2

آخرین وضعیت جوی کشور/ آسمان تهران ابری

  • کد خبر : 217435
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، گفت: امروز در شمال غرب، غرب کشور ابرناکی، رگبار باران در برخی مناطق رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفتگو با ایسنا در تشریح وضعیت جوی کشور، گفت: اکثر مناطق کشور امروز افزایش دما خواهند داشت که این وضعیت بخصوص در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل شدیدتر بوده و با وزش باد نسبتا شدید جنوبی همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: روز شنبه فعالیت سامانه بارشی همراه با افت دما علاوه بر مناطق غرب و شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر و به صورت پراکنده دامنه‌های البرز شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی را نیز فرا می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روز شنبه با نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و افت محسوس دما رخ خواهد داد و دریای خزر مواج خواهد شد.

وظیفه در خصوص وضعیت جوی کشور در روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه نیز گفت: در روز یکشنبه با تقویت و حرکت شرق‌سوی این سامانه، گستره بارش‌ها و افت دما علاوه بر مناطق فوق، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور را نیز در بر خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: روز جمعه به سبب وزش باد شدید در کشور عراق و خیزش گرد و خاک و انتقال آن به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد که احتمالا در روز شنبه نیز در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور تداوم خواهد یافت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه خلیج‌فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی  همچنین گفت: شدت بارش‌ها در روز جمعه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اواخر وقت در غرب کردستان و در روز شنبه در کرمانشاه، کردستان و در بعدازظهر این روز در لرستان، همدان و ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی و در استان‌های گیلان و نیمه غربی مازندران خواهد بود.

این کارشناسی هواشناسی همچنین در خصوص وضعیت آسمان تهران در روز شنبه نیز گفت: آسمان تهران در روز شنبه نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده، در بعدازظهر رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود که بیشینه و کمینه دمای هوا نیز در این روز ۲۴ و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آسمان تهران در روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه را نیز ابری همراه با وزش باد در بعضی از ساعات، رگبار باران، گاهی رعد و برق و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی کرد و بیشینه و کمینه دمای هوا را ۲۱ و ۱۳ درجه سانتیگراد دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر