1

مناظره‌ها فرصتی برای شناخت بهتر مردم است/ حرمت همه نامزدها حفظ شود

  • کد خبر : 218346
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌ شمالی با اشاره به فرصت مطلوبی که مناظره‌های انتخاباتی برای افزایش شناخت رأی دهندگان فراهم می آورد، لزوم حفظ حرمت تمام نامزدهای انتخابات پیش رو اعم از داوطلبان شوراها یا ریاست جمهوری را مورد تاکید قرار داد. 

مناظره

 به گزارش افق نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدتقی ایرانی با اشاره به اعلام فهرست تأیید صلاحیت شدگان انتخابات شوراها از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت و نیز اعلام اسامی شش نامزد نهایی انتخابات آتی ریاست جمهوری، قانون مداری تمام دست اندرکاران اجرا و نظارت این رویداد حساس سیاسی را زمینه ساز برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم خواند.

وی با بیان اینکه با اعلام اسامی نامزدهای نهایی مورد تایید شورای نگهبان، مهلت تبلیغات رسمی و قانونی داوطلبان ریاست جمهوری یک هفته زودتر از برنامه زمان بندی پیش بینی شده آغاز شد، گفت: اما تبلیغات هواداران آن‌ها در فضای مجازی، آغاز و سخنرانی‌هایی نیز در برخی شهرستان‌های استان در همین رابطه انجام شده است.

ایرانی با اشاره به کارکردهای مثبت مناظرات تلویزیونی در افزایش شناخت رأی دهندگان از توانایی و برنامه‌های نامزدهای انتخابات خاطرنشان کرد: فضای حاکم بر مناظرات سال های گذشته و بداخلاقی های انجام گرفته در آن دوره در این انتخابات حکمفرما نیست و مردم خواهند توانست در آرامش و با شناخت کافی، فرد مورد نظر خود را برگزینند.

به گفته وی نظارت فرمانداران و دیگر اعضای ستاد انتخابات استان بر رعایت دقیق آیین نامه تبلیغات انتخاباتی از سوی هواداران و اعضای ستادهای نامزدها و خودداری از توهین، تخریب و بی انصافی در قبال نامزدهای رقیب، از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌ شمالی هم چنین با اشاره به تحریکات دشمنان جمهوری اسلامی در خارج مرزها و تهدیدهای پوچ ایادی استکبار و گروهک‌های تکفیری-صهیونیستی، هوشیاری و اقتدار نیروهای مسلح و قوای امنیتی و انتظامی کشورمان را سد راه هر گونه دسیسه دشمنان دانست و از برقراری مقدمات برگزاری انتخاباتی سالم در کمال امنیت و قانونمداری خبر داد.

تلاش برای تحقق حداکثری قانونمداری و رعایت حق الناس و صیانت از آرای مردم، تأمین امنیت اجتماعات قانونی، برخورد با تجمعات غیرقانونی احتمالی در آستانه انتخابات، افزایش تعامل با نمایندگان مجلس و معتمدان مناطق، امامان جمعه و جماعات، گروه‍های سیاسی و اقشار مردمی در راستای تقویت وحدت و انسجام کنونی و برگزاری انتخاباتی مطلوب، از دیگر نکاتی بود که این مسئول آن‌ها را گوشزد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان هم چنین با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد، از برنامه های این ستاد برای آموزش دست اندرکاران شعب و آحاد مردم درخصوص کار با دستگاه‌های تعبیه شده بدین منظور خبر داد و گفت: ضمن ارائه آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌های محلی، تمرین کاری به منظور آزمودن عملکرد این دستگاه‌ها و آشنایی بیشتر مردم و تسلط مجریان انتخابات بر کارکردهای این سیستم‌ها در دستور کار است.

وی درخصوص حضور مدیران و کارکنان دولت در ستادهای تبلیغات انتخاباتی هم تصریح کرد: حضور کارکنان و مدیران دولت به جز دست اندرکاران انتخابات، در ستادهای انتخاباتی نامزدها در ساعات غیر اداری و بدون استفاده از امکانات دولتی منع قانونی ندارد و در ساعات اداری نیز باید با اخذ مرخصی باشد و افراد موردنظر می‌توانند بدون بهره گیری از عناوین دولتی خود و صرفا به عنوان شخصیتی حقیقی، از حق شهروندی خود در مشارکت سیاسی استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218346

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر