1

عرضه نخستین محصول کنسرسیوم ایران خودرو در دو سال و نیم آینده

  • کد خبر : 219840
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرواعلام کرد: به زودی با سه شرکت بزرگ بین المللی در قالب همکاری های مشترک قرارداد امضا خواهیم کرد.

به گزارش ایکوپرس، مهندس هاشم یکه زارع درمراسم امضای قرار داد و تفاهم نامه ده جانبهبین المللی برای طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو  اظهار کرد: بعد ازبرجام توانستیم تولید نخستین محصول را با حضور رئیس جمهور آغاز کنیم و تا پایان سال محصول پژو ۳۰۱ و سال آینده نیز محصول دیگری را براساس قرارداد با پژو به بازار عرضه خواهیم کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: طراحی پلتفرم موضوع بسیار مهمی است که ما از ابتدای حضور در ایران خودرو به دنبال آن بودیم و در قرارداد با پژو هم این اختیار را داریم که از پلتفرم پژو برای تولید محصولات دیگر نیز استفاده کنیم. مهندس یکه زارع افزود:‌ در امضای قرارداد برای طراحی پلتفرم جدید،‌ موتور، گیربکس و اکسل را پیش بینی کرده ایم و در کنار این همکاری ها شرکت بوش و دیگر شرکت های بزرگ و قطعه سازان ایرانی در طراحی پلتفرم مشارکت فعالانه ای دارند.

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: اولین محصول پلتفرم در دو و نیم سال آینده وارد بازار خواهد شد که در این پلتفرم سبد محصولات از جمله تولید خودروهای هیبریدی و برقی وجود دارد. وی خاطرنشان کرد:‌از دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر برای مشارکت در تولید خودروهای هیبریدی و برقی دعوت کرده ایم.

 

مهندس یکه زارع افزود: در ۱۰ سال آینده، ۲۳ محصول جدید روی دو پلتفرم طراحی شده تولید خواهد شد و تکیه ما در تولید محصولات جدید بر قطعه سازان داخلی است.

 

وی یادآور شد: قطعه سازان ما باید به دانش فنی روز تجهیز و به زنجیره جهانی وصل شوند و در این زمینه ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

 

مهندس یکه زارع تاکید کرد: سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که اگر تولید نمی شد باید ۱۳ میلیون دلار ارز از کشور خارج می شد درحالی که یک بیستم این میزان صرف تولید داخل شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=219840

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر