1

مصیبت این است که خانواده کارگری که ۱۷ ماه حقوق نگرفته امروز با جنازه او روبرو شوند!

  • کد خبر : 219561
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

آیت الله علم الهدی گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با امینت کشور به خاطر مسائل تبلیغاتی بازی نکنند و اظهارنظرهایی نکنند که موجب جلب توجه دشمن شود.

به گزارش افق نیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: اگر بنا شد بعضی‌ها بگویند ما سایه جنگ را از این کشور برداشته ایم بدانندکه این ها پیام آور تهدید دشمن هستند، نباید به خاطر مسائل تبلیغاتی با امنیت کشور بازی کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: تنها مردم سایه جنگ را از کشور برداشته اند و اگر آمریکا یک روز صبح ببیند که می تواند به ما حمله کند، این حمله را تا ظهر عقب نمی اندازد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در جمع زائران و مجاوران حریم رضوی اظهار داشت: دشمنان ۳۰ سال در اطراف کشور ما کمین کرده‌اند و به خاطر شما مردم نمی‌نتوانند نزدیک شوند.

وی تاکید کرد: تنها نظامی که در کره زمین وابسته به آحاد مردم است این نظام مقدس جمهوری است که به واسطه خون شهدا این موقعیت را پیدا کرده است. هفته دیگر در انتخابات مردم قرار است برای این نظام تصمیم بگیرید و نباید این تصمیم ندانسته باشد بلکه از روی دقت نظر باشد.

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: شما که قرار است انتخاب کنید باید سرنوشت این کارگران معدن را هم ببینید و بعد انتخاب کنید.

وی اضافه کرد: محروم ترین قشر در میان کارگران، کارگر معدن است و در بین کاگران معادن، محروم‌ترین آن‌ها کارگران معادن زغال سنگ هستند. انسان واقعا ناراحت می‌شود در هفته کارگر می بیند که خانواده این قشر فعال و زحمت کش با اجساد خفه شده و گاز گرفته آن ها که چند روز هم در معادن محبوس بوده اند، روبرو شوند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: این کارگران در دی ماه ۹۴ به خاطر این که یک سال حقوق دریافت نکرده اند دست به تحصن زدند و در تحصن روی پلاکاردهایشان زده بودند ما یک سال حقوق نگرفته ایم، چطور برای خانواده هایمان نان ببریم؟!

وی اذعان داشت: این کارگر فقیر حقوق خودش را یک سال نگیرد! اکنون نیز در این گاز گرفتگی خفه شده اند درحالی که ۱۷ ماه حقوق معوقه دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۳۸ سال از نظام ما می گذرد و ادعای عدالت اجتماعی هم داریم افزود: به کجا رسیده‌ایم؟ امیرالمومنین را با آن شرایط قبول داریم؟ ایشان شب شام نمی خورند که شاید در گوشه بیابان حجاز یک گرسنه ای باشد.

وی اظهار تاسف کرد: هفته کارگر گذشت و همه از کارگر تعریف و تجلیل می کنند و می گویند باید حقوق کارگر را داد، شایسته است سکوت کنیم و در این باره هیچ نگوییم.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: چندروز دیگر ماه رمضان است و واقعا در بین ما مردم کسانی هستند که با یک دانه سیب زمینی ۱۸ ساعت روزه می گیرند؛ ما در برابر این ضعفا مسئول هستیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=219561

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر