1

چالش های بزرگ تراکتورسازی در سال ۹۶/ از حل مشکل نقل و انتقالاتی تا حفظ امیر قلعه‌نویی

  • کد خبر : 215319
  • ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

۹۶ برای تیم تراکتورسازی سال ویژه ای خواهد بود؛ چالش هایی بزرگ سر راه تیم اول تبریز خواهد بود که مدیران باشگاه امیدوار به رفع این موانع هستند.

تساوی تراکتورسازی و سایپا چالش های بزرگ تراکتورسازی در سال 96/ از حل مشکل نقل و انتقالاتی تا حفظ امیر قلعه‌نویی

افق نیوز، هرقدر سال ۹۵ برای تراکتورسازی خوب شروع شده بود، پایانی تلخ برای این تیم داشت. تراکتورسازی با حضور دوباره امیر قلعه نویی اوج گرفت و خودش را به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر مطرح کرد. تراکتوری ها اگرچه در لیگ پانزدهم از کسب سهمیه آسیایی با اختلاف اندکی بازماندند اما برای لیگ شانزدهم نقشه های زیادی کشیدند و امیدوارانه کار را شروع کردند.
همه چیز برای شاگردان امیر قلعه نویی خوب پیش می رفت اما محرومیتی که فیفا برای آنها در نظرگرفت و از نقل و انتقالات محروم شدند، تاحدی شیرازه این تیم را از هم پاشید و حالا دیگر تراکتورسازی تقریبا از قهرمانی در لیگ برتر ناامید شده است. این در حالی است که تیم تبریزی به فینال حذفی راه یافته و شانس خوبی برای قهرمانی در این جام دارد.
با وجود پایان سال ۹۵ اما ترکش های محرومیتی که فیفا برای این باشگاه در نظر گرفت، همچنان در سال ۹۶ نیز به بدنه تراکتورسازی برخورد خواهد کرد. سرخپوشان تبریزی بر اساس حکم فیفا از نقل و انتقال در پنجره تابستانی نیز محروم هستند و این موضوع کار مدیران باشگاه را برای بستن تیم قبل از لیگ هفدهم دشوار می کند. البته مسئولان باشگاه از حدود یکماه قبل نامه نگاری هایی را با رییس فدراسیون جهانی فوتبال انجام داده اند تا بتوانند محرومیت خود از پنجره تابستانی نقل و انتقالات را به حالت تعلیق در آورند اما تاکنون تلاش هایشان بی نتیجه بوده است.
اگر تراکتورسازی نتواند در نقل و انتقالات ابتدای فصل هفدهم لیگ برتر بازیکن جدید جذب کند، باید به جوانان خود بهای بیشتری بدهد. از جمع بازیکنان کنونی تراکتورسازی نیز تعداد زیادی از آنها تا پایان فصل قرارداد دارند و می توانند به تیم های دیگر بروند. ضمن اینکه برخی بازیکنان نیز به نظر می رسد ناخودآگاه از تیم کنار گذاشته شوند.
در چنین شرایطی ماندن یا نماندن امیر قلعه نویی نیز مساله دیگری است؛ مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی چندی قبل اعلام کرد تا روزی که او در تراکتور حضور دارد، قلعه نویی نیز سرمربی تیم خواهد بود اما هنوز آینده پرافتخارترین مربی لیگ برتر برای سال بعد مشخص نیست. بی تردید با توجه به عملکرد خوب تراکتورسازی با حضور قلعه نویی اکثر هواداران این تیم علاقه مند به ماندگاری این مربی هستند اما شرایط در روزهای آینده نیز در تصمیم این مربی تاثیرگذار خواهد بود. شاید قهرمانی در حذفی روی تصمیم قلعه نویی برای سال آینده اثر گذار باشد. با تمام این مسائل قلعه نویی خودش اعلام کرده هنوز تصمیمی درباره آینده اش نگرفته و تمام تمرکز خود را روی بازی های باقیمانده تا پایان فصل گذاشته است.
در کنار این مسائل باید به موضوع خصوصی سازی باشگاه تراکتورسازی نیز اشاره کرد. موضوع خصوصی سازی این باشگاه از یکی دو سال پیش مطرح بوده اما تاکنون شکل عملی به خود نگرفته است. اینکه تراکتورسازی در پایان فصل به بخش خصوصی واگذار شود نیز بعید نیست و در این صورت شاید همه معادلات تغییر کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=215319

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر