1

امیر اسماعیلی: با تهدیدکنندگان ایران مماشات نداریم

  • کد خبر : 220698
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح با هیچ کسی که ایران را تهدید کند، مماشات ندارد.

به گزارش افق نیوز، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی شامگاه گذشته در کنگره شهدای دانشجوی استان همدان در مسجد دانشگاه بوعلی‌سینا، با بیان اینکه شهدا اسطوره و قهرمانان واقعی ما هستند، اظهار کرد: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در ذهن همه مردم ایران باقیمانده است.

وی با بیان اینکه جنگ یکی از مصادیق زشتی است که در آن خونریزی و جنایت رخ می‌دهد و برای هر دو طرف جنگ حتی برای آغازکننده آن چیزی جز پشیمانی ندارد، افزود: البته دفاع یک خواست مردمی است، دفاع شرافتمندانه یک مطالبه مردمی است که نتیجه آن استحکام باور ملی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دفاع ما، عنوان مقدس به خود گرفت چرا که هیچ یک از شهدا سهم‌خواهی نکردند، تصریح کرد: هیچ‌یک از شهدا در وصیت‌نامه خود به دنبال مال دنیوی نبودند و تنها نقش خود را در جامعه ایفا کردند.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس نیروی هوایی عراق چهار مرحله تجدید شد، ادامه داد: عراق تا آخر جنگ یک‌هزار و ۲۰۰ فروند هواگرد به میدان آورد اما با ایثار رزمندگان در زمان دفاع مقدس ۶۰ درصد توان آن از بین رفت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در پدافند هوایی تنها ۱۰ درصد توان دفاعی منهدم ‌شود، خاطرنشان کرد: در دهه ۸۰ میلادی صدام یزید با آمریکا روی زمین دست می‌دهد و ۲۴ سال بعد همان صدام یزید را همان استکبار در زیر زمین دستگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه دو سال پس از پیروزی انقلاب ائتلاف علیه ایران اسلامی را برای تضعیف کشور رسانه‌ای کردند، گفت: ۲۴ سال بعد هیچ امنیتی در عراق وجود نداشت و سرباز منحوس آمریکایی وارد منازل عراقی‌ها می‌شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه مردم ایران با ولایت دست دادند، اظهار کرد: امروز تاسوعا و عاشورا و دفاع مقدس در قلب ما است به طوریکه جوان امروز که امام(ره) را ندیده و در زمان جنگ نبوده اما در کنگره شهدا حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه سخن گفتن از دفاع مقدس به علت اینکه ما می‌خواهیم جنگ کنیم، نیست، بلکه باید آماده باشیم، تصریح کرد: امروز دشمن اگر بخواهد به مرزهای ما چپ نگاه کند و یا یاوه بگوید، پاسخ خود را خواهد گرفت چرا که مردم این مهم را از ما می‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس ۴۰۰ نقطه حضور پدافندها را داشتیم اما امروز به ۳ هزار و۷۰۰ نقطه رسیدیم، خاطرنشان کرد: وقتی در ۲۲ بهمن راهپیمایی می‌کنیم دشمن ۱۵۰ کیلومتر از مرزهای ایران دورتر می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در ادامه با اشاره به اینکه در دفاع مقدس ۲۱۰ هزار شهید تقدیم کردیم، ادامه داد: حدود ۳ هزار کرسی مدیریتی در کشور داریم که برای هر کرسی مدیریتی ۷۰ شهید خون داده است؛ وای به حال مسئولی که خلاف قرآن و رهبری عمل کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره ابتدا از ملت سخن گفته سپس مسئولیت را گفتند، خاطرنشان کرد: باید تابع ولایت باشیم تا عزتمند شویم چرا که دشمن دولت‌های زبون را تحقیر می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه در برخی از کشورها کاپیتولاسیون به صورت مخفی اجرا می‌شود، گفت: در جمهوری اسلامی هیچ مسئولی نباید منیت داشته باشد بلکه باید تذکرات را قبول کند و ناراحت نشود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مردم پیروز شدند، درباره مناظرات انتخاباتی نیز اظهار کرد: رسانه ملی بداند که مناظره تعریف دارد و افراد باید بیایند از خودشان بگویند و در نهایت مردم در صحنه انتخابات حاضر شوند و رأی دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهایی که آمریکا در دهه ۶۰ ورود کرد، امروز با چالش مواجه شده‌اند و شرایط اصلاح‌پذیر نخواهد شد، افزود: دشمنان به دنبال تحریم مردم بودند که در انتخابات شرکت نکنند.

وی با بیان اینکه امروز اقتصاد مقاومتی از ذهن آغاز می‌شود بنابراین باید مسئولان ذهنشان را پاک کرده و با ذهن حضرت آقا یکی کنند، عنوان کرد: درست است امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم اما همه دنیا هم این مشکلات را دارند.

وی با اشاره به اینکه در تهاجم فرهنگی تحریم نمی‌کنند بلکه مستقیم حمله می‌کنند، تصریح کرد: در سایت‌های اجتماعی منفعل شده‌ایم و هرچه دشمن ارسال می‌کند را می‌بینیم در حالیکه امروز خاکریزها شبکه‌های اجتماعی هستند و باید در آن فعال بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: برخی مدعی هستند اسلام برای دیگران جذابیتی ندارد در حالیکه این حرف اصلا صحیح نیست و هر روز شاهد افزایش گرایش به دین اسلام هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه اسرائیل همواره برای ما تهدید بوده و هست، هرچند عددی نیست اما باید بدانیم که چه اقداماتی در حال انجام است، ادامه داد: نیروهای مسلح با هیچ کسی که ایران را تهدید کند مماشات ندارد، این مجموعه تنها یک فصل‌الخطاب دارند و آن رهبری است که هر سخنی بگویند همان خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مبارز اصلی با جریان تروریست است، در ادامه از نیروهای جوان و جان بر کف قرارگاه پدافند هوایی سخن راند و با اشاره به اینکه آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان منطقه است، خواستار توجه به این مهم شد.

ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220698

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر