1

دولتی که وزرایش در بخش‌های خصوصی مسئولیت دارند نمی‌توانند با قاچاق کالا مبارزه کنند

  • کد خبر : 220091
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰:۱۰

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه می‌شود ۱۰ میلیارد دلار قاچاق کالا را کاهش داد و از آن‌یک میلیون شغل ایجاد کرد، گفت: دولتی که وزرایش در بخش‌های خصوصی مسئولیت دارند نمی‌توانند با قاچاق کالا مبارزه کنند.

 

به گزارش افق نیوز، حجت‌الاسلام‌ سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در سومین و آخرین مناظره انتخاباتی صداوسیما با موضوع «اقتصادی» و در  پاسخ به جهانگیری ضمن تبریک نیمه شعبان،  اظهار داشت: پشتوانه برنامه ما کارهای بسیاری است که در دانشگاه‌های مختلف کشور انجام‌شده و از روزی که وارد عرصه انتخابات شدم، نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی نه چندماهه بلکه برنامه‌ای که مدت‌های کثیر انجام‌شده بود، پشتوانه برنامه ماست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه ما توانسته‌ایم از تجربه همه استفاده کنیم، افزود: این برنامه در اختیار همه خواهد بود تا بتوانند درباره آن نظر دهند.

وی درباره موضوع قاچاق کالا و حضور خود در قوه قضائیه تصریح کرد: قاچاق کالا کجا تولید می‌شود؟ امروز ۱۸ میلیارد که البته ایشان (جهانگیری) می‌گوید ۱۲ میلیارد وارد کشور می‌شود از کجاست؟ دستگاه اجرایی پرونده تولید می‌کند و به دستگاه قضایی می‌دهد، نکته مهم این است که آیا ما می‌توانیم از ورود کالای قاچاق پیشگیری کنیم؟

*دولتی که وزرایش در بخش‌های خصوصی مسئولیت دارند نمی‌توانند با قاچاق کالا مبارزه کنند

رئیسی تأکید کرد: بله ما و دولت قطعاً می‌توانیم از ورود کالای قاچاق پیشگیری کنیم، اما کدام دولت؟ دولتی که خود وزرا و مسئولانش در بخش‌های خصوصی مسئولیت نداشته باشند و در عرصه کار برای کشور باشند، بنابراین اگر بخواهند در بخش خصوصی مسئولیت داشته باشند و از سوی دیگر کار دولتی کنند طبیعتاً این اتفاق نمی‌افتد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما مدعی هستیم و این کار یکی از دغدغه‌های جدی ماست، چرا دولتی‌ها با این موضوع برخورد نمی‌کنند؟ ما اعتقادداریم که می‌شود ۱۰ میلیارد دلار قاچاق کالا را کاهش داد و از آن‌یک میلیون شغل ایجاد کرد و اگر مبادی ورودی کاملاً کنترل شود این کار شدنی است.

وی در پاسخ به میرسلیم با اشاره به موضوع خام فروشی اظهار داشت: امروز اگر پالایشگاه‌هایی در استان‌های مختلف ایجاد شود، هم جلوگیری از خام فروشی می‌شود و هم با ارزش افزوده نفت فروش می‌رود که متاسفانه اینطور نشده است.

*دولت می‌خواهد مالیات بگیرد اما نه نسبت به کسانی که فرار مالیاتی دارند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌هایی که انجام‌شده امروز شاهدیم آنچه باید صورت می‌گرفت انجام‌نشده است، نسبت به اینکه برای کاهش وابستگی نفت چه‌کار کنیم، راهش این است که در دنیا نسبت به مالیات عمل می‌شود، اما دولت می‌خواهد مالیات بگیرد و نسبت به کاسبان و تولیدکنندگان نه نسبت به کسانی که فرار مالیاتی دارند و نسبت به کسانی که صد کانتینر قاچاق کالا جلوی چشم همه وارد کشور می‌کنند و این از کسی پوشیده نبوده و این مانند کوله‌بری نیست.

رئیسی افزود: پرونده فساد به‌وفور در دولت تولید می‌شود، بعد می‌گویند دستگاه قضایی چه‌کار کرده است؟ قوه قضاییه کار خودش را باید بکند، باید کاری کنید که جلوی فساد گرفته شود، در همه دولت‌ها و کشورها پیشگیری مقدم از برخورد است، می‌توان از قاچاق کالا کاملاً جلوگیری کرد، اما معتقدیم در دولت عزم و اراده جدی وجود ندارد و بعد می‌گویید دستگاه قضایی چه‌کار کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ۲۵۰ هزار واحد تولیدی امروز به واحد توزیعی تبدیل‌شده است و این برای فشارهای مالیاتی است که این می‌تواند اصلاح شود، باید یقه کسانی که یک ریال مالیات نمی‌دهند گرفته شود، اما صبح تا شب قرار است دولت تبدیل به تولید پرونده و کیس‌های فساد شود و از آن‌طرف دستگاه قضایی در تمام کشور وارد برخورد شود.

رئیسی همچنین در پاسخ به روحانی گفت: من در مصاحبه قبل اعلام کردم که یکبار برای همیشه یک مناظره تلویزیونی بین جناب آقای روحانی و دولت قبل بگذارید و تمام شود، هر چه سؤال می‌کنیم ارجاع می‌دهند به دولت قبل، تمامش کنید این بحث را.

وی ادامه داد: بگذارید مردم بتوانند تصمیم بگیرند، آقای روحانی و آقای جهانگیری مرتب می‌گویند دولت قبل این‌طور بوده، آقای روحانی اشاره می‌کنند که ما برای کشاورزی این کار را در دولت بعد خواهیم کرد، جناب آقای روحانی چرا در همین دولت این کار را نکردید؟ آدم بعد از چهار سال قول می‌دهد که چهار سال دیگر می‌خواهم این کار را انجام دهم؟ شما اعلام کردید که صدروزه بعد از تشکیل دولت بعد نسبت به اقدامات اعلام خواهید کرد، شما صد روز وقت دارید و در همین دولت شروع کنید.

*چهار سال کشور را به‌ناحق و ناروا معطل گذاشتید

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: چهار سال کشور را معطل گذاشتید به‌ناحق و ناروا، الآن هم دارید می‌گویید، کشاورزها، صد روز دیگر من اعلام می‌کنم این‌طور شده، شما یکی از گلابی‌هایی که از برجام باید می‌چیدید سرمایه‌گذاری‌های خارجی بود، عدد سرمایه‌گذاری خارجی را خودتان بگویید چقدر است؟

رئیسی بیان داشت: سال ۹۵ کل سرمایه خارجی که جذب‌شده ۵۰۰ میلیون دلار بوده، یعنی کمتر از یک میلیارد دلار.

وی اضافه کرد: به آینده حواله ندهید، من فکر می‌کنم اگر شما دقیق حساب کنید، آماری که ما داریم صادرات غیرنفتی ۱۰ درصد کاهش داشته، شما می‌گویید صادرات غیرنفتی افزایش داشته؟ شما میعانات را از آن حذف کنید، زیرا میعانات باید به‌حساب صادرات نفتی برود، نباید به‌حساب صادرات غیرنفتی بیاید، این حساب‌وکتاب‌ها صحیح نیست و باید ببینیم که آیا ۱۰ درصد صادرات کاهش پیداکرده یا نه.

در ادامه این مناظره رئیسی در پاسخ به هاشمی‌طبا گفت: ۲۵۰ هزار کارگاه تولیدی لباس، کفش و کیف غیرازآن عددی که در شهرک‌های صنعتی است، از کار بیکار شدند، این عدد و رقمی است که وزرای همین دولت گفتند و در روزنامه‌ها نیز ضبط‌شده است و مسئله روشنی است.

*نقدینگی به‌جای اینکه در تولید بیاید دست چند نفر آدم بدحساب بانکی رفته است

وی ادامه داد: در هر شهر و روستا که می‌رویم مواجهه هستیم با کارگرانی که بیکار شده‌اند، خیلی از این کارگاه‌ها مشکلشان کمبود نقدینگی است، اما دولت نقدینگی کم نداشته است، اما نقدینگی به‌جای اینکه در تولید بیاید و استفاده شود، رفته چند نفر آدم بدحساب بانکی این تسهیلات را گرفته‌اند و تسهیلات را نیز به نحو خاصی گرفته‌اند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من به مردم عرض می‌کنم، آیا در طول عمرتان شده است یک وام صفر درصد بگیرید؟ یعنی وام بگیرید و هیچ‌گونه بهره‌ای نداشته باشد؟ اما اینجا مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان وام صفر درصد یعنی یک قرآن بهره وجود ندارد داده‌شده است، خُب این‌ها در تولید استفاده نمی‌شود.

وی در مورد اینکه آیا صنعت اصل است یا کشاورزی، اضافه کرد: این مسائل در دولت هم مطرح‌شده است، به نظر ما هر دو مهم است، کشور ما قطب کشاورزی است، وقتی به یک نفر اجازه داده می‌شود میوه خارج از کشور وارد کند، درحالی‌که در مازندران، گیلان و آذربایجان غربی بهترین میوه تولید می‌شود، واردکردن میوه چه معنایی دارد؟

رئیسی تصریح کرد: یک وضعیت شدید عجیبی وجود دارد، به‌جای اینکه از کف بازار، از کف کار کشاورزی و از کف کار در روستا حرف بزنیم، می‌آییم عدد و رقمی را اعلام می‌کنیم، درصورتی‌که اگر کشاورزی ما و گلخانه‌ها و علم و فناوری در کشاورزی به‌کاربرده شود، این‌ها می‌تواند خیلی از مسائل کشاورزی کشور را حل کند.

رئیسی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها چیست، اظهار داشت: ابتدا قبل از پاسخ به این سؤال با توجه به اینکه امروز روز نیمه شعبان است، در سیره مهدوی داریم که دولت مهدوی دولتی است که دولتمردان آن از دو ویژگی تقوا و خداترسی و دوم، کارآمدی و قدرت اجرایی برای مردم برخوردار هستند، لذا انتظار مردم این است که دولت هم ویژگی خداترسی داشته باشد و هم ویژگی کارآمدی.

* وضعیت فقر در این دولت باسیاست‌هایی که وجود داشته بیشتر شده

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در موردبحث فقرا باید گفت ما قبلاً یارانه داشتیم، اما عده خاصی از آن استفاده می‌کردند و هدفمندی برای این بود که یارانه به‌صورت عادلانه توزیع شود، در ضمن این امر برای توانمندسازی کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی نیز بهره جسته شود، اما این یارانه امروز با فرازوفرودهایی که داشته توزیع می‌شود. ما شاهدیم که وضعیت فقر در این دولت باسیاست‌هایی که وجود داشته بیشتر شده است و این را طبق اعلام رسمی مسئولان عرض می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه این رقم امروز به ۳۳ درصد افزایش‌یافته است، خاطرنشان کرد: با همین ۴۵ هزارتومانی که دهک‌های پایین دریافت می‌کنند و امکان زندگی ندارند، شاید برای برخی این قابل‌تصور نباشد، اما باید زندگی آن‌ها را دید و ما می‌گوییم این باید افزایش پیدا کند، آقایان می‌گویند از کجا؟ این سؤال درستی است و حتماً باید منابع معرفی شود. شما برق، آب، نفت، گاز و بسیاری از حامل‌های انرژی را دیدید که گران شد و ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۷۰ هزار میلیارد تومان تبدیل شد، قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز می‌گوید که یارانه هدفمندی را باید به خود مردم داد.

رئیسی اظهار داشت: منابع دیگری برای تأمین یارانه‌ها وجود دارد، ما به‌عنوان دولت نسبت به خانواده‌های فقیر مسئولیت داریم و باید تکلیف این موضوع روشن شود، اگر نسبت به این قضیه وظیفه‌داریم، باید آن را دنبال کنیم، اما امروز سفره مردم کوچک‌تر شده، باید از مردم پرسید اقلامی همچون برنج و گوشت و روغن بیشتر شده یا ثابت مانده؟ قیمت‌های اقلام سفره افزایش پیداکرده است، لذا ما باید برای این خانواده‌هایی که دچار مشکل هستند فکری کنیم، بنابراین قانون هدفمندی یارانه‌ها یک پکیج و بسته‌ای است که باید به‌صورت کامل اجرا شود، هم در بخش توانمندسازی و هم در بخش توجه به فقرا.

رئیسی افزود: آنچه در برنامه خود گفته‌ایم مکتوب هم شده است و مردم آن را در برنامه ما ملاحظه خواهند کرد و این بر اساس منابعی است که آن را مشخص کرده‌ایم و این درباره شغل و یارانه‌ها صدق می‌کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: آنچه ما می‌گوییم این است که آیا زندگی فقرا برای دولت مسئولیت آور است یا خیر؟ آقای روحانی می‌گویند ما مستمری‌بگیران را سه برابر کردیم، کی کردید این کار را؟

وی اضافه کرد: روزهای آخر تبلیغات انتخابات این کار را کردید؟ چرا از اول این کار را نکردید؟ چرا این‌قدر تبلیغات انتخاباتی می‌کنید، اگر نیاز بود این چهار سال می‌کردید، اگر نیاز نبود چرا کار تبلیغاتی کردید، ما همین را می‌گوییم. آقای روحانی می‌گوید این اواخر هر که نیاز دارد اسمش را بنویسد، ما هم همین را می‌گوییم. ما می‌گوییم چرا به زندگی فقرا بی‌توجهی کردید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان داشت: امروز باید اینجا بنشینید و بگویید در این چهار سال چه کردید؟ این کاری که این روزها انجام می‌شود مثلاً به بهیاران گفته‌اند ما ۱۰ میلیون به شما می‌دهیم، بخشنامه‌اش موجود است، این کارها، کارهای تبلیغات انتخاباتی است، نباید این کارها صورت بگیرد.

*هر دولتی بیاید باید توانمندسازی فقرا را دنبال کند

وی ادامه داد: بعضی از آقایان می‌گویند هر دولتی بیاید توانمندسازی فقرا را دنبال می‌کنیم، ما معتقدیم سازمان‌های حمایتی باید کاری کنند که فقرا از تحت پوششان بیایند بیرون و خودشان توانمند شوند. این کارهایی که در اواخر این دولت دارد انجام می‌شود، طرح سلامت را اجرا کردید و طرح‌هایی بود که با مدیریت خوب آغاز شد، اما الآن آن چیزی که از جیب مردم داده می‌شود، آن چیزی که شما قصد کردید و آن چیزی که دریافت می‌شود و قرار بود به مردم کمک شود یکی است؟

رئیسی بیان داشت: مسئله مبلغ یارانه‌ها آقای نعمت‌زاده اشاره کردند، اگر این نقدینگی که ۷۰۰ هزار میلیارد نقدینگی را افزایش دادند، یعنی سه برابر کردن یعنی دست در جیب کردن مردم، ۱۰۰ هزار میلیاردش را به آقای نعمت‌زاده دادند تا صنایع را راه‌اندازی کنند، چرا ۵۰۰ هزار میلیارد آدم‌های بدحساب توانستند وام بگیرند که این تولید کشور را به این روز انداختند. ما همین را می‌گوییم، ۱۰۰ هزار میلیارد را به آقای نعمت‌زاده دادید، چرا کار تولید انجام ندادید؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما اینجا باید با مردم باصداقت صحبت کنیم. آقای روحانی شما باید نسبت به چهار سال گذشته که چه کردید پاسخ دهید. بنده اعلام می‌کنم الآن صداوسیما مناظره بگذارید، من از دیدگاه خودم نسبت به یک شهروند سخنان و حرف‌های بسیاری دارم، به‌عنوان نماینده قشر کارگر، کشاورز، زنان بی‌سرپرست، بسیاری از خانواده‌هایی که امروز حرف دارند و بلندگو ندارند صحبت می‌کنم، من روزنامه در این کشور ندارم که به‌محض اینکه صحبت می‌کنم پژواک آن در روزنامه‌ها و شبکه‌های زنجیره‌ای منتشر شود. من اعلام می‌کنم به نمایندگی از اقشاری که حرفشان شنیده نمی‌شود، با آقای روحانی حرف می‌زنم.

*چهار سال کشور دستتان بوده و به این روز انداخته‌اید

رئیسی خاطرنشان کرد: چهار سال کشور دستتان بوده و به این روز انداخته‌اید، حتماً باید تولید انجام شود، من عرض می‌کنم، شما یارانه‌ها را گرفتید، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مشخص کرده پول‌ها کجا برود، درست است، شما به‌عنوان دولت پرخرج، روزی که دولت را تحویل گرفتید هزینه دولت ۱۰۰ هزار میلیارد، امروز این رقم ۲۵۰ هزار میلیارد است، آیا حقوق کارکنان را اضافه کردید؟ حرفی نیست، نکرده‌اید، یارانه را افزایش دادید؟ این کار را هم که نکردید، چطور است که دولت باید ۲۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌اش باشد؟

رئیسی بیان داشت: اینکه هزینه دولت دو برابر شده نشان می‌دهد دولت، دولت پرخرجی است، من از شما سؤال می‌کنم، چرا یارانه مردم را شما تصرف کنید به‌عنوان دولت؟ این را به مردم بدهید تا توانمندسازی شود برای مشاغل مختلف. ما الآن نسبت به بخش فقیر مسئولیت داریم یا نداریم؟ فرق حرف من با حرف شما در این است که شما این کار را برای تبلیغات انتخاباتی کردید، ای‌کاش در این چهار سال هم همین کار را انجام می‌دادید. ما می‌گوییم آن بدبختی که نان ندارد، دولت نسبت به آن مسئولیت دارد یا ندارد؟ اگر دارد چرا نکردید؟ اگر کردید چرا این روزهای پایانی کردید؟ ای‌کاش این چهار سال همین سه چهار ماه بود. چه‌کارها که نشد در این دو سه ماه برای کشور؟ چه لیست بلندی که نشد از کارها؟ ای‌کاش این چهار سال هم مثل این سه ماه آقای روحانی به استان‌ها می‌رفت و مصوبه می‌کرد و به استان‌ها می‌داد، متأسفانه همه این کارها در راستای تبلیغات انتخاباتی بود.

وی ادامه داد: آقای روحانی شما مردم را عاقل و اهل فکر بدانید. از من پرسیدند مردم به تبلیغات رأی می‌دهند؟ گفتم مردم تعقل دارند و نگاه می‌کنند کی چه حرفی می‌زند. حرف ما این است که باید به فقرا توجه شود، ای‌کاش از روز اول این کار را انجام می‌دادید.

در ادامه این مناظره، رئیسی در پاسخ به قالیباف بابیان اینکه رشد اقتصادی ۷ درصد اعلام‌شده اما ۶ درصد آن مربوط به نفت است، اظهار داشت: ۱۲۹ شرکت آماده کار اصل ۴۴ بود که این‌ها تبدیل به ۲۵ شرکت شد که ما نمی‌دانیم چرا این‌طور شده است.

رئیسی افزود: اگر خصولتی هم شده شما دولت هستید، چرا چطوری حرف می‌زنید که انگار فرد دیگری اختیار دارد؟ چه کسی باید این را انجام دهد؟ شما باید انجام دهید، شما دیگر نباید «باید» بگویید، این چه ادبیاتی است؟

*حتماً باید دیپلماسی عزتمند را دنبال کنیم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به ادعای عبور از رکود تصریح کرد: رکود در کشور ما رکورد زده است و چه کسی است که این موضوع را نداند؟ آقای روحانی شما چند بار در اظهارات خود گفتید که ما از رکود عبور کردیم، اما مردم این وضعیت کارخانه‌ها و بیکاری را می‌بینند.

وی تأکید کرد: ما حتماً باید دیپلماسی عزتمند را دنبال کنیم و زمینه صادرات را فراهم کنیم و این قابل‌حل است.

رئیسی بابیان اینکه اگر ضرورت کمک به فقرا در دولت شما بود این کار را باید انجام می‌دادید، تصریح کرد: پیشران‌های اقتصادی مثل تولید را باید فعال و مبارزه‌ بی‌امان با فساد کالا و کنترل واردات را انجام دهیم.

رئیسی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه برنامه و راهکار مؤثر شما برای مبارزه با فساد اقتصادی و رانت‌خواری چیست، گفت: امنیت سازمان اداری کشور در گرو مبارزه با فساد است، باید ساختارهای فسادها اصلاح شود تا ما هر روز شاهد یک طیف فساد نباشیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: فساد در کشور فراجناحی شد، چرا هر دولت، دولت قبل را مقصر می‌داند؟ این فساد زیبنده نظام ما نیست و راهکار آن یک اصلاح ساختاری است.

وی با بیان اینکه افراد سالم را باید برای امور انتخاب کنیم، افزود: اگر یک دستگاه نظارتی گزارش داد که فلان فرد فاسد است، باید در قبال این موضوع با حساسیت برخورد کرد؛ یعنی این فساد زیر عمامه من باشد یا زیر عمامه آقای روحانی یا زیر کت آقای جهانگیری و کت آقای قالیباف، تفاوتی ندارد و ما باید با حساسیت با این موضوع برخورد کنیم.

رئیسی تأکید کرد: اولین کسی که باید در قبال مسئله فساد حساسیت داشته باشد رئیس دولت است. آقای روحانی به‌عنوان رئیس دولت اعلام کند که نزدیک‌ترین فرد به ایشان فساد می‌کند، میلیونی فساد می‌کند، نه‌تنها حساسیت نیست بلکه مقاومت می‌شود و باید این امر با برخورد با فساد در نظام اداری سازگاری ندارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما معتقدیم از گر نظام اداری ما بخواهد اصلاح شود که می‌توانیم این کار را بکنیم، در دولت خود یعنی دولت کار و کرامت مصمم هستیم تا اجازه ندهیم در هیچ کجای نظام فساد رخنه کند، زمانی که ما در سازمان بازرسی حضور داشتیم، آسیب‌شناسی فراوانی انجام دادیم، اما غصه‌داریم که چرا آسیب زدایی نشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر کسی فاسد است باید گوش او را گرفت و بیرون انداخت، افزود: مشکلی که امروز داریم این است که مردم نسبت به فساد اداری دغدغه دارند و این مسئله قابل‌حل است و نیاز به عزم و اراده راسخ دارد تا فساد کاملاً حل شود.

رئیسی بیان داشت: در مورد منابع وعده‌هایی که بیان کردیم، مردم عزیز می‌دانید که همه منابع بررسی شده و دقیق عرمی‌کنیم، منتهی حتماً فرار مالیاتی باید جلویش گرفته شود که ما قاطع هستیم با این قضیه برخورد کنیم، نه اینکه فقط مالیات از کاسب‌هایی که دارند مالیات می‌دهند و خوش‌حساب هستند گرفته شود.

وی در مورد قاچاق کالا گفت: رفیق و دوست و آشنای بعضی از دولتمردان اینها جلویش گرفته شود، دست‌درازی افراد خاص به منابع بانکی جلویش گرفته شود. یقین داشته باشید اگر هزینه‌های اضافی و روحیه اشرافی‌گری جلویش گرفته شود، حتماً می‌توان برای دهک‌های پایین وضعیت‌های متفاوتی ایجاد کرد و همانطوری که آقای روحانی گفتند در همین چند وقت اخیر نسبت به افراد تحت‌الحمایه سه برابر کردیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: این وعده‌ها دور از انتظار نیست و کاملاً قابل انجام است و دولت هم الان دارد انجام می‌دهد البته بخشی از آن را انجام می‌دهد. ما معتقدیم همانطور که تا حالا قابل انجام بوده، انجام می‌دهیم. آقای روحانی مرا می‌شناسید، سخن همینطوری بر زبانم جاری نمی‌شود، روحیه قضایی و حقوقی دارم.

رئیسی تصریح کرد: آقای معاون اول قوه قضائیه و آقای دادستان آمدند دفتر شما صحبت کردند، اگر شما مساعدت می‌کردید، اسناد و مدارک کامل هم به شما دادند که نزدیکترین افراد شما دچار مشکلات میلیونی هستند. من جای شما بودم مساعدت می‌کردم؟ قانون برخورد کند. یا اینکه نباید انجام بشود بعداً انجام شود یا تشکیک کردن در این مسائل این با روحیه کسی که ئریس دولت است، سازگار نیست.

وی ادامه داد: من این صحبت‌ها را به استناد اینکه آقایان آمدند در دفتر شما صحبت کردند، می‌گویم، آقایان خوب روحیه ضدفسادی من را می‌دانند، آقای جهانگیری وقتی وزیر صنایع بودند ده‌ها جلسه داشتیم. می‌گوید در سیاست خارجی آشنا هستید یا نه.

رئیسی گفت: آمبودزمان آسیایی در زمان دولت اصلاحات برای اولین بار در قوه قضائیه با حضور ۴۰ کشور ایجاد شد که مؤسس آن بنده و پاکستانی‌ها باهم بودیم، من کمتر از شما آقایان البته به‌جز برجام که آن جلسات را داشته‌اید، از ارتباطات خارجی به اعتبار جایگاه حقوقی که داشته‌ام خبر ندارم، چرا می‌خواهید تحقیر کنید، این روحیه اخلاقی نیست، ورود من به مسئله سیاست‌های خارجی حتماً اطلاعاتم کمتر از شما و آقای جهانگیری نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بابیان اینکه نسبت به آزادی‌های سیاسی و مدنی که مردم را می‌ترسانید باید بگویم که این مسئله وظیفه هر دولت است، اظهار داشت: دولت باید این آزادی را برای مردم تضمین کند، جناب آقای روحانی! مگر شما زبان را برای کردها آزاد کردید؟ خدا آزاد کرد. قانون اساسی اجازه داده که از زبان و رسم‌الخط و لباسشان استفاده کنند. کرد، بلوچ و سایر اقوام می‌توانند از این آزادی استفاده کنند و فقط دولت باید این آزادی‌ها را تضمین کند.

وی در پایان تأکید کرد: ما شهروند درجه دو و درجه سه نداریم، دولت موظف است که به ۸۰ میلیون نفر خدمت کند، اما ما را در روزنامه‌ها و رسانه‌هایتان آماج تهمت‌هایتان و افتراهایتان قراردادید.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220091

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر