3

توافق ایران و مجارستان برای افزایش همکاری دربخش تولید محصولات زراعی

  • کد خبر : 220702
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی که برای شرکت در اجلاس بین المللی بذر وارد بوداپست شده بود، با وزیر کشاورزی مجارستان دیدار و پیرامون افزایش همکاری های دو کشور در بخش تولید محصولات زراعی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایرنا، «عباس کشاورز» چهارشنبه شب در دیدار با «شاندور فازکاش» با اشاره به برنامه ۱۰ ساله ایران در حوزه تولیدات کشاورزی افزود : در سه سال اول اجرای طرح مذکور، ظرفیت های بسیار خوبی در بخش تولید محصولات زراعی در داخل کشور ایجاد شد به گونه ای که در سال گذشته، تولید گندم در ایران از مرز خودکفایی عبور کرد و قریب به ۳ میلیون تن نیز مازاد بر نیاز تولید گردید.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان ظرفیت های خوب مجارستان در حوزه تولید بذر و امکان همکاری در این حوزه گفت می توان با تشکیل کارگروه های مشترک که مسئولیت برگزاری نمایشگاه های تخصصی کشاورزی در دو کشور را دارند، نسبت به معرفی امکانات و توانمندی های موجود دو طرف درحوزه های مختلف اقدام کرد تا از این طریق، زمینه آشنایی و برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی بین بخشهای خصوصی دو کشور فراهم آید.
وی افزود می توان در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، نسبت به انتقال تجربیات و دانش فنی به کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در دو کشور اقدامات لازم را انجام داد.
وزیر کشاورزی مجارستان با ابراز خرسندی از حضور هیات های کشاورزی ایرانی در کشورش، آمادگی وزارتخانه متبوعش را برای همکاری با ایران در چارچوب اجلاس های کمیسیون مشترک اقتصادی و یا دو جانبه بین دو وزارتخانه اعلام و اظهارکرد امکان امضای سند جداگانه ای نیز در حوزه های مورد نظر وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بذر تولیدی مجارستان در زمره ۱۰ تولید برتر جهان است، گفت این محصولات عاری از هرگونه اصلاح نژادی (GMO) هستند. علاوه براین، گونه های اصلاح شده بذر در مجارستان به گونه ای هستند که با اقلیم های مختلف سازگار است.
«غلامعلی رجبی یزدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان نیز با اشاره به ظرفیت های موجود برای همکاری بین دو کشور در زمینه کشاورزی و سفر دو هیات عالی رتبه از وزارت جهاد کشاورزی به بوداپست در سالجاری را حاکی از عزم و آمادگی ایران برای شکل گیری همکاری های بلند مدت در این بخش دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر