2

سکه به دلار بی اعتنایی کرد / بهای طلا از نفس نخواهد افتاد

  • کد خبر : 218405
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳

 
روز شنبه که نوسانات رو به پایین دلار افزایش یافته بود، سکه در بازار نقدی و آتی با توجه به خوشبینی های موجود برای افزایش بهای اونس در روز دوشنبه به دلار بی اعتنایی کرده و روز مثبتی را به ثبت رساند.

 معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۴ هزار و ۲۱۲ قرارداد و ارزش آن ۵۸۱ میلیارد ریال رسید .
 روز شنبه که نوسانات رو به پایین دلار افزایش یافته بود، سکه در بازار نقدی و آتی با توجه به خوشبینی های موجود برای افزایش بهای اونس در روز دوشنبه به دلار بی اعتنایی کرده و روز مثبتی را به ثبت رساند.
به این ترتیب بر اساس آمار معاملات سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۳۱ هزار تومان، افزایش ۰/۱۲ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۶۷ هزار تومان رشد ۰/۲۵ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۰۷ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت ۰/۲۶ درصدی را تجربه کرد. از طرفی سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۱درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۹۱ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰/۰۶درصدی رو به رو شد.
رشد سکه در بازار نقدی
روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی ۵ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و ۲۲۱ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش بهای اونس در ساعات انتهایی روز جمعه انتظار معامله‌گران برای ادامه افزایش آن در هفته‌جاری را بالاتر برد.
بهای طلا از نفس نخواهد افتاد
تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که روند صعودی قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.
نظرسنجی نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی هنوز بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت، البته درصد افرادی که به افزایش قیمت طلا رای داده اند، نسبت به هفته های قبل کمتر شده است.
بر اساس این گزارش، در نظرسنجی این هفته ۱۹ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۰ نفر معادل ۵۳ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند، ۷ نفر معادل ۳۷ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت و ۲ نفر معادل ۱۱ درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.
در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم ۱۲۳۲ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد هم ۷۲۳ نفر معادل ۵۹ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. ۳۳۰ نفر معادل ۲۷ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۱۷۹ نفر معادل ۱۵ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.
در نظرسنجی هفته گذشته ۷۵ درصد کارشناسان اقتصادی و ۷۳ درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.
باب هابرکورن تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ریسک های سیاسی افزایش خواهد یافت و این مساله موجب تقویت قیمت جهانی طلا خواهد شد.
موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس نیز اعلام کرد: تنش های سیاسی مربوط به اوضاع کره شمالی، خاورمیانه و انتخابات فرانسه موجب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد. پیش بینی می شود قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۲۷۵ تا ۱۳۰۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.
برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند قیمت طلا در هفته های آینده بار دیگر سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را خواهد شکست.
فعالان بازار طلا پیش بینی می کنند که در صورت تشدید تنش در شبه جزیره کره یا عملکرد قوی حزب جبهه ملی فرانسه در انتخابات، قیمت طلا به راحتی به بیش از ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید.
بسیاری از تحلیلگران نیز پیش بینی می کنند که قیمت طلا در کوتاه مدت بین سطح حمایتی ۱۲۵۰ دلاری و سطح مقاومتی ۱۲۹۰ دلاری در نوسان خواهد بود.
منبع: بورس کالای ایران
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218405

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر