1

زمان اخذ رای تمام شد مردم پشت درهای بسته

  • کد خبر : 220375
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰:۴۶

زمان اخذرای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهرو روستا ساعت ۲۴ روز جمعه به پایان رسید اما شمار زیادی ازمردم پشت دربهای بسته برخی از شعب ماندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دروه انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر روستا از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ در سراسر کشور آغاز و با سه بار تمدید و تا ساعت ۲۴ ادامه یافت.
براین اساس برخی شعبه ها در تهران مانند حسینیه ارشاد، حسینیه جماران، مسجد النبی نارمک، مسجد دارلسلام تا آخرین ساعت برغم سه بارتمدید همچنان با انبوه جمعیت مراجعه کننده برای ارائه رای مواجه هستند.
بنا براعلام خبرنگاران ایرنا مستقر درشعب اخذ رای تهران دربرخی مساجد مانند دارلسلام جوانان و افراد برای ارائه رای خود به ماموران مستقر درشعبه التماس می کردند ولی آنها فقط زمان اتمام رای گیری را به آنها اعلام می کردند.
این درحالی است که مشابه چنین موردی در استانهای گلستان، ایلام، یزد، کردستان، چهارمحال و بختیاری و استان مرکزی نیز گزارش شده است که مردم با توجه به بسته شدن درهای شعب رای گیری مردم خواستار ارائه رای خود هستند.

**شعب رای‌گیری مردم را از حق رای‌دادن محروم نکنند/ با توهم نتیجه انتخابات را گمانه‌زنی نکنید
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران:درحال حاضر سرعت رای گیری در تهران کند گزارش شده است، لازم است مدیران شعب سرعت رای گیری را افزایش دهند تا حقوق مردم حفاظت شود.
نباید به بهانه رعایت قانون حقوق مردم زیرپا گذاشته شود باید با مردمی که در صف رای هستند با حرمت برخورد شده و آرای آن‌ها در شعب پذیرش شود. پذیرفته نیست به صرف آنکه ساعت ۲۴ بامداد انتخابات تمام می‌شود از پذیرش مردم امتناع شود نباید نسبت به حق مردم بی‌اعتنایی کرد.
تمدی انتخابات تا ساعت ۱۲ شب به معنای محروم کردن مردمی که در صف رای هستند،‌ نیست. شعب رای گیری وظیفه دارند از همه آنهایی که در صف هستند رای‌گیری کرده و آن‌ها را پذیرش کنند.
تاساعت ۲۳ امشب ۵ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۰ تعرفه رای مصرف شده که از این میزان در شهر تهران سه میلیون و ۱۶۸ هزار و ۱۵۳ تعرفه مصرف شده است.

** رئیس سازمان بازرسی کل کشور: اخذ رای بعد از ساعت ۲۴ غیرقانونی است
گزارشاتی درمورد تخلفات به بازرسی کل کشور فرستاده شده و در اسرع وقت به آنها رسیدگی خواهد شد.
همچنین ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه شماره ۳۵ خود اعلام کرد:‌ عوامل تمامی شعب اخذ رای را موظف کردند رای مراجعه کنندگان را تا ساعت ۲۴ اخذ کنند.
این درحالی است که ملت فهیم، بابصیرت، انقلابی و همیشه در صحنه با حضور میلیونی خود از ابتدای ساعات اولیه این دوره از انتخابات حماسه ای دیگر آفریده و برگ زرین دیگری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط کردند.
ملت بزرگ ایران اسلامی به درستی و با تدبیر و امید به آینده به صحنه آمده به ادامه امید رای مثبت و اعتماد دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220375

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر