1

تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان از سوی دولت

  • کد خبر : 217573
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری با توجه به نرخ تورم به میزان ۱۰% اعلام شد که ۳% بیشتر از نرخ تورم اعلام شده است

به گزارش افق سازمان ادرای و استخدامی کشور اعلام کرد: در جلسه مورخ ۲۰/۰۱/۱۳۹۶ هیأت محترم وزیران ، ضریب حقوق کارکنان دستگاههای اجرایی و میزان افزایش حقوق بازنشستگان ، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به تصویب رسید.
براساس قانون به دولت اختیار داده شده است به منظور حفظ قدرت خرید کارکنان دستگاههای اجرایی ، متناسب با نرخ تورم نسبت افزایش حقوق کارکنان اقدام نماید. از این رو و براساس مصوبه شماره ۵۷۰۰/ت۵۴۲۰۴ هـ مورخ ۲۶/۰۱/۱۳۹۶، دولت تدبیر و امید با توجه به نرخ تورم سال ۱۳۹۵ که به میزان ۷% اعلام شده است درجهت بهبود وضعیت معیشت کارکنان و بازنشستگان دستگاههای اجرایی ، حقوق کلیه حقوق بگیران اعم از کارکنان دولت و موسسات عمومی غیردولتی بیش از نرخ تورم و به میزان ده درصد افزایش یافته است. همچنین در اجرای بند (ب) تبصره (۱۲) بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور حداقل حقوق کارکنان با ۱۵ درصد افزایش به میزان ۰۰۰/۳۵۰/۱۰ ریال تعیین شده است.
اضافه می نماید براساس مصوبه ۵۷۰۸/ت ۵۴۲۰۴هـ مورخ ۲۶/۰۱/۱۳۹۶ درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، علاوه بر افزایش درصدی حقوق، در اجرای بند (هـ) تبصره (۱۲) قانون بود جه سال ۱۳۹۶ کل کشور جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان سطوح پایین از افزایش بین ۱۰ تا ۲۷ درصد برخوردار خواهد شد به نحویکه حقوق هیچ بازنشسته ای کمتر از مبلغ ۱۱۵۰۰۰۰ نخواهد بود و جداول مربوط به افزایش امتیازات گروههای شغلی پایین تر از ۲۰ میلیون ریال بازنشستگان حداکثر ظرف یک هفته از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217573

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر