1

نگاهی مقایسه‌ای به برنامه‌های انتخاباتی امسال تلویزیون با ۴ سال قبل

  • کد خبر : 218385
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری ساعاتی دیگر با حضور نمایندگانشان در صداوسیما آغاز می‌شود. صداوسیما تصمیم گرفت در مراسم امسال که ساعت ۲۲ برگزار می‌شود، خبرنگاری را از رسانه‌های خارج از سازمان به مراسم دعوت نکند، این در حالی است که چهار سال قبل علاوه بر دوربین‌های صداوسیما برای پخش زنده مراسم قرعه‌کشی، خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های دیگر نیز حضور داشتند و از نزدیک شاهد برگزاری قرعه‌کشی بودند.

به گزارش افق به نقل از ایسنا، اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری جمعه، هشتم اردیبهشت ماه پخش می‌شود. این مناظره در دکوری که در استودیو ۱۱ سازمان صداوسیما در حال ساخت است، بر پا خواهد شد.
گفته می‌شود اولین مناظره ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود و موضوع آن اقتصادی خواهد بود. در ادامه جمعه – ۱۵ اردیبهشت ماه – ساعت ۱۶ مناظره اجتماعی نامزدها و سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۲ مناظره سیاسی پخش خواهد شد.
سوم خرداد چهار سال قبل بود که کمیسون تبلیغات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری ایران روش جدیدی را به منظور برگزاری مناظره‌های نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کرد.
پیشتر، مناظره‌ها به شیوه‌ای متفاوت و دو به دو برگزار شده بود، اما کمیسیون تبلیغات تصمیم گرفت که این روش را تغییر دهد و مناظره‌ها را به صورت گروهی برگزار کند؛ هر چند این شیوه اجرایی برای بیننده‌ای که سال ۸۸ با شیوه مناظره دو به دو مواجه بود، در بدو امر با تعجب همراه بود و اعتراض نامزدها را هم در پی داشت، اما در نهایت در پایان سه مناظره، این ساختار گروهی تا حدودی جای خود را برای بیننده تلویزیونی باز کرد و پس از انتخابات هم در قالب برنامه‌ای به همین نام ادامه یافت.
امسال هم قرار است مناظره‌ها گروهی باشد و از مناظره دو به دو خبری نیست؛ ضمن اینکه مناظره‌های امسال مانند سال ۹۲ در قالب سه برنامه پخش می‌شوند.
ابهام در زنده بودن مناظره‌ها هم نکته دیگری بود که در بدو امر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین بیننده تلویزیون را با نگرانی مواجه ساخت اما در نهایت اعلام شد که مناظره‌ها زنده است.
سال ۹۲، سه برنامه مناظره با حضور تمامی نامزدها به مدت ۲۱۰ دقیقه برگزار شد. امسال هم پخش سه مناظره ۱۸۰ دقیقه‌ای در این دوره از انتخابات پیش‌بینی شده است.
همچنین سال ۹۲ هر نامزد ۱۱ ساعت (با احتساب تکرار) برنامه انتخاباتی در رسانه ملی داشت که امسال این رقم به حدود ۱۶ ساعت افزایش پیدا کرده است.
در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، مناظره‌ها در روزهای ۱۰، ۱۵، ۱۷ام خرداد ماه برگزار شد که به نظر می‌رسد فاصله بین هر مناظره در انتخابات امسال بیشتر شده است.
همچنین در آن دوره تمام مناظره‌ها در ساعت ۱۶ و از شبکه یک پخش شد که امسال علاوه بر شبکه یک، همزمان رادیو ایران هم این برنامه را پخش زنده می‌کند و و تکرار آن نیز از شبکه چهار سیما و رادیو جوان برای مخاطبان پخش می شود.
موضوعات مناظره در سال جاری اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد بود که با حذف مناظره فرهنگی سال ۹۲ و جایگزینی مناظره اجتماعی همراه است.
چهار سال قبل مرتضی حیدری اجرای مناظره ها را عهده‌دار بود اما تا زمان انتشار این گزارش هنوز مجری مناظره ها مشخص نشده است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218385

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر