1

کانادا ۲۷ مقام دولت سوریه را تحریم کرد

  • کد خبر : 217500
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

دولت کانادا روز جمعه با متهم کردن دولت سوریه به حمله شیمیایی در منطقه خان شیخون در استان ادلب، تحریم‌های تازه‌ای علیه این کشور وضع کرده است.

 

خبرگزاری فارس: کانادا 27 مقام دولت سوریه را تحریم کرد

به گزارش افق نیوز، دولت کانادا روز جمعه با متهم کردن دولت سوریه به حمله شیمیایی در منطقه «خان شیخون» در استان ادلب، تحریم‌های تازه‌ای علیه این کشور وضع کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، تحریم‌های جدید مصادره دارایی‌های و منع مبادلات تجاری با ۲۷ مقام دولت سوریه را شامل می‌شود.

دولت کانادا، پیش از این هم در سال ۲۰۱۴ تحریم‌هایی را علیه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و مقام‌های ارشد دولت وی وضع کرده بود.

وزیر خارجه کانادا، روز جمعه اعلام کرد دولت نخست‌وزیر جاستین ترودو این تحریم‌ها را به ۲۷ مقام بلندپایه دولت سوریه گسترش داده است.

«ادیب سلامه»، «جودت سلبی مواس» و «طاهر حمید خلیل»، سه مقام ارتش سوریه جزو کسانی هستند که در فهرست تحریمی جدید قرار دارند.

وزیر خارجه کانادا گفت: «تحریم‌های جدی امروز علیه مقام‌های کلیدی  دولت سوریه، بخشی از تلاش‌های ادامه‌دار ما برای افزایش فشار بر دولت اسد، جهت متوقف کردن خشونت علیه کودکان، زنان و مردان است.»

در حملۀ شیمیایی چند روز پیش به شهر خان شیخون در استان ادلب دست‌کم ۸۶ تن کشته شدند. معارضان دولت سوریه و کشورهای غربی بدون ارائه مستندات دولت اسد را به انجام این حمله متهم کرده‌اند.

در همین حال، ارتش امریکا جمعه (۱۸ فروردین ۹۶) به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، با شلیک حدود ۶۰ موشک توماهوک از ناوهایش در دریای مدیترانه، پایگاه الشعیرات متعلق به ارتش سوریه را در استان حمص هدف قرار داد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217500

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر