1

ملت ایران دردفاع ازاقتدار وامنیت خلیج فارس باهیچکس معامله نمی کند

  • کد خبر : 219039
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: ایران و ایرانی در مقام دفاع از اقتدار و امنیت این سرزمین در اقصی نقاط جغرافیا با هیچکس معامله نخواهد کرد.

صالحی امیری

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری شنبه شب در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس که در بندر لافت جزیره قشم برگزار شد، با اشاره به جذابیت های جزیره قشم، عنوان کرد: این شهر و مردمان این دیار احساس گرمی و محبت بسیاری به انسان می دهند و مردمی شایسته تقدیر و صمیمی و خونگرم دارد.

وی ادامه داد: این جشنواره یک پیام را به دنیا منتقل می کند که ایران و ایرانی در مقام دفاع از اقتدار و امنیت این سرزمین در اقصی نقاط جغرافیا با هیچکس معامله نخواهد کرد و پیام دیگر صفا و صلح و آرامش از این جغرافیا به جهانیان خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از بانیان جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، افزود: جغرافیای خلیج فارس از مولفه های اصلی و اساسی کشور ماست و خلیج فارس یک جغرافیای مقدس است که در دل آن جزیره قشم مانند نگین درخشانی می درخشد.

صالحی امیری با بیان اینکه اگر از هویت سخن می گوییم باید از خلیج فارس هم سخن بگوییم، تصریح کرد: دین اسلام عامل تداوم حیات، سرزمین مقدس ایران عامل هویت و زبان فارسی نقطه اتصال ماست و در این سرزمین خطه جنوب و خلیج فارس از تقدس ویژه ای برخوردار است چون دشمن می خواست با طرح مباحث جعلی بر چهره زیبای خلیج فارس نقاب بیندازد اما این اقدام دشمن جاهل به یک انسجام ملی در داخل تبدیل شد.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری این جغرافیا را پاس می داریم چون نام خلیج فارس عامل وحدت ملی در میان ایرانیان شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جزایر خلیج فارس و همه خطه جنوب نگین درخشان سرزمین ایران هستند و امروز مردم هرمزگان و به خصوص جزیره قشم پرچمدار خلیج فارس در بلندای تاریخ هستند.

صالحی امیری با بیان اینکه تلاش دولت در راستای آبادانی و توسعه این منطقه و گسترش کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: دولت وظیفه خود می داند برای توسعه این منطقه تلاش کند و دولت یازدهم با حساسیت توسعه منطقه جنوب ایران را پیگیری کرده است و اعتقاد داریم توسعه این منطقه از سرزمین ما به توسعه ملی منتج خواهد شد.

وی اضافه کرد: قشم و هرمزگان نه تنها دروازه اقتصادی بلکه دروازه تمدنی ما به دنیاست و این جغرافیا تریبون انعکاس پیام صلح و دوستی ایران به دنیاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیاست دولت این است که عدالت در توسعه شکل بگیرد، اظهار داشت: از این منظر عدالت توسعه در اولویت کار دولت قرار دارد و دولت سرمایه گذاری های جدی را در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر و خوزستان انجام داده و به هرمزگان نگاهی ویژه دارد.

صالحی امیری گفت: در این جغرافیا طی سالیان اخیر پروژه های بزرگی اجرا شد و در حال اجراست و راه نجات کشور توسعه در عرصه های مختلف است.

وی بیان داشت: توسعه فرهنگی، انسانی و اخلاقی از نیازهای جدی امروز است و جوانان به شاخص های فرهنگی بیش از گذشته نیاز دارند و این دولت وفادار به شعارهای خود بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این دولت در حوزه سیاست خارجی تلاش کرد، زنجیر تحریم را از این کشور بردارد و اعتقاد داریم به جای مناقشه باید مذاکره کرد ما برای برای تامین منافع و مصالح ملی با دنیا مذاکره کردیم.

صالحی امیری با بیان اینکه امروز موسسات بزرگ افکارسنجی ایران را جزء ۱۰ کشور امن دنیا معرفی می کنند، خاطرنشان کرد: این امر با حمایت مقام معظم رهبری، تلاش دولت برای پاره کردن زنجیر تحریم، کمک مجلس و حمایت مردم ممکن شد.

وی تاکید کرد: ما با مردم صادق بودیم و شفاف سخن می گوییم و همواره به خاطر کاستی ها از مردم عذرخواهی کرده ایم و زبان دولت برای عذرخواهی لکنت ندارد و تلاش ما برای جلب رضایت و اعتماد مردم بوده و دولتمردان شب و روز خود را برای خدمت به مردم قرار داده اند و امروز در حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی قدم های موثری در کشور برداشته شده است.

هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس از ۶ تا ۹ اردیبهشت در هرمزگان برگزار شد و طی آن برنامه های مختلفی از جمله جشنواره مد و لباس، فستیوال موسیقی مرزداران خلیج فارس، جشنواره داستان نویسی و نشست علمی خلیج فارس به اجرا درآمد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=219039

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر