1

سالیانه ۳۰ ورزشکار خارجی در مسابقات “چالش اسکی افغانستان” شرکت می‌کنند

  • کد خبر : 218572
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

گلوبال ویس نوشت:‌ از سال ۲۰۱۱ به طور میانگین سالیانه ۳۰ اسکی باز از کشورهای استرالیا، سوئیس، انگلیس،‌فرانسه، آلمان،‌ نروژ، اسلونی و ایالات متحده از بامیان شرکت کردند.

سالیانه ۳۰ ورزشکار خارجی در مسابقات افق نیوز/ گلوبال ویس در گزارشی نوشت: برای سالیان متمادی کوه‌های سربه فلک کشیده افغانستان بهترین وسیله دفاعی این کشور در مقابل تهاجمات خارجی بوده، اما این کشور می تواند از این کوه‌ها به شیوه دیگری نیز بهره ببرد.

در ادامه این گزارش آمده است: از سال ۲۰۰۱ مسابقات اسکی افغانستان در ماه‌های فوریه و مارس در کوه های «کوه بابا» برگزار می شود،‌ این کوه‌ نزدیک به جایی است که طالبان مجسمه بزرگ بودا را در بامیان منفجر کرد.

در این مسابقات اسکی بازان حرفه‌ای و آماتور افغانستان با یکدیگر و ورزشکاران خارجی رقابت می‌کنند. این مسابقات توسط کلوپ اسکی بامیان که یک گروه غیردولتی است ۶ سال پیش و با هدف تقویت اسکی و جذب تروریسم به بامیان راه اندازی شده است.

گلوبال ویس نوشت: کوه بابا که برای ۶ ماه از سال پوشیده از برف است برای ماجراجویان خارجی که بدنبال اسکی صحرانوردی(Backcountry skiing) هستند، مکان مناسبی است. افغانستان در رسانه‌های بین المللی به عنوان کشوری فروپاشیده که در دستان شبه نظامیان است، به تصویر کشیده می‌شود.

از سال ۲۰۱۱ به طور میانگین سالیانه ۳۰ اسکی باز از کشورهای استرالیا، سوئیس، انگلیس،‌فرانسه، آلمان،‌ نروژ، اسلونی و ایالات متحده از بامیان شرکت کردند و سازمان دهندگان این رویداد امیداوند که کشورهای بیشتری به این مسابقات بیایند.

میزان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218572

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر