2

برگزاری کنسرت هنجارشکن در هر نقطه کشور منکر و حرام است/ حرمت‌شکنان با امام رضا آشتی کنند

  • کد خبر : 220905
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸

من اصول دین نیستم که مرا قبول کنید، از مراجع تقلید استفتاء کنید که کنسرت در مشهد حرمت‌شکنی امام رضا هست یا نیست، شما مسلمانید، اگر حرف مرا قبول ندارید از مراجعتان بپرسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: انسان‌ها از ماه رجب به‌طرف خدا راه می‌افتند به همین دلیل می‌گویند ماه رجب، شهر الله است.

وی ادامه داد: شعبان، ماه پیغمبر است، یعنی ماه «لقاءالخاصه» است، ملاقات شخصی است، این ملاقات شخصی مال پیغمبر است، در این ماه پیغمبر دلدادگی‌های خاصی دارد که می‌گوید «من با خدا حالت‌هایی دارم که هیچ پیغمبر مرسل و هیچ فرشته مقرب به آن حالت‌هایی که من با خدا دارم نمی‌رسد»، ماه شعبان ماه دلدادگی خاص و ملاقات ویژه خود پیغمبر با خداست.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه ملاقات عمومی با خداست، عنوان کرد: این ماه، ماه «لقاء العامه» است لذا ماه رمضان، ماه مردم است که به خدا رسیده اند؛ درست مثل جمعی که راه افتاده‌اند و به دیدار بزرگی می‌روند.

وی افزود: مردم از ماه رجب حرکت به سمت خدا را شروع کردند، ماه شعبان پیغمبر جلوتر رفته و با خدا ملاقات انجام داده تا در ماه مبارک رمضان، ملاقات عمومی شروع شود، این ماه هرکسی هرکجا هست می‌تواند بیاید.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه، عنوان کرد: این مشارکت عظیم در انتخابات به‌عنوان تکلیف شرعی و به‌عنوان وظیفه دینی مطرح بود که شما در آن شرکت کردید.
مشارکت واقعی مردم بیش از ۸۰ درصد بود
وی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات، در حقیقت بیش از ۸۰ درصد بود، خاطرنشان کرد: مشارکت قابل‌توجه بیش از ۷۰ درصد قابل‌ تقدیر است که البته در حقیقت مشارکت مردمی بیش از ۸۰ درصد بود منتها به خاطر اخلالی که در توزیع تعرفه‌ها و صندوق‌ها ایجاد شد، بخش چندین میلیون نفر موفق به رأی دادن نشدند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم دستگاه‌های نظارتی و قضایی مسئله را پیگیری کرده و متخلفین را تحت پیگرد قرار دهند که اعتماد مردم در انتخابات دیگر سلب نشود.
آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: در زمانی که دشمنان انقلاب، پیغمبر و اسلام در ریاض جمع شده‌اند و بنای توطئه علیه ملت ما دارد، این مشارکت بالای ۸۰ درصدی، یک مانور عظیم در برابر دشمن ناپاک و شیطان بزرگ بود چون مدعیان دموکراسی و مردم‌سالاری با مزدورانی دورهم نشستند که در تاریخ کشورشان سابقه حتی یک انتخابات هم ندارند.
مردم برای دین خود پای صندوق رفتند
وی افزود: «دین»، انگیزه‌ای بود که مردم به خاطر آن پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، شما نشان دادید در حمایت از اسلام و نظامی که خط مقدم مبارزه با دشمنان خدا روی کره زمین است، پای صندوق رأی حاضر هستید.
امام‌جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه تشکر ما از شما مردم دین‌مدار، با دعا صورت می‌گیرد، عنوان کرد: متأسفانه تشکر یک عده عزیزان از مردم برای شرکت در انتخابات با حرمت‌شکنی امام رضا(ع) صورت گرفت؛ این جفای در حق دین است که بخواهیم از مردم با حرمت‌شکنی امام رضا تشکر کنیم.
شما را به قرآن دعوت می‌کنم
وی به ارائه مستندات خود در رابطه با حرمت و تقدس سرزمین مشهد اشاره و تصریح کرد: این جمله را بنده با منطق، دلیل و برهان به‌عنوان برادر پیرمرد شما عرض می‌کنم، اینکه شهر مقدس مشهد حرم امام رضا(ع) است، حرف من نیست، حدیثش را خواندم، اگر حدیث را قبول ندارید، شما را به قرآن دعوت می‌کنم، آیه اول سوره مبارکه اسراء ثابت می‌کند شهر مقدس مشهد، حرم امام رضا است.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: خدا می‌گوید «پیغمبر را در یک‌شب از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی آورد»، «الی المسجدالاقصی بارکنا حوله»، یعنی مسجدالاقصی که حریم و سرزمین این مسجد را برکت دادیم؛ سرزمین فلسطین از نظر قرآن، سرزمین مقدس است و قداستش به خاطر مسجدالاقصی است، چطور مسجدالاقصی و سرزمین فلسطین به نص صریح قرآن برکت دارد و قداست بخشیده شده اما تربت پاک علی بن موسی‌الرضا در این شهر به‌اندازه یک شهر قداست ندارد؟
سرزمین مقدس استثنائات عرفی بین‌المللی دارد
وی با بیان اینکه استثناء سرزمین مقدس، استثناء قانونی نیست، خاطرنشان کرد: علاوه بر سرزمین‌های اسلامی، در تمام جهان و جوامع بین‌المللی، سرزمین‌های مقدس استثنائات عرفی دارند، قانون در همه کشور یکسان است اما اینجا سرزمین مقدس و حرم امام رضا(ع) است.
نماینده ولی‌فقیه با تأکید بر اینکه تنها یک طلبه هستم که در تریبون نماز جمعه، «نهی از منکر» می‌کنم، تصریح کرد: این اقتدارطلبی نیست، بنده از اول قدرت داشتم، امروز هم ندارم، یک طلبه در تریبون نماز جمعه هستم این تریبون فریضه الهی و نماز مردم است نه قدرت.
یک طلبه پیرمرد هستم که نهی از منکر می‌کنم
وی با بیان اینکه ارتش، نیروی نظامی و دستگاه اجرایی ندارم، خاطرنشان کرد: من یک طلبه پیرمرد هستم و نهی از منکر می‌کنم، نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی کشور وظیفه خود را انجام می‌دهند و به بنده ارتباطی ندارند.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نوازندگی جمعی عمومی در مشهد، حرمت‌شکنی امام رضا(ع) است، عنوان کرد: در خطبه نماز جمعه باید امربه‌معروف و نهی از منکر شود و به‌عنوان نهی از منکر می‌گویم نوازندگی‌های عمومی، جمعی و کنسرت‌ها در مشهد حرمت‌شکنی امام رضا(ع) است؛ بزرگ‌ترین منکرات در این شهر، شکسته شدن حرمت امام رضا(ع) است.
برگزاری کنسرت هنجارشکن در هر نقطه کشور، منکر و حرام است
وی با بیان اینکه حرمت‌شکنی امام رضا(ع)، منکر و حرام است، افزود: ایجاد کنسرت نوازندگی‌های عمومی و جمعی هنجارشکن در هر نقطه‌ای از کشور نه‌تنها گناه است بلکه توسعه و ترویج دشمنی با خداست، اگر هنجارمند باشد نیز بستگی به متولیان فرهنگی کشور دارد.
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: اگر شما با من بد هستید، فحش می‌دهید، تخریب و توهین می‌کنید، افترا می‌زنید و حرف‌های مرا تقطیع و خلاف آن را پخش می‌کنید، چرا حرمت امام رضا را می‌شکنید؟ امام رضا غریب الغرباء بود، امروز هم غریب الغربا است که حرمتش را در هم می‌شکنید.

حرمت کنسرت در سرزمین امام رضا را از مراجع خود بپرسید

وی تصریح کرد: من اصول دین نیستم که مرا قبول کنید، از مراجع تقلید استفتاء کنید که کنسرت در مشهد حرمت‌شکنی امام رضا هست یا نیست، شما مسلمانید، اگر حرف مرا قبول ندارید از مراجعتان بپرسید.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیدواریم خداوند بانیان حرمت‌شکنی را هدایت کند، عنوان کرد: غیر از هدایت چیز دیگری برای آنان نمی‌خواهیم زیرا این‌ها از خانواده‌های متدین هستند، پدران و مادران آنان افراد متدینی هستند که به عشق امام رضا فرزندان خود را تربیت کردند، ان شاالله خدا آنان را هدایت کند.
وی اضافه کرد: امیدواریم در این ماه رمضان و شب‌های احیا، دلشان به‌طرف خدا برود، با امام رضا آشتی کنند، حرمت امام هشتم را نشکنند و دنبال این حرمت‌شکنی نباشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220905

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر