1

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نقض آشکار برجام

  • کد خبر : 215697
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

لایحه جدید هنوز به تصویب نرسیده است اما اگر تصویب شود نقض آشکار برجام است چراکه بر اساس بند ۲۶ برجام تحریمی اگر لغو شود نباید به بهانه دیگر وضع شود.

فواد ایزدی تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نقض آشکار برجام

افق نیوز، “فواد ایزدی” کارشناس سیاست خارجی و مسائل آمریکا در خصوص بیانیه وزرات خارجه آمریکا مبنی بر تحریم ۱۱ شرکت و فرد چین، کره‌شمالی و امارات عربی به دلیل انتقال فناوری به ایران اظهار داشت: زمانی که افراد جدیدی به لیست تحریم‌ها اضافه می‌شود در جرگه تحریم‌های جدید قرار می‌گیرد و این امر آشکارا نقض برجام است.

 

وی افزود: ایران پیش از این در شروطی که پذیرفت اعلام داشت نباید تحریم جدیدی وضع شود کما اینکه رهبر معظم انقلاب پیش از این نسبت به این مسئله هشدار داده بود و همه این‌ها بیانگر بدعهدی و عدم تعهد طرف مقابل نسبت به برجام است.

 

کارشناس مسائل آمریکا در خصوص تشدید تحریم‌ها پس از برجام علیه ایران توسط آمریکا خاطر نشان کرد: طرف آمریکایی هدفش از برجام این بود که یکی از اهرم‌های قدرت ایران را که همان انرژی هسته‌ای بود از دستش بگیرد و برخی نیز در داخل کشور فکر می‌کردند آمریکا به دنبال تعامل با ماست که تفکر صحیحی نبود.

 

ایزدی ادامه داد: در قضیه برجام آمریکا‌یی‌ها امتیازهای گسترده‌ای از ایران گرفتند و روی کاغذ امتیاز کمی دادند که به همان امتیاز کم هم عمل نکردند چرا که در ذهن آمریکایی‌ها اصلا استفاده صحیح ایران از برجام معنا نداشت.

 

وی با بیان اینکه لایحه تحریمی‌ جدید علیه ایران در صورت تصویب نقض برجام است، اظهار داشت: لایحه جدید هنوز به تصویب نرسیده است اما اگر تصویب شود نقض آشکار برجام است چراکه بر اساس بند ۲۶ برجام تحریمی اگر لغو شود نباید به بهانه دیگر وضع شود، تمام هدف آمریکایی‌ها این بود که قدرت ایران را کم کنند.

 

ایزدی در پایان در خصوص عکس‌العمل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به برجام خاطر نشان کرد: ترامپ برجام را نگه‌ خواهد داشت چرا که برای آمریکا توافق بسیار خوبی است و در نهایت این روند ادامه خواهد داشت و آمریکا به روح و به متن برجام پایبند نخواهد بود  و دولت ایران هم در این خصوص عکس‌العمل مناسبی نشان نخواهد داد.

 

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=215697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر