1

آخرین وضعیت مدارس زلزله زده خراسان رضوی+تصاویر

  • کد خبر : 216984
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰:۲۹

پس از وقوع زمین لرزه در خراسان رضوی، ۸۰ مدرسه‌ای که در کانون زلزله بودند توسط نوسازی مدارس مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفتند که ۴ مدرسه تخریب شده و تعدادی هم آسیب نیمه جدی دیده‌اند.

 

خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت مدارس زلزله زده خراسان رضوی+تصاویر

به گزارش افق نیوز، در ۱۶ فروردین ماه جاری بود که زلزله‌ای به بزرگی ۶ ریشتر به همراه پس لرزه‌های فراوان، استان خراسان رضوی و برخی شهرهای این استان را لرزاند و بعضاً در روستاها و شهرستان‌ها خساراتی هم بر جای گذاشت.

زلزله خراسان رضوی چندین شهر و روستا را تحت تأثیر قرار داد که بعضا بیشترین آسیب‌ها متوجه منطقه «رضویه» بود.


مدارسی که دیوار و سقف آنها تَرک برداشته است

به گفته مسئولان محلی، در مجموع مدارسی که در کانون زلزله واقع شده بودند دارای قدمت بسیار زیاد و حتی تا بیش از ۴۰ سال بودند که آسیب دیدگی آنها دور از انتظار نبود و نیست.

جاسم حسین‌پور سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص آسیب‌هایی که به مدارس وارد شده است، اظهار داشت: پس از زلزله خراسان رضوی از ۸۰۰ مدرسه‌ای که در کانون این زلزله قرار داشت، بازدید به عمل آمد.

حسین‌پور با اشاره به مدارسی که پس از زلزله امکان استفاده از آنها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مجموعه ۴ مدرسه در روستاهای «کلاته قدم»، «درخت بید»، «کلاته حاج علی» و «نریمانی» پس از زلزله آسیب جدی دیده‌اند که نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی اضافه کرد: تعدادی مدرسه هستند که پس از زلزله دیوارهای آن تَرک‌هایی برداشته است ضمن اینکه این فضاهای آموزشی قدمت زیادی داشتند؛ به همین خاطر و به جهت شرایط روحی و روانی و ترسی که برای دانش‌آموزان و اولیای آنها به وجود آمده است، این فضاها شایسته ادامه تحصیل نیست که در اسرع وقت باید تخریب و بازسازی شوند.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدارس زیادی هستند که پس از زلزله استحکام خود را حفظ کرده‌اند، عنوان کرد: اکنون ۸ مدرسه به واسطه اینکه استحکام زیادی داشتند به محل پایگاه مدیریت بحران و امدادرسانی منطقه تبدیل شده‌اند.


مدارسی که در برابر زلزله ایمن بودند


مدارسی که در برابر زلزله استحکام داشتند


مدارسی که در برابر زلزله استحکام داشتند

به گزارش فارس، گفته می‌شود در مناطقی که قدرت زلزله بیشتر بوده و دیوارهای مدارس هم تَرک‌هایی برداشته است، مردم به لحاظ تَرسی که از زلزله دارند حاضر نیستند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند.

البته این موضوع پس از وقوع زمین لرزه و وجود تخریب‌ برخی منازل مسکونی و اینکه دیوار مدارس نیز در پاره‌ای از مناطق دچار آسیب دیدگی شده‌اند، محتمل است.


مدارسی که پایگاه امداد و نجات منطقه زلزله شده است

ضمن اینکه نوسازی مدارس نیز این مدارس را در اولویت تخریب و بازسازی قرار داده است که با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان، امکان اولویت بخشیدن به این کار وجود دارد.

همچنین، مدارسی در منطقه هستند که به محل امداد و نجات و کمک رسانی به مردم تبدیل شده‌اند و به لحاظ استحکام مدارس، نیروهای امدادی در مدارس اسکان یافته‌اند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=216984

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر