1

شورای نگهبان خار چشم دشمنان است

  • کد خبر : 220893
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: در کشور ما مکانیزم احراز صلاحیت پیش‌بینی شده است و شورای نگهبان همیشه خار چشم دشمنان است.

به گزارش ایسنا، صادق پورهاشمی  در سخنرانی پیش‌خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با قرائت  فرازی از سخنان امام خمینی (ره)، گفت: ایشان فرمودند «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسؤولان کشور ما پشت کردن به محرومان و روی آوردن به اغنیاء باشد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار بیشتری برخوردار باشند که این مسأله با سیرت انبیاء سازگار نیست. »

وی  ادامه داد: هر پیامبری که ظهور کرده، مردمی  که مورد ظلم واقع شده بودند دور او جمع شده و اشراف و قدرتمندان شهر که مخالف تغییر وضع موجود بودند به مقابله با او پرداختند. انقلاب ما نیز به دست مستضعفان و برای آن‌ها بود. اگر تغییر جدی در حاکمیت ایجاد نشود دیگر آنها که طعم فقر را چشیده‌اند تا آخر خط با ما نخواهند بود، باید روح اسلام‌گرایی در تک تک نهادها وجود داشته باشد حتی نماز  جمعه نیز نباید به ظواهر اسلامی، محدود شود بلکه شأن نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان  و اصحاب ثروت و کسانی است که با نام دین با مردم سخن می‌گویند. اینجا باید نقطه تماس مردم با روحانیت باشد تا روحانیت به عنوان پدر معنوی جامعه مردم را راهنمایی کنند نه اینکه تبدیل به جایگاهی برای حرف‌های تکراری و کارهای جناحی شود.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی ادامه داد: به تبع نمازجمعه‌ها حوزه‌های علمیه نیز باید برنامه‌هایی برای دنیا و آخرت مردم ارائه کنند و به مسائل کف جامعه نظارت کند ولی در حوزه‌ها هم با اشرافیت حوزوی روبه‌رو هستیم که گویی مسیرشان از مردم جدا است و برنامه‌ای برای حل مسائل جدی روزمره مردم ندارند، با دور شدن نهادهای دینی از زندگی مردم، مردم نیز روز به روز از دین دورتر می‌شوند.

پورهاشمی با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، گفت: وقتی می‌گوییم نظام ما اسلامی است یعنی انتخابات ما نیز با دیگر نقاط جهان تفاوت جدی و اساسی دارد، در جهان سلطه انتخابات نمایش مردم‌سالاری و بازی قدرت و ثروت بین چپ و راست یا دموکرات و جمهوری‌خواه است اما در کشور ما مکانیزم احراز صلاحیت پیش‌بینی شده است و  شورای نگهبان همیشه خار چشم دشمنان است.

وی با انتقاد به مسائل مطرح شده در مناظره‌های تلویزیونی، گفت: آیا این اظهارات جمهوری اسلامی را در مظان اتهام قرار نداد؟ سلامت ذهنی مردم را خراب نکرد؟ در حال حاضر بین مردم جای شک و شبهه است که چرا از بین آن همه کاندیدا این افراد مشخص شدند؟ آیا شورای نگهبان نمی‌خواهد یک بار برای همیشه تکلیف احراز صلاحیت‌ها را مشخص کند؟ ایستادن جلوی حق بدون پاسخ قانع‌کننده زمینه‌سازی برای شورش اشرافیت بر جمهوریت است.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی ادامه داد: تکلیف مفاسد باید مشخص شود، اگر حرف‌ها دروغ بوده است باید اعلام برائت شده و مشخص شود که چرا افراد دروغگو باید بر ما حاکم باشند و چگونه تاکنون بر مسند حکومتی این ملت انقلابی تکیه زدند؟ و اگر این حرف‌ها راست بود چرا این افراد تأیید صلاحیت شدند؟ باید با مفاسد برخورد شود، حالا که همه نامزدها بر مقابله با مفاسد تأکید کردند ما منتظر برخورد جدی از طرف دستگاه‌های نظارتی هستیم

وی اضافه کرد: اگر برخوردی با مفاسد نبینیم یعنی بزرگان نظام با یکدیگر رودربایستی دارند و برخورد با فساد برای‌شان جدی نیست، مگر می‌شود برای برخورد با یک فرد مفسد به حزب و گرایش سیاسی‌اش توجه کرد؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220893

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر