4

تعیین مجازات برای خرید و فروش پایان‌نامه/ حداقل: اخراج از دانشگاه

  • کد خبر : 216488
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰:۲۹

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از مصوبه این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن برای خرید و فروش پایان‌نامه مجازات در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش افق نیوز به نقل از ایسنا، حسن نوروزی اظهار کرد: لایحه پیشگیری از تقلب در آثار علمی که در پنج ماده و هفت تبصره به مجلس ارائه شده بود، در جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفت و پنج ماده آن تصویب شد و بررسی تبصره‌ها به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

وی افزود: به موجب مصوبه کمیسیون از این به بعد افراد یا شرکت‌هایی که بخواهند نسبت به فروش پایان‌نامه، رساله و مقاله اقدام کنند، مجرم شناخته می‌شوند و به مجازات درجه سه و پلمب موسسه مربوطه محکوم می‌شوند.

نوروزی خاطرنشان کرد: در مصوبه کمیسیون به هیأت تخلفات دانشگاه اجازه داده شده که نسبت به رسیدگی به تخلفات دانشجویان، اساتید یا اعضای هیات علمی دراین رابطه رسیدگی کنند و آن‌ها را به اخراج در دانشگاه، فسخ قرارداد یا مجازات دیگری محکوم کنند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با بیان این که طبق مصوبه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس فروش پایانه‌نامه از این به بعد ممنوع خواهد شد، افزود، به موجب این مصوبه هم کسانی که آثار علمی را می‌فروشند و هم کسانی که آن را می‌خرند و یا موسساتی که در فضای مجازی اقدام به این کار می‌کنند مشمول مجازات خواهند شد.

نوروزی اضافه کرد: بر این اساس روسای دانشگاه‌های مربوطه یا دادستان به عنوان مدعی العموم می‌توانند در این زمینه ورود کنند و ضابطان نیز دوره‌های خاصی خواهند دید تا طبق دستور دادستان نسبت به کشف جرم اقدام کنند.

سخنگوی کمیسیون قضائیو حقوقی مجلس شورای اسلامی همچنین از تصویب لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و قزاقستان خبر داد و گفت: به موجب این مصوبه در صورتی که یک ایرانی در قزاقستان محکوم شود، باید به ایران منتقل شود و در صورتی که یک تبعه قزاقستان در ایران محکوم شود، باید به کشور خود منتقل شود.

مصوبات کمیسیون‌های تخصصی مجلس پس از تصویب نهایی در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون خواهند شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=216488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر