1

رونمایی از کتاب قاره ششم و هنرهای دیجیتال در همایش روابط عمومی الکترونیک

  • کد خبر : 219023
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با حضور پیش‌کسوتان و اساتید برجسته ارتباطات و رسانه کشور رونمایی شد.

این کتاب به قلم علی مصریان و با دو مقدمه از پرفسور علی اکبر فرهنگی، چهره ماندگار مدیریت و استاد برجسته دانشگاه تهران و مدیر گروه مدیریت رسانه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران و همچنین دکتر سید وحید عقیلی، رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ رسیده‌است.

پرفسور علی اکبر فرهنگی در آئین رونمایی از این کتاب گفت: نطفه فکری این کتاب از چندسال پیش شکل گرفت و آقای مصریان، نویسنده کتاب این نظریه را مطرح کردند که با پیدایش فضای مجازی، تعداد قاره ها دیگر پنج نیست و قاره ششمی نیز اضافه شده است.
پرفسور فرهنگی که پیش گفتاری بر کتاب “قاره ششم و هنرهای دیجیتال” نوشته است، افزود: اگر به آمار و ارقام کاربران شبکه های اجتماعی توجه کنیم، به جرات می توان گفت که قاره ششم از پنج قاره قبلی بزرگتر و پرجمعیت تر نیز هست.
وی در ادامه با طرح این پرسش که فلسفه حاکم بر قاره ششم و دنیای دیجیتال چیست، اظهار کرد: اعتقاد داریم اگر بخواهیم این فلسفه را به شکل سازمانی تشریح کنیم، باید چهار منظر هستی شناسی، معرفت شناسی، هویت و روش شناسی این فلسفه را در نظر بگیریم.
پرفسور فرهنگی در پایان گفت: هستی شناسی در دنیای دیجیتال علمی شده و لازم است روابط عمومی ها این هستی شناسی را براساس قاره ششم و دنیای دیجیتال به روز و هماهنگ کنند.

مصریان در کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» ابتدا به این موضوع پرداخته است که گسترش دنیای مجازی، زمینه ایجاد قاره دیگری را در کنار پنج قاره اصلی فراهم آورده‌است و هر یک از ساکنان پنج قاره اصلی که بخواهند هرگونه فعالیتی در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … داشته باشند، باید قطعه‌ای زمین در قاره ششم برای خویش داشته باشد.
در این کتاب آمده است که جریان‌سازی و حضور قوی در قاره ششم تخصص و هنری نیاز دارد که به آن هنر دیجیتال اطلاق می‌شود.
وی ضمن تبیین مختصات قاره ششم و تاثیرات آن بر جهان ارتباطات، به معرفی هنرهای دیجیتال پرداخته و قابلیت های این هنر را مورد واکاوی قرار داده است.
در این کتاب نگارنده کوشیده است بسیاری از گزاره‌ها، مفاهیم، امکانات و فناوری‌های جدید و نیز بسترهای اجتماعی، فرهنگی و جامعه‌شناختی مربوط به قاره ششم و جهان دیجیتال همراه با مبانی علمی و فنی در این زمینه را ارائه دهد.
این نخستین باری است که مبانی هنرهای دیجیتال در عصر رسانه به طور جامع به زبان فارسی در قالب یک کتاب تشریح شده و در اختیار علاقمندان و فعالان این حوزه قرار می گیرد.
علی مصریان یکی از فعالان حوزه ارتباطات و رسانه و دارای مدرک کارشناسی نرم افزار کامپیوتر، کارشناسی ارشد مدیریت تحول و دانشجوی دکترای مدیریت رسانه است.
کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» در آستانه برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ۱۴ فصل و ۲۲۲ صفحه توسط انتشارات سیمای شرق وارد بازار نشر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=219023

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر