمیانه در چارچوب تلاش‌های دولت جدید آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها با نتانیاهو دیدار کرد.

هدف از سفر گرین بلات به منطقه بررسی موضع‌گیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی جهت ازسرگیری روند سیاسی و آغاز دور جدید مذاکرات صلح است.

از سوی دیگر، این فرستاده آمریکایی در صفحه خود در توییتر نوشت که با محمود عباس، رییس تشکیلات فلسطین نیز درباره راهکارهای پیشبرد روند صلح، توقف اقدام‌ها علیه اسرائیل و تقویت نیروهای امنیتی فلسطینی گفت‌وگو کرده است.

منابع مطبوعاتی فلسطینی گزارش دادند، محمود عباس در این دیدار گفته که راه‌حل تشکیل دو کشور غیرقابل عدول است و باید یک کشور فلسطینی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ مطابق با گفت‌وگوهای همه‌جانبه و نه گفت‌وگوی مرحله‌ای و در مدت معین تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس و گرین بلات در این دیدار که نخستین دیدار مستقیم رئیس تشکیلات خودگردان با مسئولان دولت ترامپ به شمار می‌رود، در مقر ریاست تشکیلات رام‌الله مسائل فلسطینی و راهکارهای از سر گیری روند سازش را مورد بررسی قرار دادند.

این دیدار با حضور صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و نبیل ابو ردینه، سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان برگزار شد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214620

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر