1

عقب نشینی عجیب ترامپ درباره سوریه و آینده بشار اسد

  • کد خبر : 217382
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸

رئیس جمهور آمریکا گفت مسایل داخلی دیگری مهمتر از سوریه وجود دارد و نیازی به ورود به این باتلاق نداریم، واشنگتن بر کنار رفتن بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت اصرار ندارد.


واحد مرکزی خبر : دونالد ترامپ رئس جمهور ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی عجیب از مواضع پیشین خود عقب نشینی کرد، وی همچنین برای دلجویی از روس ها توئیت های سلسه وار منتشر کرد و به مقامات مسکو برای تقویت روابط اطمینان خاطر داد.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: دونالد ترامپ در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت: ما بر کنار رفتن بشار اسد از قدرت اصرار نداریم و صلح در سوریه در سایه باقی ماندن او در قدرت، غیرممکن نیست. هر چند که تصور چنین چیزی دشوار است و سرآغاز خوبی نخواهد بود. اما من از کلمه غیرممکن استفاده نخواهم کرد.
ترامپ افزود: دولت من، پیش شرطی برای کنار رفتن بشار اسد از قدرت به عنوان بخشی از حل مسالمت آمیز بحران در سوریه ندارد، هر چند که معتقدم چنین اتفاقی بالاخره رخ خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بشار اسد بار دیگر از سلاح شیمیایی استفاده کند، در دادن پاسخ نظامی به آن تردید نخواهم کرد. در مناقشه سوریه دخالت نخواهم کرد، زیرا چنین اقدامی می تواند بر برنامه های داخلی آمریکا که بر هزینه کردن منابع برای توسعه زیرساخت هاست، تاثیر بگذارد. آمریکا مسایل داخلی دیگری مهمتر از سوریه دارد و نیازی به ورود به این باتلاق ندارد.
رئیس جمهور آمریکا گفت: دولت من هنوز این مسئله را مشخص نکرده است که آیا روسیه از این مسئله آگاهی داشته است که دمشق برای حمله شیمیایی به خان شیخون برنامه ریزی می کند. بسیاری از مردم معتقدند روسها از این مسئله اطلاع داشتند، زیرا روسها در سوریه حضور دارند.

دونالد ترامپ همچنین تاکید کرد قصد ندارد در فرمان خود درباره ممنوعیت ورود آوارگان سوریه به آمریکا بازنگری کند.
ترامپ پیشنهاد کرد کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) در ایجاد مناطق امن احتمالی در سوریه مشارکت کنند. اعضای شورای همکاری مقادیر زیادی پول دارند که مقدار زیادی از آن را خرج نمی کنند.
وی در پاسخ به سوالی درباره روابط خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: چنین روابطی وجود ندارد. من روابط گرم با رئیس جمهور چین را پس از نخستین دیدار در هفته گذشته، گسترش دادم.

رئیس جمهور آمریکا از پیشنهاد امتیازات تجاری به چین در ازای همکاری این کشور با آمریکا برای مقابله با کره شمالی خبر داد.
پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دونالد ترامپ می گوید به چین پیشنهاد کرده است که در ازای همکاری این کشور در موضوع کره شمالی، شرایط تجاری بهتری را برای چین فراهم می کند.
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال که در کاخ سفید انجام شده بود تاکید کرد  کره شمالی بزرگترین تهدید بین المللی آمریکا محسوب می شود.

وی در گفتگو با جرالد سِیب Gerald F. Seib خبرنگار وال استریت ژورنال گفت: به شی جین پینگ رئیس جمهور چین پیشنهاد کرد که اگر این کشور در مقابله با تهدید کره شمالی به آمریکا کمک کند، آمریکا هم در ازای این کمک شرایط تجاری بهتری را برای چین فراهم خواهد کرد. در صورت چنین توافقی بین آمریکا و چین، توانایی دولت ترامپ برای کاستن از کسر تجاری با چین، کمتر خواهد شد.

دونالد ترامپ گفت در دیدار با رئیس جمهور چین به وی گفته بود که آمریکا ادامه کسر تجاری بسیار زیاد با چین را نمی پذیرد.
رئیس جمهور آمریکا افزود به همتای چینی خود گفته بود: «اگر خواستار یک معامله بزرگ هستید، مشکل در کره شمالی را حل کنید. چنین چیزی می ارزد که انسان همچنان کسر تجاری داشته باشد و می ارزد که برای رسیدن به این هدف، انسان به آن معامله تجاری خوبی که در نظر دارد دست نیابد»

دونالد ترامپ همچنین گفت دولت او قصد ندارد چین را به عنوان کشوری که در ارزش واحد پول خود دستکاری می کند، معرفی کند هرچند در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چنین وعده ای را داده بود!
وی گفت چین دستکاری در واحد پولی خود را متوقف کرده است و تمرکز روی همکاری با پکن درباره کره شمالی، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این روزنامه می افزاید: دونالد ترامپ به یکصدمین روز کاری خود در کاخ سفید نزدیک می شود درحالیکه بحران ها در کره شمالی و سوریه عمیقا باعث تضعیف روابط روسیه شده است.
وی همچنین گفت دلار بیش از حد قوی شده شده است و این کشور قصد ندارد که چین را به عنوان کشوری که در ارزش واحد پولی خود دستکاری می کند، معرفی کند.
دونالد ترامپ همچنین گفت ترجیح می دهد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را پائین نگه دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217382

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر