2

اگر دوباره رئیس جمهور شوم برای اجرای خواسته های ملت از هیچ چیز نخواهم هراسید

  • کد خبر : 218415
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: می خواهم یک قول و یک وعده به شما بدهم. روحانی اگر بار دیگر از طرف ملت بزرگ ایران شایسته اعتماد بود و بار مسئولیت را بر عهده گرفت، برای اجرای خواسته های ملت از هیچ چیز نخواهد هراسید.

به گزارش افق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی شامگاه یکشنبه در این مراسم که در سالن شهید بابایی قزوین برگزار شد ، دستاوردهای دولت یازدهم را در سایه حضور و حمایت مردم و هدایت مقام معظم رهبری دانست و گفت: شایسته ملت نیست که به شرایط حصر اقتصادی ایران توسط بدخواهان برگردد و امروز روز تصمیم بزرگ و تعیین سرنوشت دهه های آینده کشور و ملت است.

رییس‌ جمهور اظهار داشت: می‌خواهیم به عنوان کشوری عزتمند و قدرتمند، اقتدار خودمان را در فضای سیاسی، اقتصادی جهان بازپس بگیریم.

روحانی با گرامیداشت روز شهادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: حضرت امام موسی کاظم (ع) با ۱۴ سال زندان، آموزگار صبر و مقاومت است و به ما یاد داد که هیچگاه نباید از امید فاصله بگیریم.

رییس‌ جمهور افزود: اینکه در روایات آمده است که افضل اعمال انتظار فرج است. انتظار فرج، به معنای انتظار گشایش‌ها و روزهای پرامید است.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز موضوع مهم این نیست که فردی به عنوان رییس جمهور برگزیده می‌شود، بلکه بحث بر سر این است که آیا از امروز به بعد، می‌خواهیم مسیر آزادی بیان را ادامه دهیم یا نه و آیا از امروز به بعد باید باز هم فضای امنیتی به دانشگاه‌ها برگردد یا نه؟ و بحث بر سر این است که آیا امروز فضای جامعه ما باید بازتر شود یا فضای جامعه به گذشته برگشته و بسته گردد.

رییس‌ جمهور  خاطر نشان کرد: اساس بحث بر سر این است که آیا می‌خواهیم دومرتبه تقابل با جهان آغاز شده و سایه شوم جنگ به کشور برگردد؟ یا می‌خواهیم فضای تعامل عزت‌مند یا سازنده را با جهان ادامه دهیم؟

روحانی افزود: بحث این است که آیا می‌خواهیم در فضای سیاسی و اقتصادی و بازار، آرامش و ثبات حاکم باشد یا هر روز و ساعت نگران روز و ساعت بعد باشیم؟

رییس‌ جمهور با بیان اینکه ظاهراً بعضی‌ها، شرایط و فضای ۴ سال پیش را فراموش کرده‌اند، گفت: در سال ۹۲، حدود ۶ میلیون تن گندم برای تأمین نان مردم وارد کشور می شد، در حالی که در سال ۹۵،  سه میلیون تن گندم آماده صادرات داشتیم.

روحانی اظهار داشت: می‌خواهیم فضای جامعه به گونه‌ای باشد که بازار نفتی را که از دست داده بودیم و آن را کشورهایی مانند عربستان تصاحب کرده‌ بودند باز پس بگیریم و از همین‌رو، امروز ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کنیم و بعد از توافق هسته‌ای بیش از یک میلیون بشکه به تولید نفت، اضافه گردید.

رییس‌ جمهور تصریح کرد: قدرت صادرات به معنای، قدرت ملی کشورمان محسوب می‌شود، بعضی‌ها تصور می‌کنند این دولت که مشغول تعامل با جهان بود، از تقویت قدرت نظامی خود غافل بوده است، در حالی که در ۳٫۵ سال گذشته به اندازه ۱۰ سال گذشته سلاح راهبردی تولید کرده‌ایم.

روحانی اضافه کرد: در استان فزوین برای آبیاری مدرن و قطره‌ای تا قبل از سال ۹۲، ۲۱ هزار هکتار، زمین کشاورزی تحت آبیاری مدرن قرار گرفته بود و تا پایان این دولت، ۲۰ هزار هکتار، آماده آبیاری مدرن است.

رییس جمهور با بیان اینکه تمام تختهای بیمارستانی موجود در استان قزوین تا قبل از دولت یازدهم، ۱۷۰۰ تخت بود و این دولت در حال تامین تجهیزات لازم برای اضافه کردن و راه اندازی ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان است، گفت: در سالهای منتهی به دولت تدبیر و امید، مردم در سخت ترین شرایط برای درمان و بهداشت بودند، اما امروز پزشک متخصص در اقصی نقاط ایران اسلامی حضور دارد.

روحانی با اشاره به اینکه همه این دستاوردهای دولت یازدهم در سایه تلاش، همت، شجاعت و حمایت شما مردم و هدایت مقام معظم رهبری به دست آمده است، افزود: اگر هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور و حمایت مردم نبود، نمی توانستیم امروز در جایگاهی قرار بگیریم که بعد از سالیان دراز به آرزوهای بلندمان دست یابیم. سالیان دراز دنبال این بودیم که میزان صادرات غیرنفتی کشور، بر واردات پیشی بگیرد و بعد از بیش از ۶۰ سال، در سال ۹۵ به این آرزو دست یافتیم.

رییس جمهور اظهار داشت: بحث سر شعار و واقعیت است. آیا دوباره می خواهیم برای عظمت ایران فقط شعار دهیم یا در مقام عمل، عظمت ایران را بیافرینیم. مگر دانشگاهها و دانشمندان ما در طول این سه سال و نیم، در عرصه رشد علمی، ۴ پله رشد نکردند. مگر برای اولین بار، در میان ۲۵ کشور پیشرفته جهان، جایگاه اول را در سرعت رشد علمی کسب نکردیم.

روحانی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه، دانشجویان و بانوان ما در صحنه و عرصه قدرت و عظمت ایران حضور یافته اند، تصریح کرد: چندی پیش قرار بود اعلامیه ای استخدامی منتشر شود، اما وقتی دیدم که به سهمیه بانوان در آن ابلاغیه استخدامی بی توجهی شده است، آن را لغو کردم و گفتم زنان شایسته در مشاغل مختلف باید بتوانند جایگاه شایسته خودشان را کسب کنند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اساس ما در انتخابات این است که آیا می خواهیم مسیر عزت و عظمت ایران را در سراسر جهان ادامه دهیم، یا اینکه می خواهیم دوباره به دوره ای برگردیم که برای انتقال پول نیازمند صرافی ها باشیم، یا می خواهیم از سیستم بانکی جهانی استفاده کنیم.

روحانی گفت: آیا می خواهیم دوباره به شرایط حصر ایران برگردیم، یا اینکه می خواهیم حصر را برای همیشه برداریم. این روزها، زمان تصمیم گیری ملت بزرگ ایران است. این ایام تا ۲۹ اردیبهشت، نه سرنوشت ۴ سال آینده که سرنوشت دهه های آینده به دست شما مردم، کارگران، دانشجویان، کسبه، بانوان، روستاییان، شهری ها و ملت غیور ایران ساخته خواهد شد.

رییس جمهور تاکید کرد: می خواهم یک قول و یک وعده به شما بدهم. روحانی اگر بار دیگر از طرف ملت بزرگ ایران شایسته اعتماد بود و بار مسئولیت را بر عهده گرفت، برای اجرای خواسته های ملت از هیچ چیز نخواهد هراسید.

روحانی اضافه کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و متحد برای ایران، پشت سر رهبر معظم انقلاب و با تکیه بر قانون اساسی، برای اجرای حقوق شهروندی و حقوق ملت ایران تلاش کنیم. راه و مسیر ما روشن است و با وحدت، اتحاد، یکپارچگی، دوباره به ایران، دوباره اسلام، دوباره به امید، دوباره به اعتدال به عنوان راه و مسیرمان رای خواهیم داد و به این راه با کمک و حمایت شما ادامه خواهیم داد.

رییس جمهور اظهار داشت: ما طرح هایمان را نیمه تمام باقی نمی گذاریم و برای رسیدن به هدف نهایی یعنی عزت ملی مان، راهمان را ادامه خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218415

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر