اتریش خواستار توقف کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ترکیه شد

به گزارش افق نیوز، به نقل از روزنامه اتریشی “کرونر سایتونگ”، “کریستیان کرن”، صدر اعظم اتریش انتقاد شدیدی به تحولات اخیر در ترکیه وارد کرد.

وی در حاشیه نشست ویژه امروز سران اتحادیه اروپا در بروکسل درباره مسئله برگزیت تاکید کرد که کمک های مالی اتحادیه اروپا به آنکارا برای آمادگی به منظور عضویت این کشور در اتحادیه اروپا باید متوقف شود.

کرن با تاکید بر اینکه موضع دولت اتریش امروز تنظیم مجدد مناسبات با آنکارا و توقف مذاکرات عضویت در این اتحادیه است همچنین گفت : تحولات سیاسی- دموکراتیک ترکیه غیر قابل قبول است. نقض اصول حاکمیت قانون و آزار و اذیت خبرنگاران نمی تواند از طرف یک نامزد عضویت در اتحادیه اروپا پذیرفته شود.

وی خواستار یک پاسخ سریع اتحادیه اروپا به شرایط جدید ترکیه بعد از همه پرسی اصلاح قانون اساسی در این کشور شده و گفت: حداکثر تا نشست آینده ترکیه قبل از تابستان باید راه حلی برای همکاری های آینده بین اتحادیه اروپا و ترکیه وجود داشته باشد. در نهایت مسئله اعتبار اتحادیه اروپا مطرح است.

کرن در عین حال در این باره هشدار داد که بحث های ترکیه به صورت احساساتی تشدید و تبدیل بهاختلاف  درگیری شود.

وی همچنین گفت: حالا نقطه زمانی درستی است که یک موضع آشکار در برابر دولت ترکیه اتخاذ کنیم.

کرن تحولات در ترکیه را واقعا نگران کننده دانسته وتصریح کرد که دستگیری اخیر بیش از ۱۱۰۰ پلیس در این کشور هیچ نشانه خوبی نیست. از دید اتریش عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گزینه واقع بینانه ای نیست. اما ما باید مناسبات جدیدی با ترکیه بسازیم.

تسنیم