2

انتخابات در ایران فوق دموکراسی غربی است

  • کد خبر : 217217
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰:۵۰

هاشمی: انتخابات آرام، بی سر و صدا و با امنیت کامل و کاملا بر محور قانونی و در مواردی با دستورات امام فوق حد انتظار دموکراسی غربی در کشور در حال انجام است و ملت ما شور بالایی به انتخابات داده اند.

 

خبرگزاری فارس: انتخابات در ایران فوق دموکراسی غربی است

رخدادهای ۲۳ فرودین ۶۳

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: اگر مردم به انسان های صالح رای ندهند انسان های ناصالح به مجلس راه پیدا خواهند کرد.

  • هاشمی: دشمن به هر کاری برای سمپاشی در انتخابات دست می زند.

  • ۱۰۰ هزار نفر در تهران برگزاری انتخابات را اداره می کنند.

  • ایران و ژاپن در مورد تکمیل پروژه های مجتمع پتروشیمی، فولاد مبارکه و نیروگاه برق قزوین توافق کردند.

  • شاه حسین برای مذاکراه با صدام به بغداد رفت.

دیدار خانواده های شهدا با آیت الله خامنه ای

 جمعی از خانواده های شهدای استان تهران با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیروز دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به تلاش قدرت های بزرگ برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی اظهار داشت: جنگ آنها با جمهوری اسلامی ایران به خاطر مخالفت با جمهوری و یا ایران نیست بلکه دشمنی آنها با اسلام است هدف اصلی آنها نابود کردن اسلام است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو نیز گفت: اگر شما به افراد صالح رای ندهید انسان های ناصالح به مجلس راه پیدا خواهند کرد برای این کار کاندیداها را بشناسید و یکی از راه های آگاهی پیدا کردن تحقیق است.

رئیس جمهور افزود: ما مطمئن هستیم که به فضل الهی انتخابات خوبی برگزار خواهد شد و مجلس آینده توفیق پیدا خواهد کرد گره های قانونی را باز کند که اگر این کار انجام بشود دست دولت هم باز خواهد بود که به فضل الهی و کمک مردم اصلاحات عمیقی انجام دهد.(۱)

هاشمی: انتخابات فوق  انتظار دموکراسی غربی در کشور در حال انجام است

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اظهار داشت: با وجود جنگ و شرایط استثنایی که داریم بزرگترین انتخابات دنیا را داریم انجام می دهیم دشمنان نیز تمام امکانات خود را بسیج کرده اند و به هر کاری برای سمپاشی در انتخابات دست می زند.

آقای هاشمی افزود: انتخابات آرام، بی سر و صدا و با امنیت کامل و کاملا بر محور قانونی  و در مواردی با دستورات امام فوق حد انتظار دموکراسی غربی در کشور در حال انجام است و ملت ما شور بالایی به انتخابات داده اند.(۲)

انصراف ۱۰ نفر در تهران از کاندیداتوری

محمد صادق حقیقت سخنگوی هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تهران در گفت و گویی اظهار داشت: تا کنون ۱۰ نفر در تهران از نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف داده اند روز گذشته نیز ۲ تن از کاندیداها به اسامی میرایل اکسایان و عبدالله دقیقیان از سوی هیئت نظارت شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

وی افزود: طبق براوردها حدود ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای انتظامی و متفرقه در شعب اخذ رای برگزاری انتخابات را در تهران اداره خواهند کرد.(۳)

دیدار ولایتی با نخست وزیر و وزیر خارجه ژاپن

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیئتی به ژاپن سفر کرده است دیروز با نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ژاپنی خود طرفین با اشاره با انعقاد قرارادهای مستقیم پروژه مجتمع عظیم فولاد مبارکه و نیروگاه برق قزوین و مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی بر ادامه و خاتمه این پرژه ها تاکید کردند. در زمینه توسعه مناسبات فرهنگی میان دو کشور نیز توافق شد زمینه برای افزایش بورس های تحصیلی برای دوره های عالی و اعزام دانشجویان ایرانی به ژاپن فراهم شود.

دکتر ولایتی پس از دیداری سه روز از ژاپن دیروز توکیو را به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی ترک کرد.(۴)

شاه حسین به بغداد رفت

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران حسین شاه اردن دیروز وارد بغداد شد و مورد استقبال صدام قرار گفت.

بر اساس گزارش ها از بغداد در جریان دیدار این دو مسئله جنگ تحمیلی و اوضاع خاورمیانه مورد بحث قرار خواهد گرفت. شاه حسین که توسط احمد عبیدات نخست وزیر و مروان قاسم وزیر دربار خود همراهی می شود پس از بازگشت به امان دیگر رهبران رژیم های عربی را برای تشکیل کنفرانس سران عرب برای حمایت بیشتر از رژیم عراق  ترغیب خواهد کرد. از ابتدای شروع جنگ تحمیلی شاه اردن یکی از حامیان اصلی رژیم بعثی بوده است.(۵)

منابع:

۱٫ اطلاعات، ۲۳ فروردین ۶۳، ص ۲
۲٫ جمهوری اسلامی، ۲۳ فروردین ۶۳، ص ۱۶
۳٫ اطلاعات، ۲۳ فروردین ۶۳، ص ۲
۴٫ کیهان، ۲۳فروردین ۶۳، ص ۲
۵٫ کیهان، ۲۳ فروردین ۶۳، ص ۳۶

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217217

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر