1

روسیه با مانع تراشی احتمالی آمریکا علیه برجام مخالفت کرد

  • کد خبر : 218212
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

پس از انتشار اخباری مبنی بر انتقاد رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و برنامه بازبینی آن، روسیه اعلام کرد: مسیر پیش گرفته شده (آمریکا) سازنده نیست و برای مخالفت با آن آمادگی داریم.

به گزارش ایرنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با ایران در قالب گروه ۵+۱ روز جمعه با اعلام این موضع، گفت که مسکو امیدوار است، واشنگتن پس از ارزیابی و تجزیه و تجلیل به ماندگاری و سودمندی برجام از دیدگاه صلح بین المللی و ثبات منطقه ای پی ببرد.
وی با تاکید بر اینکه روسیه پیگیرانه برای تحکیم برجام تلاش می کند، اظهار کرد: تلاش واشنگتن برای گردآوری موضوع های مرتبط با برجام و ادعاهایی در مورد ایران که با مساله هسته ای بی ارتباط است، نگرانی جدی در پی دارد که سازنده نیست و برای مخالفت با آن آمادگی داریم.
ریابکوف همچنین گفت: به نوبه خود مجموعه ای از پرسش ها را خطاب به مقام های آمریکایی مطرح خواهیم کرد. نخست اینکه مسائل مربوط به فعالیت های ( تعهدهای برجامی) را تنظیم کنند. امور مالی آمریکا در شرایط تحریم ها مانع اجرای طرح های تجاری می شود.
مقام روس در پایان افزود: این تشکیلات (خزانه داری و وزارت دارایی آمریکا) فقط با این ادعا که برخی طرح ها به گمان اینکه ممکن است با برنامه هسته ای ایران مرتبط باشد، کارشکنی می کند و تلاش خواهیم کرد تا واشنگتن به شیوه ای که باید به ایرادهای ما توجه کند.
ولادیمیر ورونکوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز دیروز گفت: انصراف از برجام تهدید کننده ثبات جهانی است.
وی تاکید کرد: برجام بر توافقی فراگیر پایدار شده و با توجه به موافقت تمامی طرف ها به دست آمده است و نابودی چنین ساز و کاری ثبات منطقه ای را تقویت نخواهد کرد.
نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پایان با تاکید بر تداوم پشتیبانی این کشور از برجام، گفت: بدیهی است که موضع آمریکا در نشست پیش روی برجام و آمادگی این کشور برای ادامه اجرای تعهدات خود بر ثبات و اجرای توافق می کذارد.
روسیه، اتحادیه اروپا و چین تاکنون بارها با اعلام مخالفت در برابر آمریکا، حمایت خود را از برجام و رد هرگونه اقدام و مانع تراشی برای اجرای آن اعلام و بر لزوم تعهد عملی و پایدار همه طرف ها در باره این پیمان تاکید کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218212

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر