1

دیوار مستحکم مردمی سال ۸۸ این‌بار هم در صحنه حاضر است

  • کد خبر : 220052
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

امام جمعه موقت تهران با دعوت از کاندیداها و هوادارنشان به حفظ امنیت و آرامش فضای انتخابات گفت: دیوار مستحکم مردمی سال ۸۸ این‌بار هم در صحنه حاضر است.

کاظم صدیقی/دین و اندیشه

به گزارش افق نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: باید برای در امان ماندن کشور از فتنه دعا کنیم، در سال ۸۸ عده‌ای نادانی و حماقت کردند و امنیت کشور را به بازی گرفتند؛ ولی با دیوار مستحکم مردمی مواجه شدند که درصحنه حاضر است. هر کس خلاف امنیت و آرامش قدم بردارد هم نیروهای امنیتی مکلف به برخورد هستند و هم با این دیوار مستحکم مواجه می‌شود.

وی افزود: توصیه اول من به کاندیداها، هوادارانشان و مجریان انتخابات عمل به مرّ قانون است. اگر رییس جمهور بی‌قانونی کند اعتماد از او سلب خواهد شد، لذا نامزدهای ریاست جمهوری باید نسبت به رعایت قانون اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

صدیقی رسیدگی به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر را اولویت اول نظام و دستگاه اجرایی عنوان و خاطرنشان کرد: باید کسانی که در فقر دست‌وپا می‌زنند را نجات هیم. کاندیداها هم در تبلیغاتشان به حاشیه و شرق و غرب نروند و به مطالبی که به انتخابات ربط ندارد متوسل نشوند. ما با سیل بیکاران، فقرا و گرفتاران مواجه‌ایم، ‌لذا کاندیداها هم شعار بدهند، هم شعورش را داشته باشند و هم در این راستا تلاش کنند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر ضرورت توجه کاندیداها و هوادارانشان به استقلال و اقتدار ملی گفت: باید توجه داشت که حیات ملی، سیاسی و فرهنگی ما به اقتدار ما است. کشور ما با کشوری که با دلارهای کذا نمی‌تواند آشوب برپا کند فرق دارد، اینجا مملکت امام زمان (عج) است و از قدرت اعتقادی بهره‌مند است، ‌لذا این عزت را مخدوش نکنند.

وی با بیان اینکه نباید به گسل‌های قومی، زبانی و فرقه‌ای دامن زد، گفت: اینگونه اقدامات خلاف مبانی امنیتی و سیاست حکیمانه هر سیاستمداری است. امنیت ملی و آرامش برای مردم مهم است و کسانی که باعث می‌شوند آرامش مردم سلب شود همان‌ها هستند که قرآن از آنها به عنوان محارب نام برده است که اقدامشان هم محاربه و هم افساد فی‌الأرض است.

صدیقی خواستار رعایت اخلاق از سوی کاندیداها شد و گفت: نامزدها باید با یکدیگر با احترام برخورد کنند و مراقب فضای عمومی و جهانی باشند. ما نباید جامعه را به چالش بکشیم و فاصله‌ای بین امت ایجاد کنیم. به هر حال ریاست جمهوری یک امانت است و ما باید سراغ کسانی برویم که دلسوز هستند و در برابر اجانب و قدرت‌های دیگر می‌ایستند.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از امضای سند ۲۰۳۰ نیز گفت: این سند یواشکی پذیرفته شد در حالی که ما خودمان اخلاق و فرهنگ مستقل داریم. چرا باید آموزش و پرورش برنامه‌ای که آنها به ما می‌دهند را قبول کند؟‌چرا کار ما باید به جایی برسد که مقام معظم رهبری در این‌باره ورود کند؟ این موضوع هشدار و عبرتی بود که باید همه از آن درس بگیریم.

صدیقی یادآور شد: شاهد مسأله تأسف‌باری بودیم که برای حماس پیش آمد. گویا اینها عقب‌نشینی می‌کنند و می‌خواهند مرزهای آن سال را بپذیرند که این به رسمیت شناختن دشمن و عناصر جاعلی است که خانه‌هایشان را ویران کرده، کودکانشان را کشته و خودشان را آوارده کرد هاست. البته گروه‌های جهادی، مردم فلسطین و حزب‌الله زیر بار این موضوع نمی‌روند اما این موضوع مایه تأسف و تأثر است.

وی با اشاره به وضعیت بحرین نیز گفت: همچنان شیخ عیسی قاسم در محاصره است اما مردم به‌پا خواسته، غیور و مومن هستند. متأسفیم که همچنان این جنایات ادامه دارد. همچنین در آذربایجان و برخی کشورهای دیگر محدودیت‌های جدی مذهبی وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مناسبت روز مستضعفان و سربازان گمنام همچنین گفت: حضور مردم در صحنه ‌سیاسی کشور مظهر ایمان به خدا است. این دستور ولایت و مرجعیت است و مظهر کاملی برای اسلام است. مادامی که انقلاب نشده بود ما در صحنه زندگیمان نقش نداشتیم و اسلام جهاد، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و بازار به صحنه نیامده بود اما با انقلابی که شهید داد همه هر سال پای صندوق‌های رأی می‌رویم زیرا معتقدیم سکولار و جدایی دین از سیاست باطل است.

صدیقی با بیان اینکه انتخابات مظهر خودباوری و تأثیر و نقش مردم در سرنوشت خود است، گفت: ما از خدا خواستیم خطبه‌های ما حرام نشود و کتکش را نخوریم. ما داوطلب این تریبون نبودیم ان‌شاءالله اخلاص داشته باشیم، با نماز جمعه بازی نکنیم و حرکت جناحی و بازیگرانه نداشته باشیم و تکلیف الهی را در رأس قرار دهیم و به عنوان وظیفه دینی مصالح جامعه را حفظ کنیم.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220052

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر