1

دو مربی که سایه هم را با تیر می‌زنند

  • کد خبر : 220333
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۹:۴۸

اختلافی که بین دو مربی قایقرانی برای حضور در تیم بانوان بوجود آمده است حتی با پادرمیانی رئیس فدراسیون هم حل نشده و کار را به مراجع بالاتر هم کشانده است!

قایقرانی

افق نیوز، در بین رشته های قایقرانی روئینگ رشته جدید و پرمدالی است و قدمت آن در ایران به ۱۰ سال می رسد. مطمئنا در بین اسامی بهترین های این رشته نام محسن شادی که سهمیه المپیک و چندین مدال طلای با ارزش بازیهای آسیایی و قهرمانی آسیا را برای ایران به ارمغان آورد از ذهن ها خارج نمی شود. موفقیت این رشته پس از یک برهه درخشش رو به افول رفت و دوباره در یکی دوسال گذشته موفقیت تیم روئینگ دختران نظرها را به این رشته جلب کرد.

کسب مدال طلای آسیا و سهمیه المپیک ریو توسط دختران روئینگ ایران باعث شد تا فدراسیون به این فکر کند که برای جبران ناکامی تیم پسران یک مربی خارجی بیاورد و استخدام یک مربی در دستور کار فدراسیون قرار گرفت. اما با ورود مربی خارجی که قبلا نیز سابقه درخشانی در ایران داشته اول دردسرهای فدراسیون قایقرانی شروع شد.

با ورود جیوگانیک مربی رومانیایی قایقرانی نظر فدراسیون برای هدایت تیم پسران تغییر کرد. غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی با تائید اینکه نظر فدراسیون در این خصوص تغییر کرد به مهر گفت: «ما کار کارشناسی کردیم و قرار شد جیوگا مربی تمام تیم های قایقرانی روئینگ ایران باشد چون معتقدیم او مربی خوبی است و می تواند در آینده برای ما مثمر ثمر باشد.»

اما این تغییر نگرش نقطه شروع اختلافات بود. جیوگانیک که یکی از برنامه هایش استعدادیابی است در همان روزهای اول نسبت به حضور یک مربی ایرانی نظر مخالف داشته است. وی مخالف حضور افشین فرزام سرمربی تیم روئینگ دختران بود. فرزام در این رابطه به مهر گفت: «قبل از اینکه وی به ایران بیاید در ایمیل هایی که می زد ابراز علاقه برای همکاری با من نداشت.»

گفته می شود که در آخرین جلسات جیوگانیک گفته که فرزام حذف شود . فرزام در گفتگو با مهر ضمن تائید این مطلب گفت: «وقتی وی آمد جلسه ای داشتیم. ایشان در آن جلسه به صورت واضح گفت که فرزام حذف شود اما فدراسیون تا به این زمان با این نظر مخالفت کرده و نسبت به آن مقاومت کرده است. وی معتقد است که من بالای سر این تیم نباشم من هم گفتم که من طبق قرارداد بالای سر این چهار نفر هستم و وی از من خواست که قراردادم را با فدراسیون تغییر دهم!»

اما غلامرضا امینی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که آیا واقعا جیوگانیک از فدراسیون خواسته که افشین فرزام در کادر فنی تیم دختران نباشد این طور پاسخ داد: « من نمی توانم بگویم این مربی چه گفته و آن مربی چه گفته؟. هدف من این است که بهترین تصمیم را برای این مسئله بگیرم. به حرف هیچ کس هم کار ندارم و باید شما و بقیه نیز این فرصت را به فدراسیون قایقرانی بدهید تا تصمیم بگیرد.»

درست در همین شرایط موضوع به جاهای باریک تر کشیده شد. فرزام اردو را به خاطر صحبت های جیوگانیک و به منظور تصمیم گیری در این خصوص ترک کرد. با ترک اردو توسط وی چهار قایقران تحت نظرش نیز اردو را ترک کردند. فرزام دوباره به اردو بازگشت اما به نظر می آید این مسئله باز هم سر دراز دارد.

شنیده شده که برخی عوامل هستند تا یا فرزام را از دور خارج کنند یا جیوگانیک را. برخی داخلی ها می خواهند دست این مربی به خاطر موفقیت های چند ساله اخیرش از تیم بانوان کوتاه شود و به واسطه این مسئله مشاوره درستی به جیوگانیک نمی دهند. جیوگا به واسطه اطلاعاتی که دریافت کرده با این دید که دختران موفق تر از پسران هستند بیشتر از اینکه برای تیم پسران برنامه ریزی کند دنبال در اختیار گرفتن اختیارات تیم دختران روئینگ ایران است. این دست ها به حدی وارد عمل شده اند که گزارش غلط به حراست وزارت ورزش می دهند تا فرزام را خراب کنند یا اینکه گزارش نادرست به جیوگا می دهند تا وی را از حضور در راس تیم ملی دلسرد کنند!

جیوگا تا به امروز تنها به اردوی ملی پوشان در تهران سر زده و تاکنون به اردوی پسران در مریوان سر نزده است. جیوگا در این مدت به نقده سفر کرده و در نظر دارد تا اردوی همه ملی پوشان به این شهر منتقل شود. امینی رئیس فدراسیون قایقرانی اما در حاشیه گفتگویش نکته جالبی را اظهار داشت: « اگر این مربی در ایران بماند در اردوی نقده حاضر می شود. یک سری مشکلات سلیقه ای بین دو مربی ارزشی ما بوجود آمده و به نظر من طبیعی است. جیوگانیک از نظر ما مربی خوب و ارزشی است و خودمان خواسته ایم که با کادر ما تمرین کند.»

بسیاری از اطرافیان فدراسیون معتقدند اینجا ضعف مدیریتی فدراسیون باعث حل نشدن این اختلاف سلیقه شده است. رئیس فدراسیون در خصوص اینکه در صورت حل نشدن این مشکل آیا جیوگا ایران را ترک خواهد کرد تاکید دارد: «ما باید تصمیم بگیریم. اگر من از عهده تعامل این دو بزرگوار بر نیامدم بعد باید تصمیم بگیرم. دارم تلاش می کنم که این تعامل بین جیوگا و فرزام بوجود بیاید. من معتقدم این دو می توانند هم دیگر را تکمیل کنند.»

شنیده می شود که دبیر فدراسیون قایقرانی به جیوگا از داشتن یک پرونده خبر داده که این مسئله می تواند حضور وی در ایران را منتفی کند. رئیس فدراسیون قایقرانی در این خصوص هم اظهار داشت: « آقای جیوگا مورد تائید ما بوده که به ایران آمده است. در شورای برون مرزی و کمیسیون مربیان هم مورد تائید قرار گرفتند. اگر هم مشکلی داشته باشند که من فکر نمی کنم هر انسانی بدون مشکل باشد، من از این مشکل اطلاع ندارم. »

اما در پایان این ماجرا چه خواهد شد. امینی در خصوص اینکه آیا واقعا به جیوگا مشاوره غلط داده اند و بالاخره پایان این ماجرا چه می شود هم گفت: « من خدا را شاکرم که همه وزارت ورزش و کمیته به ما برای این رشته کمک می کنند. آن قدر این رشته مورد توجه همه قرار گرفته که بخواهند به آن نظر بدهند. من کاری به این ندارم که چه کسی چه مشاوره ای می دهد ما از نظر فنی قبول کرده ایم که جیوگانیک می تواند به ما کمک کند. از آن سو فرزام مربی خوبی است . ما تلاش می کنیم تا تعامل را بین این دو مربی برقرار کنیم. »

اما آنچه از رنگ و بوی کلام امینی برمی آید تنها راه چاره حل مشکل اختلاف سلیقه بین این دو مربی و از آن سو حذف دست های پشت پرده ای است که در حال سوق دادن ماجرای اختلاف این دو مربی به جاهای باریک تر شده اند. به نظر می آید فدراسیون اگر نتواند این مشکل را حل کند باید دور مربی خارجی را خط بکشد و عذر جیوگانیک را بخواهد تا آرامش به اردوی قایقرانان بازگردد. به طور قطع دود عدم مدیریت این مسئله تنهای تنها به چشم قایقرانان خواهد رفت و بس!

منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220333

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر