2

کاندیداها بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند/ تعداد داوطلبان به ۸۶ نفر رسید

  • کد خبر : 217144
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

رئیس ستاد انتخابات کشور از کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواست که بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند.

علی‌اصغر احمدی

به گزارش افق نیوز علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور  با اشاره به آخرین آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۸۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از میان ۶۸ نفری که تا ساعت ۱۳:۳۰ امروز ثبت‌نام‌شان نهایی شده است یک نفر خانم و ۶۷ نفر آقا هستند.

وی با بیان اینکه مسن‌ترین فرد ثبت‌نام کننده ۷۹ ساله و جوان ترین فرد ۲۱ ساله است، خاطر نشان کرد: در قانون انتخابات محدودیت سن و محدودیتی مدرک وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره مدرک تحصیلی ثبت‌نام کنندگان نیز گفت:‌ ۱۷ نفر دارای مدرک دیپلم، ‌۴ نفر فوق دیپلم، ۱۳ نفر لیسانس، ۱۹ نفر فوق لیسانس، ۵ نفر دکترا و ۴ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

احمدی با تشریح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شرایط ثبت‌نام کنندگان تاکید کرد:‌ از متقاضیان انتخابات می خواهم که بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند.

وی با بیان اینکه تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است، خاطر نشان کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور صرفا وظیفه ثبت‌نام از متقاضیان را بر عهده دارد و این کار را نیز تا پایان وقت اداری روز شنبه انجام می دهد. تنها مرجع صاحب صلاحیت برای بررسی صلاحیت کاندیداها نیز شورای نگهبان است.

احمدی افزود: شورای نگهبان وظیفه دارد که طی پنج روز پس از پایان ثبت‌نام نتایج بررسی های خود را اعلام کند. همچنین شورای نگهبان بنا بر قانون این اختیار را دارد که در صورت نیاز روند بررسی صلاحیت ها را تا پنج روز تمدید نماید و تا هفتم اردیبهشت لیست نهایی را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهد تا ما به اطلاع کسانی که تائید صلاحیت شده اند برسانیم.

رییس ستاد انتخابات همچنین درباره اظهارات برخی از نامزدها برای جلب توجه و لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: برخی حرف‌ها تحت عنوان ارائه آمار یا برخی مطالب و تخریب برخی قضایا پایه‌های انقلاب و امنیت کشور را مورد هدف قرار می‌دهد که این اتفاقات به نفع کشور ما نیست.

رییس ستاد انتخابات کشور از تشکیل کمیته امنیت انتخابات در شورای امنیت کشور خبرداد و گفت: این کمیته بدون هیچ تعارفی مسائل را رصد می‌کند. وظیفه ما این است که همه ابعاد انتخابات از جمله تامین امنیت انتخابات را اجرا کنیم. اگر با مسائلی روبرو شویم حتما تذکر و به مراجع ذیربط گرازش می دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: به بزرگانی که به این عرصه پا گذاشته و می‌گذارند توصیه می‌کنم یادشان و یادمان باشد که این کشور برپایه خون شهدای عزیز ادامه یافته و ان شاءالله به این موارد دقت کنیم و مراقب باشیم با اقدامات خود موجب آسیب امنیت ملی کشور نشویم.
وی در پایان افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه باید دقت کنیم تا مّر قانون، سلامت و نشاط انتخابات را بویژه امنیت را در این کشور تامین کنیم.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217144

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر