1

لزوم عدم پوشش سخنرانی تبلیغاتی دولتمردان در صداوسیما

  • کد خبر : 216332
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶

مدیر مسئول کیهان گفت: انتشار گزارش‌های غیر واقعی و یکطرفه در برنامه‌های صدا و سیما می‌تواند افکار عمومی را درباره کارنامه چهار ساله دولت به اشتباه بیاندازد و مانع انتخاب نامزد شایسته از سوی آنان شود.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: آقای دکتر روحانی ضمن آنکه رئیس جمهور کشرمان می‌باشند و اخبار و گزارش های مربوط به ایشان از سوی صدا و سیما پوشش داده می شود، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم نیز هستند و اما از سوی دیگر صداوسیما موظف به حفظ بی طرفی خود در ارائه فرصت‌های تبلیغاتی مساوی و یکسان به نامزدهای ریاست جمهوری است.

وی افزود: بنابراین انتظار منطقی و قانونی از رسانه ملی آن است که در پوشش اخبار، گزارش‌ها و سخنرانی‌های رئیس جمهور و سایر دولتمردان به دو نکته اساسی توجه جدی داشته باشد، اول آن که میان گزارش ها و سخنرانی های کاری دولت و سخنان و گزارش هائی که سمت و سوی تبلیغات انتخاباتی دارد، تفاوت قائل شود و برای حفظ حق سایر نامزدها از دادن پوشش خبری به سخنرانی های تبلیغاتی دولتمردان خودداری کند، این روال در دوره‌های قبلی نیز رعایت می‌شد و حق طبیعی و قانونی مردم و نظام است.

مدیر مسئول کیهان، رعایت نکته دوم را با اهمیت‌تر از نکته قبلی دانست و گفت: این روزها و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به فراوانی دیده می شود که رئیس جمهور و برخی دیگر از دولتمردان درباره فعالیت چهار ساله دولت یازدهم گزارش‌هائی می‌دهند که متاسفانه برخی از آنها با واقعیت های موجود فاصله زیادی دارد نظیر آنچه درباره دستاوردهای برجام می‌گویند و یا گزارش هائی که از نرخ رشد اقتصادی ارائه می‌کنند و ادعاهایی مانند تک رقمی شدن تورم، بهبود معیشت مردم، عبور از رکود، ایجاد اشتغال، مبارزه با فساد، برخورد با حقوق های نجومی، گشایش اقتصادی، رونق کسب و کار، حمایت از تولید و نظایر آن که بسیاری از این ادعاها صحت ندارد.
شریعتمداری تاکید کرد: انتشار این گزارش های غیر واقعی و یکطرفه در برنامه‌های صدا و سیما می‌تواند افکار عمومی را درباره کارنامه چهار ساله دولت به اشتباه بیاندازد و مانع انتخاب نامزد شایسته از سوی آنان شود.

مدیر مسئول کیهان افزود: از رسانه ملی که خوشبختانه یکی از برادران متعهد و انقلابی سکاندار آن است انتظار می رود در مقابل این آدرس های غلط ساکت نباشد و در انجام رسالت خود که اطلاع رسانی دقیق و روشنگرانه است، روی دیگر این سکه ها را نیز به مردم  نشان بدهد.

وی ادامه داد: مثلا وقتی چند طرح و پروژه که قبلا راه اندازی شده برای بار دوم هم افتتاح می‌شوند، رسانه ملی باید خبر افتتاح قبلی را هم منتشر کند و یا هنگامی که از رونق تولید گزارش داده می شود، گزارش های رسمی درباره تعطیلی نزدیک به ۶٠ درصد از مراکز تولید را به اطلاع مردم برساند و یا وقتی اعلام می کنند به منتقدان پاداش می‌دهند! نمونه‌هائی از ناسزاگوئی‌های پی در پی به منتقدان را بازگو کند و یا درباره هدر دادن ۴ سال ازفرصت ها و امکانات دولت برای توافق هسته ای و دستاورد تقریبا هیچ آن به ملت توضیح بدهند و نمونه های دیگری از این دست که متاسفانه کم نیستند و گزارش یکسویه آن جفا به مردم و نظام و ضایع شدن حق سایر نامزدهاست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=216332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر