2

اسکان فرهنگیان؛ طرح خوبی که هنوز ایراداتش برطرف نشده است

  • کد خبر : 216312
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

وجود اختلاف های فراوان در کیفیت میان مدارس شرکت کننده در این طرح حتی در سطح یک گروه موجبات نارضایتی فرهنگیان را از برخی از مدارس و ستادهای اسکان در شهرهای مختلف را فراهم آورده است. وجود برخی نارسایی ها بعضاً موجبات نارضایتی فرهنگیان از ارائه خدماتی که در شان فرهنگیان عزیز نمی باشد را موجب شده است

به گزارش خبرنگار افق، وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین وزارتخانه کشور همچون دیگر وزارتخانه ها و نهادها و مراکز اجرائی کشور چند سالی است که در راستای رفاه کارکنان خود ، مراکز اقامتی و رفاهی را برای فرهنگیان در شهرهای مختلف و مسافرخیز کشور در نظر می گیرد. این مراکز به تعداد بسیار اندک شامل خانه های معلم و در سطح گسنرده تر  شامل کلاس های درسی مدارسی می شود که تنها برای تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستانی می شود که در مقایسه با سایر مراکز اقامتی بسیار کم هزینه تر محسوب می شوند.

مدارسی که امسال برای طرح ستاد اسکان در نظر گرفته شده است شامل ۳ سطح گروه ویژه، الف و ب می شوند.

کلاس های مدارس گروه ویژه مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، پرده، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش و دارای حمام و آشپزخانه مشترک هستند. که با قیمت های ۲۵ هزارتومان برای فرهنگیان و ۵۵ هزارتومان برای کارکنان دولتی و لشکری برای استفاده ۱ تا ۵ نفره در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

کلاس های مدارس گروه الف مجهز به فرش، پتو، بالش یخچال، پرده، وسایل خنک کننده و گرمازا، یخچال، تلویزیون(اختصاصی یا عمومی با شرایط مناسب) و دارای حمام و آشپزخانه مشترک هستند. که با قیمت های ۲۴ هزارو پانصد تومان برای فرهنگیان، ۴۲ هزارتومان برای کارکنان دولتی و لشکری و ۶۶هزارتومان برای مشاغل آزاد برای استفاده ۱ تا ۵ نفره در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

کلاس های مدارس گروه ب مجهز به فرش، پتو، بالش، پرده، وسایل خنک کننده و گرمازا بوده و  یخچال، تلویزیون حمام و آشپزخانه مشترک هستند. که با قیمت های ۱۸هزارتومان برای فرهنگیان، ۴۲ هزارتومان برای کارکنان دولتی و لشکری و ۵۱هزارتومان برای مشاغل آزاد برای استفاده ۱ تا ۵ نفره در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

در برخی از شهرها، استقبال از مراکز اسکان فرهنگیان  به حدی است که مردم حتی از فضای حیاط مدارس نیز برای برپا کردن چادر استفاده می‌کنند که هزینه برپایی چادر در حیاط مدارس ۷ هزارتومان برای فرهنگیان،۱۰ هزارتومان برای کارکنان دولتی و لشکری و ۱۸هزارتومان برای مشاغل آزاد می باشد.

وجود اختلاف های فراوان در کیفیت میان مدارس شرکت کننده در این طرح حتی در سطح یک گروه موجبات نارضایتی فرهنگیان را از برخی از مدارس و ستادهای اسکان در شهرهای مختلف را فراهم آورده است. وجود برخی نارسایی ها بعضاً موجبات نارضایتی فرهنگیان از ارائه خدماتی که در شان فرهنگیان عزیز نمی باشد را موجب شده است

به عنوان نمونه ستاد اسکان شهر یاسوج در مدارس خود ،با وجود برودت هوا در نوروز هیچ گونه  پتو و بالشی در اختیار مسافران خود قرار نمی دهد و وقتی اعتراضی هم می شود علت را مخالفت بهداشت با این موضوع قلمداد میکند  که به نظر توضیحی غیرقابل قبول می باشد.

البته عدم نظافت پتو و بالش ها نیز در برخی از مدارس موجبات نارضایتی را فراهم آورده است.

موضوع حمام های نامناسب مدارس که گاهاً به صورت کاملا غیر ایمن و غیر بهداشتی با قراردادن روپوش بر روی سنگ توالت سرویس بهداشتی ، تبدیل به حمام گشته اند از دیگر موارد اعلام نارضایتی فرهنگیان از این طرح می باشد.

البته عدم توجه کافی به سرویس های بهداشتی گویی مختص به مدارس نیست بلکه به عنوان نمونه در محل اصلی ستاد اسکان شهر اصفهان، عدم قرار دادن شلنگ در سرویس های بهداشتی  و استفاده مسافران از بطری پلاستیکی آب معدنی و یا یطری نوشابه به جای آفتابه و شلنگ،بر مشکلات مراجعین افزوده است.

عدم امکان  رزرو آنلاین به صورت اتاق مشخص در سایت رزرو اینترنتی ستاد اسکان فرهنگیان  و همچنین عدم ارائه توضیحات لازم و کافی در خصوص تعداد طبقات مدارس وعدم امکان ویرایش رزرو توسط ستادهای اسکان و همچنین دیگر موارد که گاها موجب عدم رضایتمندی فرهنگیان دارای شرایط خاص از جمله همراه معلول و کهنسال می شود.

در برخی استانها ستادهای اسکان تدارک مناسبی را برای اسکان فرهنگیان عزیز در نظر گرفته اند اما برخی از استانها گویی این طرح را صرفاً به عنوان یک محلی برای تامین درآمدهای مالی در نظر میگیرند تا طرحی در راستای خدمت رسانی به همکاران فرهنگی خود!

به گزارش افق، به نظر می رسد با توجه به استقبال خوب فرهنگیان از موضوع و همچنین تجربه سالیان گذشته این طرح، مسئولان آموزش و پرورش می بایست هرچه زودتر نسبت به رفع نارسایی ها اقدام نمایند تا شأن و منزلت فرهنگیانی که در نوروز از مدارس به عنوان محل اسکان خود استفاده می‌ نمایند به خوبی حفظ شود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=216312

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر