1

اینها با هر تهدید و وعده و وعیدی از راه اصلی خود منحرف شوند

  • کد خبر : 215018
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: یکی از دلایل امنیت حاکم در نظام هوشیاری رهبر معظم انقلاب است که دشمن را رصد می کنند زیرا دشمن همیشه «دشمن» است و باید مراقب بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در سلسله جلسات تفسیر سوره احزاب در حرم رضوی با اشاره آیات ۶۰تا ۶۲ اظهار کرد: این آیات شریفه به ما می آموزد که دشمن از رصد مسلمانان و جامعه اسلامی نباید دور باشد.

به گزارش افق نیوز، وی افزود: توطئه گران گاهی با جنگ سرد و گاهی با جنگ نرم به جنگ مسلمانان می آیند، گاهی سلاح به دست جامعه اسلامی را نشانه می گیرند و گاهی با فتنه و تفرقه تزلزل ایجاد می کند، بنابراین باید مراقب بود و وضعیت دشمن را رصد کرد زیرا دشمن همیشه «دشمن» است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی متذکر شد: افراد سست ایمان نمی توانند نیروی کارآمد نظام اسلامی باشند چرا که ممکن است با هر اتفاق، تهدید، وعده و وعیدی از راه اصلی خود منحرف شوند و امنیت نظام را مخدوش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: طبق آیه «سُنَّهَ اللَّهِ فِی الَّذِینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّهِ اللَّهِ تَبْدِیلًا» برخورد با اخلاگران و ناامن کنندگان جامعه اسلامی دستور خدای متعال و یک سنت الهی است و سنت الهی قابل «تبدیل» نیست.

وی با بیان اینکه بین حکم و سنت فرق است، تصریح کرد: در شرایطی خاص می توان احکام را تبدیل و به صورت دیگری اجرا کرد اما نسبت به سنت‌های الهی تغییر و تبدیلی وجود ندارد در نتیجه برخورد با ناامن‌کنندگان جامعه اسلامی سنت لایتغیر حق است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: این یک اصل مسلم اساسی برای جامعه اسلامی است تا بداند بنای قرآن کریم و ذات مقدس حضرت حق آنست که جامعه همواره از هرگونه توطئه، جنگ سرد، جنگ نرم، حمله نظامی، شایعه‌پراکنی، تفرقه افکنی، ستون پنجم دشمن شدن امن بماند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: در آیه ۳۸ نیز به این مطلب اشاره شد که باید با تفرقه افکنان برخورد شود و رهبری جامعه دینی نباید در حرج قرار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در جامعه ای که به نام دین برپاشده است شرایط برای اخلا‌گران باید ناامن باشد؛ کسانی سعی دارند آن را مخدوش کنند؛ اعم از منافقان و سست‌ایمان‌هایی که پیاده نظام دشمن شدند، یهود، مشرکان مکه و امثال آن.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: سنت الهی و دست قدرت لایزال حضرت حق را در انقلاب و این نظام دیدیم؛ از اول انقلاب اسلامی توطئه و فتنه های بسیاری صورت گرفت؛ فتنه ۸۸ تنها یک مورد از آن موارد است.

وی افزود: فتنه منافقان بسیار گسترده بود به طوری که گاهی روزانه ۱۰۰ ترور صورت می‌گرفت؛ منافقان در کشور بیش از ۱۷ هزار نفر به شهادت رساندند که رییس جمهور، نخست وزیر، رییس دیوان عالی کشور از جمله آن افراد بودند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی همانند جریان داعش امروز و با همین قساوت قلبی که به جان جامعه اسلامی افتاده است، روزی در همین کشور روی داد که اگر اقدام قاطع امام راحل، هوشیاری رهبر انقلاب، بصیرت و حضور مردم نبود، در نظام اسلامی امنیت نداشتیم.

وی تصریح کرد: علت برخی جریاناتی که در منطقه اتفاق می افتد و کشورها از طرف دشمن تهدید می شوند این است که اصل اساسی رصد دشمن را رعایت نمی کنند و گرنه دچار این مشکلات نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یادآور شد:  امروز در جامعه اسلامی پس از ۳۷ سال از انقلاب با وجود همه ناامنی‌هایی که در کشورهای اطراف وجود دارد، امنیت حاکم است، زیرا این جامعه اسلامی به نام قرآن و ارزش های اسلامی هوشیاری و بصیرت دارد، اوضاع را رصد می کند تا اخلال گران برای ایجاد ناامنی میدان پیدا نکنند.

منبع: انتخاب
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=215018

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر