1

ترسناک‌ترین ورزشکار جهان و کشتی‌گیر برتر قرن + تصویر

  • کد خبر : 215470
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰

به واقع می توان از الکساندر کارلین به عنوان کشتی‌گیر برتر قرن یاد کرد.

الکساندر کارلین ترسناک‌ترین ورزشکار جهان و کشتی‌گیر برتر قرن + عکس

به گزارش افق نیوز و به نقل از ایسنا، الکساندر کارلین کشتی گیر روسی متولد ۱۹ سپتامبر ۱۹۶۷ است که در رشته کشتی فرنگی توانست به افتخارات زیادی دست یابد. کسب ۳۳ طلا و یک نقره در چهار دوره بازیهای المپیک در کنار کسب ۹ عنوان قهرمانی جهان از او چهره ای ویژه و استثنایی خلق کرده است.

 

از کارلین به عنوان ترسناک ترین ورزشکار جهان یاد می شود. او پرافتخارترین سنگین وزن در تاریخ کشتی است که توانست سالها در این رشته ورزشی افتخار آفرینی کند.  در تاریخچه ورزش کشتی فرنگی، الکساندر کارلین بزرگ‌ترین و پر افتخارترین کشتی‌گیر تاریخ این رشته ورزشی، شناخته شده است.

 

کارلین در منطقه سردنشین سیبری به دنیا آمد و از همان دوران کودکی با شرایط سخت زندگی کنار آمد. پدر او یک راننده کامیون بود که البته در جوانی نیز به صورت آماتور بوکس کار کرده بود. او از پسرش الکساندر دو چیز را خواسته بود که انجام دهد: اول اینکه مرد باشد و دوم موهایش را همیشه کوتاه نگه دارد. کار در هوای سیبری باعث شده بود تا کارلین قدرت بیش از حد تصوری پیدا کند.

 

کارلین هر روز نصف یک گالن بزرگ شیر می خورد و در همان سرما تمرین می کرد تا بتواند روزی به ورزشکاری قدرتمند تبدیل شود. او کشتی را از سن ۱۳ سالگی شروع کرد و دو سال بعد اولین تورنمت خود را شروع کرد. در همان رقابت ها استخوان پای کارلین شکست ولی به بازی ادامه داد و توانست برنده شود! مادرش وقتی این مصدومیت سنگین را دید او را از کشتی گرفتن منع کرد ولی الکساندر کارلین برخلاف تصمیم مادرش مصمم تر راه کشتی فرنگی را در پیش گرفت. او عنوان کرد تا وقتی که پای خودم را از کشتی پس نگیرم عقب نمی نشیم. او مراحل درمان خود را با دویدن در برف های سیبری از سر گرفت. در کنار دویدن در برف او قایق چوبی در برف ساخته بود و سعی می کرد پارو بزند تا قدرت دستانش بیشتر شود. او آنقدر این کار را انجام می داد که دستانش خون می‌آمد.

 

یکی از القاب این کشتی گیر روسی “مرد آزمایشگاهی” بود. خیلی ها معتقد بودند چنین فردی نمی تواند محصول طبیعی باشد و او به خاطر پرورش عجیب و غریب خود در کودکی چنین جثه ای دارد.

 

کارلین کشتی گیری بود که ۱۳ سال بدون شکست را سپری کرد که از این بین ۱۰ سال را بدون حتی دادن یک امتیاز در مسابقات خود به پایان برد. این آمار به خوبی نشان می دهد او تا چه اندازه توانسته بود کشتی فرنگی را به سلطه خود دربیاورد. ۳ مدال در المپیک شامل دو طلا و یک نقره، ۹  قهرمانی در جهان و ۱۲ قهرمانی در اروپا کارنامه پرافتخار او را تشکیل می دهند.

 

تنها شکست این کشتی گیر در فینال المپیک سیدنی برابر یک کشتی گیر ناشناخته آمریکایی به نام رولان گاردنر بود. بلافاصله بعد از این شکست کارلین اعلام بازنشستگی کرد چرا که می دانست دیگر نمی تواند با این شکست کنار بیاید.

 

او هر زمان که ماموران مبارزه با دوپینگ به سراغ او می رفتند آزمایش خود را انجام می داد. بارها از کارلین تست دوپینگ گرفته شد که تمامی تست ها نیز منفی بود.

 

کارلین در کشتی یک فن مخصوص به خود داشت که به فن کارلین معروف شده بود و او کشتی گیر مقابل را در حالی که صورتش به زمین بود بلند می کرد و فن خود را روی او اجرا می‌کرد. او در این حالت کشتی گیر را روی شانه های خود قرار می داد و حرکت جالبی در مبارزات خود نشان می داد که بسیار جالب توجه بود و این نشان دهنده قدرت بالای او بود.

 

کارلین بعد از پایان کشتی خود مدتی را نیز در رشته ورزشی MMA سپری کرد و در این رشته ورزشی نیز خودی نشان داد. او تنها یک مسابقه در این رشته ورزشی برابر آکرا مائدا که ستاره این رشته ورزشی از ژاپن بود، انجام داد ولی کرلین در تمام طول مسابقه با فنون کشتی حریف خود را ناک اوت کرد و داور مجبور شد مبارزه را متوقف و کارلین را برنده اعلام کند.

 

یک بار از کارلین سوال شده بود که سخت ترین رقیب او چه کسی است که او پاسخ داد یخچالم! این در حالی است که کارلین مدام توانسته است یخچال غول پیکر خود را بلند کند و روی شانه قرار دهد.

 

یک بار مستنندی از او پخش شد که از کارلین به عنوان خشن ترین و قوی ترین مرد جهان یاد شد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=215470

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر