1

بخش خدمات با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغال را ایجاد می کند/ ایجاد ۶۰۰ هزار شغل در بخش خدمات در یک دوره سه ساله

  • کد خبر : 217801
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش خدمات با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغال را در کشور ایجاد می کند.

بخش خدمات با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغال را ایجاد می کند/ ایجاد 600 هزار شغل در بخش خدمات در یک دوره سه ساله

به گزارش  افق نیوز، نشست امروز (سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶) فراکسیون اشتغال و تولید، با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

علی ربیعی در این نشست با بیان اینکه سند اشتغال باید ۴ ساله باشد، گفت: حوزه نفت، پتروشیمی و راهسازی جزو مشاغلی است که می تواند در کوتاه مدت به رشد اشتغال کمک کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از سمت تولید و رشد نباید به سمت اشتغال رفت، بلکه از سمت اشتغال باید به رشد دست یافت و بهبود فضای کسب و کار قطعاً از اشتغال آغاز می شود.

برش تغییر اشتغال تمام استان ها شناسایی شده است

وی با بیان اینکه کمیته ای برای ارائه تسهیلات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده تا از تولید خرد و متوسط حمایت شود، بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ۹۰۰ هزار شغل برنامه ریزی و جهتگیری می کند و بر این اساس ممکن است برای یک رسته برای یک مدت زمان معافیت هایی در نظر گرفته شود.

ربیعی با بیان اینکه برش تغییر اشتغال تمام استان ها شناسایی شده است، افزود: با ۵ دستگاه عمده جلسات مختلفی درخصوص برنامه های ایجاد اشتغال برگزار شده است، و قرار نیست به هر استان سهمیه ای داده شود تا در آن استان توزیع شود، بلکه برای حمایت از اشتغال و پرداخت تسهیلات، قاعده ای تعیین می شود.

توسعه کارآفرینی با ایجاد پارک های علمی و فناوری محقق می شود

وی با اشاره به اینکه توسعه کارآفرینی با مهارت، اتصالات منطقه ای و ایجاد پارک های علمی و فناوری محقق می شود، ادامه داد: برداشت ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی می تواند در ایجاد اشتغال در شهرهای کوچک و روستاها کمک فراوانی کند.

این عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: گروه خدمات همانند ICT و گردشکری با کمترین سرمایه گذاری، بیشترین اشتغال را داشته است، به طوری که در ۳ سال بخش خدمات می تواند حدود ۶۰۰۰ هزار شغل ایجاد کند.

صنعت پوشاک در یک دوره می تواند در حدود ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صنعت پوشاک در یک دوره می تواند در حدود ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کند، گفت: همه الزامات برای رشد در کشور آماده نیست، اما خدمات، صنایع و معادن، نفت و کشاورزی به ترتیب اولویت کشش بیشتری برای ایجاد اشتغال دارند.

وقف چی:اساس یک کشور توسعه یافته، ارتقای بهره وری نیروی کار آن است

علی وقف چی در نشست مشترک کمیسیون اشتغال و تولید با ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بحث اشتغال پیش از ایجاد کارخانه یا ایجاد واحد تولیدی، باید واژه شغل تعریف شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: اساس یک کشور توسعه یافته، ارتقای بهره وری نیروی کار آن است.

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که زنجیره کاملی از مسائل تعریف نشود، مشکلات کشور رفع نمی شود.

مقدسی:تیم اقتصادی دولت یک فرمانده واحد می خواهد

مهدی مقدسی با بیان اینکه انسجام بین تیم اقتصادی دولت ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و انسجام بین تیم اقتصادی دولت مستلزم یک اراده قوی است، به گونه ای که نباید در موضوعات جزیره ای عمل شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مبارزه با قاچاق کالا باید راهبردی عمل شود، افزود: باید برنامه عملیاتی برای مبارزه با قاچاق کالا و تاثیر آن بر تولید توسط دستگاه های مختلف بیان شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت یک فرمانده واحد می خواهد تصریح کرد: تمام بخش های دولت باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و با یکدیگر با صورت هماهنگ فعالیت کنند.

خدابخشی:باید مشخص شود که اقتصاد ایران ظرفیت چه میزان ایجاد اشتغال را دارد

محمد خدابخشی در این نشست با طرح سوالی گفت: باید مشخص شود که از بین بخش های مختلف کشور کدام بخش ها همزمان به سرمایه گذاری کمتری نیاز دارند و اشتغال بیشتری ایجاد می کنند. همچنین باید مشخص شود با توجه به اینکه دولت بر روی موضوع برجام مانور زیادی می دهد، تاثیر برجام بر اشتغالزایی چقدر بوده است؟ و در نهایت باید مشخص شود که اقتصاد ایران ظرفیت چه میزان ایجاد اشتغال را دارد.

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217801

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر