1

هیات دولت وظایف دستگاه‌های مختلف را برای رفع مشکلات استان خوزستان تعیین کرد

  • کد خبر : 216118
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

هیات وزیران با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بررسی راههای جهش در تولید داخلی و افزایش اشتغال را دستور اصلی جلسه امروز (چهارشنبه) خود قرار داد.

در این جلسه که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه شورای اشتغال در ادامه مباحث جلسه قبل، نتیجه مطالعات، بررسی ها و رویکرد پیشنهادی برای توسعه اشتغال را به هیات وزیران ارایه نمود که کلیات آن، مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش افق نیوز ، در این چارچوب مقرر شد که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، موضوع تقسیم کار ملی، تعیین اهداف کمی در سطح بخش های عمده اقتصادی، انتخاب رسته‌های دارای بیشترین ظرفیت رشد و اشتغال در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و حوزه‌های زیرساختی نهایی و ارایه شود.

دولت وظایف دستگاه‌های مختلف را برای رفع مشکلات خوزستان مشخص کرد

هیات وزیران با توجه به سفر رییس جمهوری به استان خوزستان در اسفند ماه سال گذشته و دستور وی به دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات این استان در زمینه‌های آب و فاضلاب، مقابله با گرد و غبار، تکمیل طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام، وظایف این دستگاه‌ها را مشخص کرد.

در بخش آب و فاضلاب، وزارت نیرو مکلف شد به منظور رفع مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان در افق ۱۴۰۵ با برآورد هزینه ۹۵ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال، طرح‌هایی را به مدت سه سال اجرا کند.

در بحث تثبیت کانون‌های بحرانی ایجاد گرد و غبار در استان خوزستان با منشاء داخلی نیز دو طرح کوتاه مدت برای تثبیت کانون‌های بحرانی در شرق اهواز در سطح ۴۲ هزار هکتار به مدت یکسال توسط وزارت جهادکشاورزی و بلند مدت در سطح ۳۲۰ هزار هکتار در طول برنامه ششم تدوین و اجرا می شود.

سازمان محیط زیست و وزارت نیرو نیز مکلف شدند تامین حقآبه زیست محیطی تالاب های استان خوزستان را در سال ۱۳۹۶ در اولویت، قرار دهند.

به منظور تکمیل و اتمام طرح احیا و اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام در سطح ۵۵۰ هزار هکتار در برنامه‌ای چهار ساله مقرر شد که شبکه‌های اصل و فرعی آبیاری، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و زهکش مورد نیاز در سطح ۲۳۸ هزار هکتار شامل ۲۲۹ هزار هکتار در استان خوزستان و ۹۰۰۰ هکتار در استان ایلام اجرا شود.

همچنین مقرر شد به منظور تسهیل در تامین تسهیلات مالی خارجی و داخلی برای اجرای این مصوبه، بررسی خارج از نوبت صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای طرح‌های اولویت دار توسط شورای اقتصاد و تامین مالی خارجی برای طرح‌های این مصوبه در اولویت قرار گیرد.

مجوز هیات دولت برای امضای موقت موافقتنامه همکاری قرنطینه گیاهی بین ایران و آفریقای جنوبی

هیات وزیران، وزارت جهادکشاورزی را مجاز کرد که نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آفریقای جنوبی اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=216118

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر