2

‘مادر بمب ها’ ۳۶ داعشی را کشت

  • کد خبر : 217471
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

 
تارنمای شبکه تلویزیونی سی ان ان نوشت: آمریکا با پرتاب بزرگترین بمب غیر اتمی جهان ۳۶ داعشی را در افغانستان به هلاکت رساند.

تارنمای شبکه تلویزیونی سی ان ان نوشت: آمریکا با پرتاب بزرگترین بمب غیر اتمی جهان ۳۶ داعشی را در افغانستان به هلاکت رساند.

به گزارش ایرنا، سی ان ان امروز جمعه به نقل از وزارت دفاع افغانستان نوشت: انفجار دیروز ‘مادر بمب ها’ در شرق افغانستان سه تونل داعشی ها را به همراه تسلیحات و مهمات آنان نابود کرد ولی غیرنظامیان در این حمله آسیبی ندیدند.

پیشتر ارتش آمریکا اعلام کرده بود که این بمباران در ولایت شرقی ننگرهار در نزدیکی مرز پاکستان رخ داده است.

یکی از ساکنان محلی که در دو کیلومتری محل انفجار زندگی می کند، به سی ان ان گفت که صدای بسیار مهیبی را شنید که پنجره های خانه اش را خرد کرد.

به نوشته سی ان ان، داعش در سالهای اخیر در افغانستان گسترش یافته و از غارها و تونل های مین گذاری شده و استحکام یافته علیه حملات متعارف استفاده می کند.

به نوشته سی ان ان، حمله ارتش آمریکا در منطقه کم جمعیت آچین ننگرهار رخ داد که گمان می رود ششصد تا هشتصد داعشی در آن فعالیت می کنند.

منابع محلی به سی ان ان گفتند که از زمان تثبیت داعش در این منطقه بیش از سه هزار خانواده آچین را در سال گذشته ترک کردند.

یکی از غیرنظامیانی که از ترس تلافی جویی داعش نام خود را افشا نکرد، گفت که در منطقه تحت تسلط این گروه غیرنظامی ای باقی نمانده بود.

به گزارش ایرنا، عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان کمتر از یک روز پس از استفاده نظامیان آمریکائی از بزرگترین بمب جهان، در حساب توییتر خود اعلام کرد ‘این بمباران عزم مشترک ما را برای از بین بردن داعش و پناهگاه های امن تروریست ها نشان می دهد.’

با این حال، حامد کرزای رئیس جمهوری پیشین افغانستان در حساب توییتر خود با اشاره به کاربرد بزرگترین بمب غیر اتمی آمریکا در افغانستان، این اقدام را به شدت محکوم کرد و از افغانستانی ها خواست تا جلوی آمریکا را بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217471

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر