2

برخی نامزدهای اصلاح‌طلب شورای شهر دلال و بی‌صلاحیت هستند

  • کد خبر : 220321
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲:۵۷

جدال طرفین حاضر در جبهه ائتلافی اصلاح‌طلبان بر سر سهم خود از فهرست انتخاباتی شورای شهر تهران شدت گرفته است.

انتخابات شورای شهر

افق نیوز، مهدی آیتی (عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم و رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در خراسان‌جنوبی) ضمن مصاحبه با روزنامه ستاره صبح، برخی نامزدهای اصلاح‌طلب را دلال و واسطه‌گر خواند و گفت: مردم به کسانی که سابقه دلالی و واسطه‌گری دارند رأی ندهند.

او خطاب به تهیه‌کنندگان فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: شما قیم مردم نیستید که بگویید چشم بسته به یک لیست رأی دهید.
آیتی تصریح کرد: شوراها باید آب و رنگ سیاسی کمتر و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی پررنگ‌تری داشته باشند، اما دیده می‌شود که این طور نیست و لابی‌گری و بازی‌های حزبی در جریان است و در لیست‌های تهیه شده زد و بندهای سیاسی و رانت‌خواری ورود می‌کند و این حرکات در خروجی باعث ورود افرادی به شورای شهرها می‌شود که تخصص و اشرافی به مسائل مدیریت شهری ندارند.
شرط اصلی در ورود به شورای شهر این است که شخص یکی از شروط لازم برای فعالیت در شورای شهر و شهرداری را داشته باشد و بدون این شروط قطعا این انتخاب مردود است.
وی افزود: نباید اجازه داد کسانی با سابقه مشاغلی چون واسطه‌گری و دلالی وارد شوراها شوند. این وظیفه بر دوش رسانه‌ها قرار دارد. مردم باید آگاه باشند که به لیست رای ندهند، بلکه باید به تک تک افراد صاحب صلاحیت رای داد. من این را قبول ندارم که باید به لیستی کامل رای داد. حتی اگر این حرف را رئیس دولت اصلاحات ‌زده باشد.
یکی از ایراداتی که به صورت کلیدی و اساسی به رئیس دولت اصلاحات دارم این است که ایشان در جمله تاریخی و حساسی که ایجاد کرد و گفت: «تکرار می‌کنم که به هر ۴۶ نفر لیست رای دهید». من در جواب ایشان گفتم شما قیم مردم نیستید و نمی‌توانید این را به مردم بگویید که چشم بسته به هر ۴۶ نفر یک لیست رای دهند مردم باید خود تحقیق کنند و انتخاب اصلح داشته باشند.
در همین حال  یک سایت اصلاح‌طلب دیگر با حمله به محمدرضا عارف نوشت: آقای خاتمی! جلوی یکه‌تازی‌های عارف را بگیرید! عارف نه در حد و اندازه‌های یک لیدر است و نه حتی در حد و اندازه سرشاخه است! او اشتباها بزرگ شد.
آقای خاتمی یادمان نرفته که در دور قبل انتخابات در حالی که گلوی همگان از بس فریاد ائتلاف سر می‌دادند پاره شده بود، عارف همچنان از این استان به آن استان در حال تبلیغ بود! تا اینکه جنابعالی از او خواستید کنار بکشد و ایشان برخلاف میلش کنار کشید! این چنین کنار رفتنی مستحق آن همه بزرگداشت و نکوداشت نبود! آنقدر در اقصی نقاط کشور مرد اخلاق مرد اخلاق کردند که بزرگ و بزرگتر شد!
عارف نه در حد معاون اول بود نه سرلیست امید، نه ریاست مجلس و نه اکنون رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان! اینها همه بر تن عارف بزرگ بود، خیلی بزرگ!!
عجیب است که چنین فرد خودمحور اقتدارگرای انحصارطلبی تا بدین حد در جبهه اصلاح‌طلبان برکشیده می‌شود! کسی که سخنانش یادآور تفکر استالین است: «همه حامیان مردمی ما باید به نظر این شورا تمکین کنند و اگر هم نکنند مشکل خودشان است چون قرار نیست چیزی عوض شود.»
این سایت می‌افزاید: این سخنان بوی عقده می‌دهند؛ عقده‌های فروخورده کنار گذاشته شدنش به نفع روحانی. او را از این اوجی که به ناحق نصیبش شده پایین بکشید!

منبع: کیهان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220321

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر