2

برخی اصلاح‌طلبان اصرار می‌کنند کاندیدا نشوم

  • کد خبر : 216792
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰:۱۲

استاندار سابق دولت روحانی در خوزستان با بیان اینکه کابینه روحانی پیر و خسته است، گفت: دولت یازدهم افت محبوبیت زیادی داشته است.

برخی اصلاح‌طلبان اصرار می‌کنند کاندیدا نشوم
عبدالحسین مقتدایی عصر امروز در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی استان هرمزگان در شهر بندرعباس اظهار کرد: بنده بدون هیچ‌گونه اختلافی بعد از برکناری‌ام از استانداری خوزستان از آقای روحانی جدا شدم و تا به امروز در این باره لام تا کام صحبت نکرده‌ام اما دلایل حضورم در عرصه انتخابات را برای مردم خواهم گفت چرا که معتقدم در همین شرایط فعلی و با وجود همه شرایط موجود می‌توان مملکت را بهتر از امروز اداره کرد.
وی افزود: همه دولت‌ها در دور دوم انتخابات خود یا محبوب‌تر می‌شوند یا اندکی افت آرا دارند اما این دولت به اقرار خودش ۳۰ تا ۴۰ درصد افت رای پیدا کرده است و یکی از دلایل اصلی نگرانی آنها نیز موضوع افت آرا است.
استاندار اسبق هرمزگان و خوزستان در بیان دلایل افت رای دولت یازدهم برای انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه نیز عنوان کرد: دلیل اصلی افت رای این دولت این است که یا در برخی حوزه‌ها موفق نبوده‌اند و یا نتوانسته‌اند با مردم و جامعه ارتباط مناسبی برقرار کنند که دلیل افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی آرای آنان شده است.
برخی در دولت با تحکم و بی‌ادبی با مردم سخن می‌گویند
مقتدایی ادامه داد: این دولت پیر و خسته است و اهل ریسک نیست و از طرف دیگر بسیاری از افراد اصلی دولت با زبان نامناسب و تحکم و بی‌ادبی با مردم صحبت می‌کنند. مثلا آقای ترکان در تلویزیون و در حضور هزاران بیننده با یک مجری جوان چگونه صحبت می‌کند؟ و یا برخی دیگر از وزرا بجای بیان شایسته با مردم از لحن نامناسبی استفاده می‌کنند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع برجام اشاره و آن را یک موفقیت و دستاورد برشمرد و گفت: متأسفانه دولت در استفاده از ظرفیت‌های برجام به خوبی عمل نکرده است و این همه قیل و قالی که برای وارد کردن یک هواپیما به کشور به راه انداخته‌اند اما من اطلاع دارم که همزمان با این حرکت دولت در خرید هواپیما، یک شرکت خصوصی توانسته بدون حاشیه ۳ هواپیمای جدید وارد کشور کند.
کف جامعه دچار سقوط اقتصادی شده است
استاندار اسبق هرمزگان افزود: باید امور معیشتی مردم سر و سامان یابد. باید یک حداقلی برای مردم تأمین باشد تا کف جامعه دچار سقوط اقتصادی نشود اما متأسفانه کف جامعه ما در حال حاضر دچار سقوط اقتصادی شده است.
مقتدایی تصریح کرد: من استاندار این دولت بوده‌ام اما همیشه به وزرا و دولتمردان انتقاد کرده‌ام که بلندپروازی‌های شما باید با در نظر گرفتن شرایط مردم در کف جامعه توأم باشد.
وی ادامه داد: قصدم برای حضور در عرصه انتخابات، تضعیف دولت نیست اما اکنون معتقدم که کشور را می‌توان بهتر از شرایط امروز اداره کرد و من به همان اندازه که در ۱۵ سال پیش استاندار هرمزگان انرژی و توان دارم تا بتوانم در سن ۶۰ سالگی نیز به همان جدیت و با همان شور و شوق به مردم کشورم خدمت کنم.
استاندار پیشین هرمزگان و خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با اتکای به بیش از ۳۷ سال سابقه کار اجرایی در سطوح مختلف در کشور با جرأت می‌گویم که هیچ‌کس را در حوزه امور اجرایی در کشور از خودم قوی‌تر نمی‌بینم. نه آقای عارف و نه هیچ کسی در دولت فعلی به لحاظ اجرایی و عملیاتی در حد من نیستند.
مقتدایی همچنین عنوان کرد: معتقدم که قوه مجریه یک جزیره‌ای است که یک راهی به قوای مقننه و قضائیه دارد و یک شاهراهی به سمت رهبری و لذا هرگز نباید به دنبال شاخ زدن به قوای دیگر بود بلکه باید در چارچوب اختیارات و قوانین به مردم خدمت کرد و راهی را برای برداشتن باری از دوش مردم در امور مختلف یافت.
برخی دوستان اصلاح‌طلب اصرار می‌کنند کاندیدا نشوم
وی گفت: به برخی از افراد حاضر در دولت و همین طور به برخی از دوستان اصلاح‌طلب نیز می‌گویم که بجای التماس کردن به بنده برای عدم کاندیداتوری در انتخابات، حداقل برنامه‌ها و حرف‌های من را گوش می‌دادید و بعد تصمیم می‌گرفتید.
مقتدایی در پایان تأکید کرد که سهم همه استان‌ها بخصوص استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان باید در دولت‌ها محفوظ باشد و در صورت حضور در عرصه انتخابات در این زمینه تصمیمات کلیدی و اساسی خواهد گرفت.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=216792

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر