1

تصمیم‌گیری درباره مناظره‌های تلویزیونی به فردا موکول شد

  • کد خبر : 218221
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱:۰۶

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما از موکول شدن تصمیم گیری درباره مناظره های زنده تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری به جلسه فردای کمیسیون ویژه تبلیغات این انتخابات در وزارت کشور خبر داد.

به گزارش افق نیوز/ سید احسان قاضی زاده هاشمی پس از نشست این کمیسیون در رسانه ملی افزود: اعضای کمیسیون ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در نشست امروز برای برگزاری و پخش زنده مناظره های تلویزیونی در نشست امروز دیدگاه هایشان به یکدیگر نزدیک شد.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما درباره محتوای این جلسه گفت: در این نشست راجع به موضوع مناظره های انتخاباتی دیدگاه های کارشناسی بررسی و مقرر شد در جلسه فردای این کمیسیون جمع بندی نهایی را در این خصوص با درنظر گرفتن همه ابعاد مربوط به مناظره های انتخاباتی داشته باشیم.

وی افزود: در این جلسه همچنین مصوب شد علاوه بر مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، سه مناظره انتخاباتی ویژه نمایندگان این نامزدها داشته باشیم؛ با توجه به اینکه زمان اعلام اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده ریاست جمهوری از جانب شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور زودتر از موعد بود ما زمان آزادتری برای تبلیغات داریم و می توانیم مناظره نمایندگان نامزدها را نیز داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: در جلسه امروز تصویب و مقرر شد جلسه ای با حضور نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شود که در آن منشور و دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی رسماً ابلاغ خواهد شد؛ این منشور هم مربوط به قوانین و ضوابط تبلیغات انتخاباتی و هم منشور اخلاق تبلیغات انتخاباتی است.

وی افزود: اقدام بعدی قرعه کشی برای انتخاب نامزدها در ایام تبلیغات و آغاز ضبط برنامه های صدا و سیماست که امیدواریم در چند روز آینده صورت گیرد.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در پاسخ به این پرسش که دیدگاه هر یک از نمایندگان کمیسیون ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری درباره زنده بودن مناظره های تلویزیونی نامزدها چیست؟ و آیا اختلاف نظری وجود دارد؟ گفت: به هر حال همیشه اینگونه نیست که دیدگاه ها یکسان باشد؛ دیدگاه های کارشناسی متنوعی وجود دارد و هر یک از زاویه خاص خودشان به موضوع نگاه می کند اما امیدواریم مناظره های انتخاباتی به نحوی باشد که به شور و شوق انتخاباتی و افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری منجر شود و به نتیجه مطلوب برسد.

قاضی زاده هاشمی افزود: جلسه امشب در نزدیکی دیدگاه ها بسیار مؤثر بود که شایسته است از همه اعضاء که نمایندگان تام الاختیار نهادهای قانونی هستند قدردانی کنم. در این جلسه بحث های بسیار متنوعی شکل گرفت و ابعاد مختلف موضوع سنجیده شد و از نظر جمع بندی هم به یکدیگر نزدیکتر شدیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در جلسه فردا بتوانیم برای رونق مشارکت و افزایش شور و شوق انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری جمع بندی خوبی داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه کدام یکی از اعضای کمیسیون ویژه تبلیغات با زنده بودن مناظره نامزدهای ریاست جمهوری موافق و کدام یک مخالفند؟ گفت: اجازه دهید بحث های کارشناسی درون جلسه باقی بماند اما امیدواریم به وفاق کامل برسیم که مناظره ها را بتوانیم به صورت زنده برگزار کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه جلسه فردا کی و کجا برگزار می شود و چقدر احتمال می دهید که در تصمیم نهایی تجدید نظر صورت گیرد؟ اظهار داشت: جلسه فردا در وزارت کشور برگزار می شود و زمان دقیق آن تا پایان امشب مشخص خواهد شد؛ برای تجدید نظر در این موضوع نیز احتمال زیادی می دهم.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برخی رسانه ها، وزارت کشور را مخالف جدی زنده بودن مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری می دانند گفت: بگذاریم بحث های درونی در درون مجموعه باقی بماند، همه دیدگاه های مختلفی دارند.

قاضی زاده هاشمی افزود: مصوبه قبلی نیز با اکثریت بنابر استدلالی که وجد داشت تصویب شد، امروز اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده ریاست جمهوری اعلام شد و همه آنان در موضع گیری ها و مصاحبه هایشان با اعلام آمادگی در این خصوص خواستار برگزاری و پخش زنده مناظره ها شدند که امیدواریم در بررسی ها بتوانیم در این خصوص به جمع بندی خوبی برسیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه چند درصد امیدوار باشیم که در این خصوص تجدید نظر صورت گیرد گفت: عدد نمی توانم بگویم اما شانس آن بالاست.

قاضی زاده هاشمی همچنین درباره ترکیب رأی موافقان و مخالفان مصوبه دیروز کمیسیون ویژه تبلیغات انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری اظهار داشت: استدلال های متنوعی در جلسه دیروز وجود داشت در نشست این کمیسیون، عضو به عضو نداریم به هر حال فضای رأی گیری است و همه تابع تصمیمات جمعی هستند اکنون شرایط از ابعاد مختلف قابلیت تفسیر و تغییر دارد و با این جلسه نمایندگان نامزدها و نیز دستورالعمل های مختلف قانونی و انتخاباتی می توانیم در شرایط زنده هم فضای رسانه ای و شور و شوق را ایجاد کنیم.

وی گفت: البته برنامه های زنده تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فقط منحصر به مناظره نیست بلکه برنامه زنده در گفتگوی ویژه خبری نیز برای نامزدها وجود دارد و امروز تصمیم گرفتیم که مناظره نمایندگان نامزدها نیز برگزار شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: معتقدیم صدا و سیما باید آنچنان حجم برنامه های متنوع و متکثر انتخاباتی داشته باشد که فضای روانی جامعه معطوف به انتخابات شود و کمتر شاهد استفاده از دیگر ابزارهای تبلیغاتی در سطح جامعه باشیم و امیدواریم رسانه ملی بتواند همه توجهات را به خودش جلب کند.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه امروز نیز رأی گیری صورت گرفت؟ گفت: در این جلسه درباره تجدید نظر در موضوع مناظره های زنده تلویزیونی رأی گیری نشد اما راجع به مناظره نمایندگان نامزدها رأی گیری شد که برای این موضوع وفاق کامل بود؛ همچنین موضوع جلسه فردا با نمایندگان نامزدها و منشور تبلیغات انتخاباتی در دستور کار جلسه امروز بود و البته درباره برخی برنامه های دیگر نیز گفتگو شد که به وفاق و رأی کامل نرسیدیم.

وی افزود: در جلسه امروز درباره برگزاری مناظره زنده تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری بحث مفصلی شد که امیدواریم فردا در این خصوص بتوانیم به جمع بندی نهایی برسیم.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: فردا بعد از ظهر با حضور نمایندگان شش نامزد ریاست جمهوری حاضر خواهیم شد و شش ماده تبلیغات مرتبط با قوانین انتخابات و نیز منشور تبلیغات انتخاباتی رسماً ابلاغ می شود.

کمیسیون ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در جلسه دیروز مصوب کرد که مناظره های تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری ضبطی باشد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218221

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر