1

ائتلاف غربی-عربی علیه جبهه مقاومت با سفر ترامپ به منطقه شکل گرفت

  • کد خبر : 220971
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پس از نخستین سفر رئیس‌جمهور جدید آمریکا به منطقه ایجاد ائتلاف غربی_عربی علیه جبهه مقاومت صورت گرفت.

آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های آخرین نماز جمعه خود در کسوت نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز باتشکر از حضور پرشور مردم در حماسه انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه اظهار داشت: حضور باشکوه مردم در انتخابات هفته گذشته در واقع لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و زمینه ساز تثبیت نظام اسلامی است که اسباب یاس دشمنان را فراهم کرد.

وی ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم، گفت: امیدواریم دولت جدید بتواند مشکلات اقتصادی، معضل بیکاری را حل کرده و به مطالبات مردمی و وعده‌های انتخاباتی جامه عمل بپوشاند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مردم  با حضور باشکوه خود به تکلیف خودشان عمل کردند، یادآور شد: اکنون وظیفه دولت است که به وظایف محوله عمل کرده و در برابر این حضور پرشور مردم، آنان نیز مشکلات جامعه را حل کند تا ایرانی آباد و بدون مشکلات اقتصادی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به تأیید اصل انتخابات توسط شورای نگهبان، یادآور شد: گویا تخلفاتی در انتخابات شورای شهر پیش آمده که بخش مهمی از آن به نقص قانون بازمی‌گردد و  باید تأیید صلاحیت‌های انتخاباتی فله‌ای صورت نگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به دقت در برگزاری انتخابات ادامه داد: تائید صلاحیت انتخابات به ویژه در انتخابات شورای شهر باید با حساب‌وکتاب همراه باشد و در جریان برگزاری و شمارش آرا باید امانت‌داری آرا رعایت شود، هرچند عده‌ای نیز دراین‌باره شکایت کرده‌اند که در حال رسیدگی است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره اتفاقات اخیر در کشور بحرین و اقدامات دولت جنایتکار آل خلیفه، خاطرنشان کرد: رژیم خبیث آل خلیفه تحمل وجود فقیه مجاهد آیت الله شیخ عیسی قاسم را ندارد و در خرداد سال گذشته وزارت کشور بحرین با استنادات واهی تابعیت ایشان را سلب کرد که هدفشان زمینه سازی برای اخراج و تبعید ایشان بوده است.

وی افزود: اما اکنون ایشان را به جای نامعلومی منتقل کردند و این حمله وحشیانه پس از نخستین سفر رئیس‌جمهور جدید آمریکا به منطقه و ایجاد ائتلاف غربی_عربی علیه جبهه مقاومت صورت گرفت و این حمله وحشیانه به منزل ایشان حمله به شرافت و حیثیت مسلمانان جهان است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: این اتفاق نقاب از چهره عاملان استکبار و سران آل خلیفه را کنار زد و خباثت این دست‌نشاندگان استکبار را نمایان ساخت و متأسفانه این اتفاقات در پناه سکوت معنی دار نهادهای مدعی حقوق بشر که دم از حقوق و آزادی ملت‌ها می‌زنند رخ داده است.

وی افزود: ما از این نهادها می‌خواهیم مهر سکوت را از دهان‌هایشان بردارند و پیش از آنکه برخی اتفاقات در منطقه رخ دهد، هرچه زودتر برای آزادی آیت الله شیخ عیسی قاسم اقدام لازم را انجام دهند.

آیت الله مجتهد شبستری با طلب حلالیت و خداحافظی از نمازگزاران تبریز پس از ۲۲ سال نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز، گفت: بنده مدتی است که به واسطه مشکلات جسمانی از محضر مقام معظم رهبری تقاضای کناره‌گیری از مسئولیت نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه شهر تبریز را داشته‌ام اما مورد اجابت ایشان واقع نمی‌شد، اما اخیراً به دلیل تشدید کسالت بنده، ایشان لطف فرموده و این تقاضا را مورد اجابت قرار دادند.

وی افزود: هیچ گونه رنجیدگی از مردم استان و تبریز در میان نیست و در مدت زمان ۲۲ سال حضور در خدمت شما عزیزان اگر قصوری رخ داده است، طلب حلالیت می کنم و ان‌شاء‌الله گذشت فرمایید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در دهه ۷۰ براساس امر مقام معظم رهبری بنده برای ۳ ماه به عنوان نماینده ایشان و خطیب جمعه به تبریز آمدم، گفت: پس از آن خدمت ایشان رسیدم و که خواسته اکثریت مردم و امر رهبری معظم انقلاب سبب شد تا مدت زمان ۳ ماه حضور بنده در استان و تبریز ۲۲ سال شود و اکنون اجازه مرخصی دادند.

وی افزود: بنده قصد داشتم علاوه بر احداث مصلای بزرگ تبریز، حوزه علمیه ثامن‌الحجج(ع) نیز به اتمام برسد اما مقدر این بوده که ما رفع زحمت نماییم و ان‌شاءالله در فرصت‌های مناسب به عنوان نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری خدمتتان خواهم رسید.

امام جمعه تبریز با اشاره به انتصاب آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه جدید تبریز، خاطرنشان کرد: ایشان یک روحانی انقلابی بوده و مسئولیت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی را بر عهده دارند و مقام معظم رهبری این مسئولیت را بر دوش ایشان گذشته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم استان و تبریز زین پس نیز وحدت خود را حفظ کرده و قطعاً ایشان عامل وحدت در استان خواهند بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر