2

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی فردا

  • کد خبر : 215339
  • ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

تیم ملی ایران فردا در اولین بازی خود در دور برگشت رقابت های انتخابی جام جهانی به دیدار تیم قطر خواهد رفت.

مهدی طارمی امید ابراهیمی ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی فردا

شاگردان کارلوس کی روش فردا در حالی به مصاف تیم قطر خواهند رفت که اشکان دژاگه را به دلیل مصدومیت همراه تیم ملی نخواهیم دید و همچنین وضعیت آمادگی علیرضا جهانبخش برای این دیدار هنوز مشخص نشده است.

دیدار برابر تیم ملی قطر یکی از حساس ترین و تعیین کننده ترین دیدارهای تیم ملی در دور انتخابی جام جهانی خواهد بود. تیم قطر با سرمربی جدید خود در صورت عدم کسب پیروزی شانسی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ نخواهند داشت و با تمام قوا به دیدار ملی پوشان ایران خواهند آمد.

از طرفی تیم ملی دو دیدار نسبتا آسان با تیم های چین و سوریه در ورزشگاه آزادی خواهد داشت و پیروزی برابر قطر راه صعود به جام جهانی را تا حد زیادی هموار خواهد نمود.

ترکیب احتمالی تیم ملی با توجه به اخبار رسیده از اردوی تیم ملی به شرح زیر خواهد بود، هر چند ممکن است کی روش تا شروع این دیدار سورپرایزهایی را در آستین خود داشته باشد.

* علیرضا بیرانوند:

قطعی ترین انتخاب کی روش برای تقابل با قطر علیرضا بیرانوند خواهد بود. دروازه بان اول تیم ملی هنوز گلی را در رقابت های مقدماتی جام جهانی دریافت نکرده است و امیدوار است با ثبت یک کلین شیت دیگر رکورد ویژه ای از خود به جای بگذارد. بیرانوند در آخرین دیدار تیم ملی ایران برابر سوریه به دلیل مصدومیت غایب بود اما در مصاف فردای تیم ملی مشکلی برای بازی ندارد.

* سید جلال حسینی:

سید جلال حسینی در دور رفت رقابت ها سابقه ی حضور در تیم برتر مقدماتی جام جهانی را دارد و علاوه بر عملکرد فوق العاده اش در خط دفاعی که مانع باز شدن دروازه ی تیم ملی شده است، یک گل سه امتیازی برابر ازبکستان نیز به ثمر رسانده است.

سید جلال امید اول تیم ملی در قلب خط دفاعی محسوب می شود که می تواند روی ضربات سر نقش تعیین کننده ای ایفا کند. هر چند ممکن است کی روش زوج منتظری و پورعلی گنجی را به دلیل حضور در فوتبال قطر و آشنایی با جو فوتبال این کشور به حسینی ترجیح دهد.

* پژمان منتظری:

منتظری در روزهای اخیر در تمرینات تیم ملی حضور فعالی داشته و در نقش مترجم نیز در خدمت کارلوس کی روش بوده است. شماره ۳۳ تیم ملی در سال های گذشته همواره مورد اعتماد کی روش بوده و به نظر او به مانند دیدار رفت زوج سید جلال در مرکز خط دفاعی خواهد بود. حضور پورعلی گنجی به جای منتظری نیز بسیار محتمل به نظر می رسد.

* میلاد محمدی:

عملکرد بسیار خوب محمدی در دور رفت بازی ها او را به ترکیب ثابت تیم ملی تحمیل کرد و اکنون این بازیکن انتخاب اول کارلوس کی روش در سمت چپ خط دفاعی می باشد. محمدی در تمرینات اخیر تیم ملی بسیار با انگیزه ظاهر شده تا نشان دهد برای بازی در دوحه آماده است.

* سعید عزت اللهی:

هافبک ۲۰ ساله تیم ملی که اخیرا به تیم ماخاچ قلعه پیوسته است یکی از سورپرایز های کی روش در دور رفت رقابت ها بود که اتفاقا عملکرد بسیار خوبی هم از خود به نمایش گذاشت.

عزت اللهی در ماه های اخیر تجربه ی بازی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز به دست آورده است و از این رو دیگر بازیکنی کم تجربه در میانه میدان محسوب نمی شود. زوج او و حاج صفی در دیدار برابر ازبکستان و کره جنوبی فوق العاده ظاهر شدند.

* رامین رضاییان:

اخراج از تیم پرسپولیس هم هرگز در اعتماد کی روش به رضاییان خللی ایجاد نخواهد کرد تا به مانند دیدارهای گذشته ی تیم ملی این بازیکن در ترکیب ثابت تیم ملی قرار داشته باشد.

تنها تغییر احتمالی برای رضاییان تغییر پست اش خواهد بود که با غیبت احتمالی جهانبخش، این بازیکن در سمت راست خط هافبک به بازی گرفته خواهد شد و وریا غفوری جایگزین او در خط دفاعی خواهد شد.

* امید ابراهیمی:

عملکرد فوق العاده ی امید در ماه های اخیر باعث شده تا کی روش پس از سال ها نگاه ویژه ای به این بازیکن داشته باشد. با غیبت دژاگه، ابراهیمی احتمالا در میانه میدان و تهاجمی بازی خواهد کرد و می تواند در طول بازی جایگاهش را با حاج صفی عوض کند. در صورت حضور ابراهیمی در برابر قطر، این دومین حضور پیاپی این بازیکن در زمین مسابقه با لباس تیم ملی خواهد بود.

* علیرضا جهانبخش:

علیرغم آنکه جهانبخش به دلیل مصدومیت تنها در یک جلسه ی تمرینی حضور پیدا کرده است، اما با غیبت دژاگه به نظر می رسد کی روش از این بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی استفاده نماید. جهانبخش در دیدار رفت یک گل فوق العاده به ثمر رساند و با توجه به درخشش در دیدارهای اخیر آلکمار، بازیکنی تعیین کننده در دیدار با قطر خواهد بود.

گفتنی است در صورتی که جهانبخش به آمادگی مطلوب دست نیابد رضاییان یک خط جلوتر خواهد آمد و غفوری در سمت راست خط دفاعی حضور خواهد یافت.

* مهدی طارمی:

آنطور که از اردوی تیم ملی به گوش می رسد طارمی بار دیگر در پست وینگر چپ به بازی گرفته خواهد شد و سرمربی تیم ملی بار دیگر به او اعتماد خواهد کرد.

طارمی ده روز پیش از دیدار تیم ملی سابقه گلزنی در کشور قطر را داشته و می تواند اولین گل خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی را به ثمر برساند. اگر چه حضور به عنوان وینگر نشان می دهد که وظیفه ی اصلی این بازیکن در جدال با قطر گلزنی نخواهد بود.

* سردار آزمون:

ترافیک سنگین در خط حمله ی تیم ملی دست کی روش را برای هر تغییری باز گذاشته است، اما به نظر می رسد انتخاب اول سرمربی تیم ملی به مانند دیدار رفت دو تیم، سردار آزمون خواهد بود.

آزمون نیز در آخرین دیدار تیم ملی برابر سوریه محروم بود و بسیاری از کارشناسان غیبت او را مانع گلزنی تیم ملی در آن دیدار دانستند. آزمون در جام ملت های آسیا سابقه ی گلزنی به قطر را دارد و امید اول تیم ملی برای گلزنی برابر عنابی ها محسوب می شود. هر چند انتخاب بین او و گوچی سخت ترین تصمیم کی روش خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=215339

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر