4

انتقاد مسکو از مواضع سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره خان شیخون

  • کد خبر : 218118
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اظهارات شتابزده نماینده سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره گاز سارین در خان شیخون ادلب، کل این سازمان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش افق نیوز به نقل از تسنیم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اظهارات احمد اوزومجو نماینده سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره استفاده از گاز سارین در خان شیخون ادلب، سؤال برانگیز است.
ایگور کوناشینکف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه گفت: سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی مسئولیت بزرگی بر عهده دارد، بنابراین اظهارات و نتایج این سازمان نباید بر اساس فرضیه‌های سیاسی باشد، بلکه باید مبتنی بر حقایق ثابت شده و اصول علمی باشد.
کوناشینکف اظهار داشت: این اظهارات شتابزده اوزومجو، سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را در معرض خطر قرار می‌دهد، زیرا در صورتی که از گاز سارین در خان شیخون استفاده شده باشد، چگونه  کارشناسان سازمان کلاه سفید می‌توانند بدون ماسک و وسایل پیشگیری در میان دود انبوه گاز سارین رفت و آمد کنند .
احمد اوزومجو رئیس سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی روز گذشته گفت که نتایج آزمایش‌ها نشان دهنده استفاده از گاز سارین یا ماده‌ای مشابه آن در خان شیخون ادلب است.
سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی اخیرا گروهی از کارشناسان را برای تحقیق در خصوص حمله شیمیایی احتمالی در سوریه به ترکیه اعزام کرده بود.
سناریوی حمله شیمیایی را گروه‌های تروریستی روز سه‌شنبه چهارم آوریل ۲۰۱۷ (۱۵ فروردین ۹۵) در خان شیخون اجرا کردند تا بهانه و توجیه آمریکا برای تجاوز موشکی به خاک سوریه در روز جمعه هفتم آوریل (۱۸ فروردین) فراهم شود.
این در حالی است که دولت سوریه تأکید کرد که هرگز به‌دنبال استفاده از سلاح شیمیایی نبوده و نخواهد بود
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218118

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر