1

مردم کره جنوبی به حضور ناوهای آمریکا در شبه جزیره کره اعتراض کردند

  • کد خبر : 218609
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

تصاویر منتشره در رسانه های گروهی کره جنوبی و هنگ کنگ نشان می دهد که شماری از مردم کره جنوبی در اعتراض به ورود ناوهای آمریکایی و زیردریایی موشکی هدایت شونده این کشور به منطقه، تجمعاتی برگزار کرده اند.

به گزارش ایرنا، این تظاهرات در شهرها و مناطق مختلف کره جنوبی در حالی برگزار می شود که ناوگروه هجومی «کارل وینسون» آمریکا به شبه جزیره کره نزدیک شده و زیردریایی «میشیگان» این کشور نیز امروز (سه شنبه) در بندر بوسان کره جنوبی پهلو گرفته است.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی و تارنمای ساوت چاینا از هنگ کنگ در گزارش های امروز خود، اعزام این تجهیزات را تلاشی از سوی آمریکا برای نشان دادن قوه قهریه به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی عنوان کردند.
این اتفاقات در حالی می افتد که گزارش های ضد و نقیضی وجود دارد مبنی بر اینکه کره شمالی برای یک آزمایش هسته ای جدید آماده می شود.
مردم کره جنوبی امروز در نقاط مختلف این کشور با برگزاری تجمعات اعتراضی، پلاکارت هایی در دست گرفته اند که بر روی آنها نوشته شده است آمریکا باید ناوهایش را از منطقه خارج کند.
همزمان فرستاده های هسته ای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در توکیو نشستی برگزار کرده و راههای مقابله با تهدیدهای کره شمالی را مورد بررسی قرار داده و بار دیگر خواستار افزایش فشار بر این کشور شده اند.
روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کار کره شمالی هم هشدار داده است که قدرت تهاجمی ارتش این کشور نامحدود است و موشک های بالستیک و تسلیحات اتمی را در بر می گیرد.
نیروی دریایی کره جنوبی هم ناوهایش را از روز سه شنبه به منطقه اعزام کرده است تا با ناوگروه آمریکا در اطراف شبه جزیره کره رزمایش برگزار کند.
انتظار می رود که «وو داوی» فرستاده ارشد هسته ای چین هم فردا چهارشنبه با مقام های وزارت خارجه ژاپن در باره همین تحولات دیدار و گفت وگو کند.
«جوزف یون» فرستاده ارشد هسته ای آمریکا گفته است که ما نتایج مذاکراتمان را برای چین که نقش بسیار با اهمیتی در حل مساله دارد، تشریح خواهیم کرد.
تحرکات نظامی آمریکا در منطقه شبه جزیره کره در حالی صورت می گیرد که «پاک یونگ سیک» وزیر دفاع کره شمالی امروز در مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور در پیونگ یانگ کرد که کره شمالی آماده حمله هسته‌ای به آمریکا است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218609

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر